Lietuva privalės pertvarkyti mokyklų tinklą, A. Monkevičius tikisi išvengti „buldozerio mechanizmo“

Lietuvai neišvengiamai reikės pertvarkyti mokyklų tinklą, bet tai galima daryti ne „sukuriant buldozerio mechanizmą“, o žiūrint lanksčiau, sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.

Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>T.Bauro nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>T.Bauro nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>T.Bauro nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>T.Bauro nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>T.Bauro nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>T.Bauro nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>T.Bauro nuotr.
Pasak A.Monkevičiaus, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Aug 22, 2019, 9:26 AM

Pasak jo, pagrindiniu kriterijumi optimizuojant ugdymo įstaigų tinklą turėtų tapti mokinių pasiekimai, ir gerus rezultatus demonstruojančios mokyklos regionuose galėtų būti išlaikomos skiriant joms papildomą finansavimą.

„Lietuvai ateity neišvengiamai reikės daryti struktūrinę reformą, negali būti ta pradinė mokykla keturmetė, kur tik vienas mokytojas, viena mama dirba“, – ketvirtadienį interviu Žinių radijui sakė A. Monkevičius.

Anot jo, tai nereiškia, kad mažąsias mokyklas regionuose reikės uždaryti, tačiau jos turėtų būti sujungtos su aukštesnės pakopos mokykla toje pačioje vietovėje.

„Mes turime ne sukurti buldozerio mechanizmą, kuris važiuoja per mokyklas vienodai, bet žiūrėti lanksčiau, ir finansavimą sukurti tokį, kad jei savivaldybės tvarkosi ir rezultatai yra geri, svarbiausia – vaikų rezultatai yra geri, tas (papildomas – BNS) finansavimas ne pro šalį“, – kalbėjo A. Monkevičius.

Ministerijos vadovas teigė kalbėdamas su merais matantis, kad savivaldybių atstovai patys imasi žingsnių pertvarkydami tinklą.

„Po savivaldos rinkimų esu susitikęs su nemaža dalimi merų, aš džiaugiuosi, kad yra labai daug gero suvokimo, kad esmė – ne pastatai, ne pati mokykla savaime kaip reiškinys, o vaikai, jų rezultatai, kartu, aišku, ir mokytojai. Svarbu, kaip tą potencialą nukreipti link vaiko sėkmės, jie jau tai mato per tinklą“, – kalbėjo ministras.

Lietuvoje yra daugiau nei tūkstantis mokyklų, jose mokosi apie 320 tūkst. mokinių, iš jų šiemet bus apie 29 tūkst. pirmokų, 22 tūkst. – abiturientų.

Mokslo metų pradžią gali pasirinkti mokyklos

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija taip pranešė, kad mokyklos gali pačios pasirinkti, kada pradėti mokslo metus.

„Mokslo ir žinių dienai, Rugsėjo 1-osios šventei, sutapus su poilsio diena, ugdymo proceso pradžia mokyklos sprendimu gali būti nukeliama į artimiausią darbo dieną. Taigi, mokyklos šiemet galės pasirinkti, ar mokslo metų pradžios šventė vyks pirmadienį, rugsėjo 2 dieną, ar sekmadienį, rugsėjo 1 dieną“, – rašoma pranešime.

Ministerija teigia, kad ir pernai mokyklos galėjo rinktis, kada pradėti mokslo metus. Vienos iš jų Mokslo ir žinių dieną nukėlė į pirmadienį, kitos į šventę rinkosi šeštadienį.

Teigiama, kad šiemet mokslo metus sekmadienį ketina pradėti Visagino mokyklos.

Anot ministerijos, ugdymo procesą pradėjus šeštadienį ar sekmadienį, mokytojams taikomas apmokėjimas kaip poilsio dieną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.