Arūnas Dumalakas. Vilniuje iš eismo pertvarkos išėjo šnipštas

Praėjus mėnesiui nuo pokyčių pradžios savivaldybė pati pripažįsta, kad pokyčiai kol kas nėra itin žymūs, ir iškart randa pasiteisinimą:  esą ši vasara netipiška, karantinas ir pandemija pakeitė kelionių įpročius, šiuo metų laiku eismo visame mieste visada būna mažiau.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 8, 2020, 7:00 AM

Praėjus mėnesiui nuo pokyčių pradžios savivaldybė pati pripažįsta, kad pokyčiai kol kas nėra itin žymūs, ir iškart randa pasiteisinimą:  esą ši vasara netipiška, karantinas ir pandemija pakeitė kelionių įpročius, šiuo metų laiku eismo visame mieste visada būna mažiau.

Bala nematė tų pasiteisinimų, čiupkime skaičius.  O juos surasi tik ketvirtoje pranešimo pastraipoje.  Ir aiškėja, kad išėjo šnipštas. Lyginant paskutinę birželio savaitę ir liepą, kai buvo įvestas kilpinis eismas, vidutinis darbo dienos paros transporto srautų sumažėjimas Senamiestyje yra tik 6 proc.

Savivaldybę džiugina, kad darbo dienomis rytinis pikas sumažėjo beveik 10 proc., vakarinio piko metu eismas mažesnis 2,1 proc.

Tik kas bus, kai ateis rugsėjis?  Tie keli procentėliai išnyks, o nepatogumai, kuriuos patirsite Senamiestyje, liks.  Savivaldybė įspėjo: tiems, kurie priešinsis jos sumanymui, jau paruoštas botagas.

Pareigūnai mažiau nei per mėnesį spėjo nubausti per 90 vairuotojų dėl eismo tvarkos pažeidimų Senamiestyje.  Nieko naujo - bausti mes tikrai
gabūs.

Kaip aiškino savivaldybė, kilpinio eismo reikėjo siekiant sumažinti tranzitinį eismą Senamiestyje.  Jis Vilniaus širdyje esą sudarė 40 proc., o rytais - iki 70 proc.

Tad dabar aiškėja, kad to tranzito kaip ir nebuvo, todėl kilpinio eismo
pateisinimas dingsta.

Valdininkai vaikiškai dar teisinosi, jog automobilių Senamiestyje liepą smarkiai nesumažėjo dėl to, kad nemažai vairuotojų norėjo išbandyti kilpinį eismą ir vedami smalsumo suko kilpomis.

Mirk iš juoko ir skaitydamas kitą savivaldybės įžvalgą.  Esą žmonėms Senamiestis pasidarė mielesnis savaitgaliais ir vakarais - lyginant paskutinę birželio savaitę ir liepą, vidutinis savaitgalio transporto srautų padidėjimas Senamiestyje yra 16 proc.

Valdininkai išmąstė:  automobilių Senamiestyje vakarais įvedus kilpinį eismą netgi padaugėjo dėl to, kad savaitgaliais Senamiestis esą pritraukia daugiau lankytojų renginiais, viešosiomis erdvėmis, lauko kavinėmis.  Ratuoti vilniečiai tik dabar suprato, kad vakarais automobiliais atvažiuoti į Senamiestį painiais labirintais išgerti
puodelio kavos - pats geriausias užsiėmimas?

Mėgindama įrodyti savo tiesą savivaldybė pasitelkė ir miesto transportą.  Tik aiškindama, kad keleivių srautas padidėjo 12 proc., pasitelkė vieną maršrutą, kuris nelabai ir kerta Senamiestį.  O antrasis, galima sakyti, beveik miręs.

Keleivių neva daugėja ir pagrindiniuose centrinėje miesto dalyje važiuojančiuose viešojo transporto maršrutuose.  Bet skaičiuotojai nepagalvojo, kad tai visai ne kilpinio eismo nuopelnas.  Paprasčiausiai miesto transportas važiuoja vasaros tvarkaraščiais, tad į stotelę atvykę autobusai ir troleibusai ir atrodo pilnesni, nes kursuoja rečiau.

Dar rugpjūtį kilpinio eismo sumanytojai gatvėse įrengs tris ar keturias išmaniąsias kameras, galinčias nuskaityti automobilių numerius, - tai būsimos eismo kontrolės dalis.  Dar dalins skrajutes vairuotojams.  Ir, aišku, juos baus.

Tik ar tai išgelbės Senamiestį nuo automobilių?  Vargu.  Juk viskas, kas
nauja, yra pamiršta sena.  Atkurkime aplink Senamiestį gynybinę sieną su
vartais.  Prieš kelis amžius ji saugojo miestą nuo priešų, o dabar -
nuo automobilių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.