Penktokams pateikė naujovę, kuri turėtų įkvėpti mokytojus, sudominti ir tėvus

Popieriniai vadovėliai ar jų skaitmeninės kopijos turės kiek pasistūmėti į šoną. Šiemet pristatomi elektroniniai vadovėliai. Kol kas tik penktokams ir kol kas tik dviejų dalykų. Bet planas yra toks: penktokai iš klasės į klasę keliaus jau galėdami mokytis moderniai. Tikimasi, kad tai bus išeitis ir toms mokykloms, kurios neišgali nupirkti tradicinių vadovėlių visiems mokiniams, tad jiems tenka keliems dalytis vienu.

 Elektroninio vadovėlio komplektas kainuoja 6 Eur (vienas dalykas vienam mokiniui vieniems mokslo metams). 
 Elektroninio vadovėlio komplektas kainuoja 6 Eur (vienas dalykas vienam mokiniui vieniems mokslo metams). 
 TAMO grupės Ugdymo turinio grupės vadovės J. Mikulevičiūtė: „Mokytojai yra bene labiausiai naujovėms atvira visuomenės grupė, jie daug savo laiko skiria ir mokymuisi bei tobulėjimui.“
 TAMO grupės Ugdymo turinio grupės vadovės J. Mikulevičiūtė: „Mokytojai yra bene labiausiai naujovėms atvira visuomenės grupė, jie daug savo laiko skiria ir mokymuisi bei tobulėjimui.“
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 6, 2018, 11:09 AM

Kol kas sukurti dviejų dalykų – matematikos bei gamtos ir žmogaus – elektroniniai vadovėliai su priedais.

– Kodėl pradėjote nuo penktokų? lrytas.lt paklausė TAMO grupės Ugdymo turinio grupės vadovės Jūratės Mikulevičiūtės.

– Pastebėjome, kad penktokai, kurie pradeda pagrindinio ugdymo etapą, naudodamiesi elektroniniais įrankiais jau laisvai bendrauja, skaito, kuria ir žiūri filmus. Jiems pažįstamoje aplinkoje turėjo atsirasti ir patrauklus įrankis mokytis – elektroninis vadovėlis, kuris atitiktų jų poreikius ir mokymosi stilių.

– Kuo jūsiškiai vadovėliai skiriasi nuo įprastinių popierinių? Jie atitinka bendrojo ugdymo programą?

– Dažnai įsivaizduojame, kad elektroninė knyga – tai ta pati, popierinė knyga, tik pateikta kitokiu formatu, pavyzdžiui, pdf, su papildomomis funkcijomis, tarkim, galimybe pažymėti tekstą.

Mūsų kuriamas elektroninis vadovėlis yra kitoks: tai interaktyvi, šiuolaikiniams mokiniams pritaikyta ir mokytojų poreikius atitinkanti priemonė. Vienas iš pagrindinių e. vadovėlio privalumų – jo funkcionalumas.

Mokytojas gali sudėlioti turinį sava seka, pritaikyti vieną ar kitą turinio dalį, atsižvelgdamas į mokinio pasiekimų lygį. Mokytojai, mokiniai ir jų tėvai galės stebėti vaikų mokymosi rezultatus. Elektroninis vadovėlis sudaro galimybę organizuoti duomenimis grįstą mokymąsi ir suteikti kiekvienam moksleiviui reikalingą pagalbą. Be to, pasikeitus pasauliui, galima įrašyti naujus faktus į jau egzistuojantį vadovėlį.

Ši priemonė leidžia kai kuriuos mechaninius ir rutininius darbus – taisyti užduotis, analizuoti rezultatus, atvaizduoti kiekvieno mokinio individualią pažangą – patikėti dirbtiniam protui. EMA elektroninis vadovėlis suteikia mokytojams laisvę ir laiko daryti tai, ką jie sugeba geriausiai – mokyti.

Vadovėlius kelerius metus kūrė mokytojai ir švietimo srities mokslininkų komanda. TAMO subūrė dr. Antaną Apynį, dr. Eleną Motiejūnienę, dr. Andrių Petrašiūną, dr. Rimantą Raudonį, Reginą Rudalevičienę, dr. Viditą Urbonienę.

Turinys atitinka matematikos ir gamtamokslinio ugdymo bendrųjų programų reikalavimus, be to atsižvelgėme į tarptautinių švietimo tyrimų rekomendacijas Lietuvai.

– Tačiau ar moderniai mokymo priemonei naudoti mokyklose sukurta derama infrastruktūra? Ar visos mokyklos turi tam būtiną įrangą? Ypač kaimo.

– Vis dažniau pastebime atvirkštinę situaciją, kai mokykloje yra planšečių ar kompiuterių klasės, tačiau trūksta kokybiškų mokymosi priemonių. Situacija yra sudėtingesnė didesnėse mokyklose, kur didelė mokyklos bendruomenė dalijasi dviem ar net viena kompiuterių arba planšečių klase.

Žinodami, kad mokyklose situacijos yra labai skirtingos, pritaikėme mūsų elektroninius vadovėlius prie skirtingų galimybių. Mokiniai ir mokytojai galės visą turinį pasiekti naudodami kompiuterį, planšetę, išmanųjį telefoną. Be to, medžiagą galima pristatyti išmaniose lentose ar tiesiog projektoriaus ekrane.

– Penktokai, be abejonių, kone nuo gimimo yra kompiuterizuoti, tad jiems prie vadovėlio pratintis turbūt net nereikės. Kaip naujovę priėmė mokytojai? O tėvai? Jiems nekils keblumų padedant vaikams namų darbus ruošti?

Mokytojai yra bene labiausiai naujovėms atvira visuomenės grupė, jie daug savo laiko skiria ir mokymuisi bei tobulėjimui. Nuolat organizuojame virtualius seminarus, konsultuojame įvairiais klausimais realiu laiku. EMA elektroninis vadovėlis suteikia galimybę vietoj įprastų skirtingų kelių priemonių – vadovėlio, mokytojo knygos, pratybų sąsiuvinių, uždavinynų, rinktis vieną ir pritaikyti ją savo ir savo mokinių poreikiams.

Tikimės, kad šiais mokslo metais priemonę išbandys ir naudos apie 10 000 mokinių.

Tėvai, kurie norės padėti moksleiviams mokytis ir atrasti mokymosi džiaugsmą, galės priemonę pažinti kartu su savo vaikais.

– Kiek kainuoja toks vadovėlis? Vadovėlius perka kiekvienas mokinys ir mokytojas?

– Elektroninio vadovėlio komplektas kainuoja 6 Eur (vienas dalykas vienam mokiniui vieniems mokslo metams). Užsakymą klasei arba daliai klasės pateikia mokytojas arba mokykla. Priemonę galima įsigyti iš mokinio krepšelio lėšų.

Komplektai pasiekiami elektroninėje mokymosi aplinkoje EMA (emapamokos.lt).

Visą mėnesį mokytojai ir jų mokiniai kviečiami išbandyti šią priemonę nemokamai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuvos narystės NATO metinės – ar iššūkių daugiau?