Vyno reklamą elektroniniame dienyne išvydę tėvai šokiruoti, A. Veryga nustebęs

Tėvai ir mokytojai pašiurpę – mokiniams skirtas TAMO dienynas kviečia paragauti vyno. Jauno vyno degustacijos reklamą vaikų lankomoje svetainėje jie vadina absurdu ir net siūlo mokykloms nutraukti sutartis su TAMO sukūrusiais verslininkais.

 Išgirdęs apie vyno reklamą TAMO dienyne A.Veryga buvo nemaloniai nustebęs.<br>Lrytas.lt montažas.
 Išgirdęs apie vyno reklamą TAMO dienyne A.Veryga buvo nemaloniai nustebęs.<br>Lrytas.lt montažas.
 Panevėžio „Vilties“ progimnazijos direktorė Danutė Valiukienė situaciją verto taip: „Tai daugiau nei absurdas.“<br>„Lietuvos ryto“ televizijos kadras.
 Panevėžio „Vilties“ progimnazijos direktorė Danutė Valiukienė situaciją verto taip: „Tai daugiau nei absurdas.“<br>„Lietuvos ryto“ televizijos kadras.
 TAMO elektroninis dienynas.<br>„Lietuvos ryto“ televizijos kadras.
 TAMO elektroninis dienynas.<br>„Lietuvos ryto“ televizijos kadras.
 TAMO elektroninis dienynas.<br>„Lietuvos ryto“ televizijos kadras.
 TAMO elektroninis dienynas.<br>„Lietuvos ryto“ televizijos kadras.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Nov 12, 2018, 5:59 PM

Reklama papiktino ir sveikatos apsaugos ministrą Aurelijų Verygą, ministerijai pavaldys departamentas pradėjo tyrimą.

Kaip aštrias diskusijas sukėlusią reklamą teisina TAO atstovai – „Lietuvos ryto“ televizijos žurnalistės Aušrinės Ionovienės reportaže.

Nesupranta jokių pasiteisinimų

Savaitgalį tėvai atsidarę elektroninį dienyną, kuriame rašomi pažymiai, pastabos, pamokų tvarkaraščiai, norėjo pažiūrėti, kas užduota namų darbų, tačiau pamatė vyno renginio reklamą.

Moksleiviams skirtoje TAMO svetainėje, kuria naudojasi beveik 300 tūkst vaikų, kviečiama į jauno vyno, taip vadinamo Božolė, ragavimo renginį.

Tai papiktino Tėvų forumo atstovus.

„Tai nesuderinama su mokykla. Mokykla turėtų ugdyti, bet ne reklamuoti renginius, kuriuos vartojamas alkoholis“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė Tėvų forumo atstovas Kęstutis Mikolajūnas.

Renginio, kuriame ragaujamas alkoholis, reklama sukėlė diskusiją ir tarp kitų tėvų. Esą svetainėje, kur rašomi pažymiai, mokiniai pasižiūri, kas užduota namų darbų, tokiai reklamai ne vieta.

„Tai pati baisiausia vieta. Juk visi vaikai jungiasi. Ir pradinukai. Reikia galvoti, kur deda reklamą“, – pasakojo tėvai.

Pedagogai sako, tėvelių vietoje iš viso prašytų nutraukti sutartis su TAMO.

„Tai daugiau nei absurdas. Prie ko mes prieiname, jeigu per TAMO dienyną ateina tokios reklamos? Mano vaikai jau suaugę, bet aš kategoriškai prieštaraučiau ir visiškai to nesuprasčiau“, – sakė Panevėžio „Vilties“ progimnazijos direktorė Danutė Valiukienė.

A.Veryga gerokai nustebo

Alkoholio vartojimą mažinti įvairiomis priemonėmis siūlantis sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga taip pat buvo nemaloniai nustebintas vyno reklamos mokinių svetainėje.

„Labai blogai. Jeigu mes sakome, kad reklamos reikia atsisakyti net ir suaugusiems, tai man sudėtinga suprasti, kodėl reklamuojama tokiame rimtame socialiai atsakingame projekte, kodėl sprendžiama reklamuoti tokius dalykus, kaip vyno dienos, kurios skirtos ne vaikams“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė A.Veryga,

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė taip pat neslėpė nuostabos.

„Vertiname neigiamai. Vadovaujantis įstatymais toks turinys tikrai neturėtų pasiekti nepilnamečių. Manau, kad šią informaciją patalpinusi įmonė taip daryti neturėtų. Matyt, kad atitinkamos institucijos įvertins šį pažeidimą“, – sakė J.Petrauskienė.

Reklamą skyrė tik tėvams

Už reklamą TAMO svetainėje atsakingi darbuotojai tikina, kad božolė reklamą galėjo pamatyti tik suaugusieji.

„Reklama neturėjo jokių techninių galimybių būti parodyta nepilnamečiams, o galėjo būti parodyta tik tiems interneto vartotojams, kurie domėjosi panašia informacija internete“, – situaciją aiškino Reklamos projektų vadovas Klaidas Vizgirda.

Tėvai ir mokiniai prie TAMO dienyno prisijungia skirtingais slaptažodžiais, tačiau, anot pedagogų, vaikai neretai jungiasi būtent su tėvų slaptažodžiais ir gali pamatyti suaugusiems skirtą reklamą.

„Kartais vaikai pamiršta savo slaptažodį ir jungiasi per tėvų paskyrą. Vaikams tai tikrai prieinama. Bet tokia reklama yra nediskutuotina ir negali būti jokių paaiškinimų“, – sakė D.Valiukienė.

„Lietuvos ryto“ televizijai keletas mokinių sakė, kad prie TAMO dienynų yra prisijungę per tėvų paskyras.

„Praeitais metais, kai pamiršau prisijungimą. Dabar tai nesijungiu per tėvų paskyrą“, – sakė Aleksas.

„Esu keletą kartų prisijungęs, nes buvau užmiršęs. „Google“ išsaugo prisijungimą, tai gali prisijungti“, – kalbėjo Karolis.

Pradėjo tyrimą

Tyrimą dėl reklamos pradėjo Tabako ir alkoholio kontrolės departamentas.

„Tokioje erdvėje reklama draudžiama. Ją galima skelbti tik įmonių, gaminančių ar prekiaujančių, interneto svetainėse“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė Tabako ir alkoholio kontrolės departamento atstovas Rokas Daknys.

Anot departamento, jeigu bus nustatytas pažeidimas, TAMO gresia bauda iki 14 tūkstančių eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.