Vaikų į mokyklas neišleidę tėvai skundžiasi nauja pamokų tvarka ir bijo, kad atsiliks nuo kitų

Jau beveik mėnesį pradinukai gali eiti į mokyklą, o tose savivaldybėse, kuriose sergamumas koronavirusu ypač aukštas, vaikus privaloma ir nuolat testuoti. Tačiau ką daryti tiems, kurie vaikų į mokyklas nusprendė neišleisti? Ketvirtoką auginantis tėvas naujienų portalui lrytas.lt sako, kad įžvelgia nelygybę, ir bijo, kad vaikas stipriai atsiliks, tačiau mokyklos vadovė tvirtina, kad visiems įtikti šiuo atveju yra tiesiog neįmanoma.

Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pradinukai grįžta į mokyklą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Apr 21, 2021, 8:02 AM, atnaujinta Apr 21, 2021, 11:31 AM

Pradinuko tėvas Tomas (vardas pakeistas, redakcijai žinomas, – aut. past.) pasakojo, jog sūnų į mokyklą vesti norėtų, tačiau nusprendė to nedaryti dėl nuolatinio testavimo būtinybės.

Bijo, kad sūnus atsiliks nuo bendraklasių

„Buvo pasiūlymas arba eiti į kontaktinį mokymąsi ir darytis koronaviruso testus, arba likti mokytis namuose nuotoliniu būdu. Mūsų šeima nemaža, yra ir mažas vaikas, nenorėjome jo traumuoti, tai atsisakėme tyrimų“, – aiškino Tomas.

Kontaktinis ugdymas Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijoje prasidėjo šią savaitę. Antradienį vyras pamatė, kad nuotoliniu būdu besimokantiems pradinukams į sistemą įkeltos vos dvi pamokos.

„Pasižiūrėjau, kad „Zoom'e“ įkelta po vieną ar dvi pamokas. Paskambinau mokytojai, paklausiau, kas negerai, nes vaikai klasėse turi po šešias pamokas. Ji pasakė, kad taip ir bus, nes atsisakėme tirtis.

Paklausiau jos, tai kaip čia dabar bus, jei vaikas gauna vieną pamoką per dieną? O Švietimo ministerija man apskritai pasakė, kad, jei mokykla neturi pakankamai lėšų, tai jokio kito mokslo negali būti. Vadinasi, aš dabar turiu būti mokytojas, nes mano vaikas tiesiog bus atsilikęs“, – kalbėjo vyras.

Pasak Tomo, į mokymosi platofrmą buvo įkeltos muzikos ir anglų kalbos pamokos.

„O dabar pažiūrėjau, kad įkelta tik lietuvių kalba, nors turėtų būti ir matematika, ir istorija, ir kitos svarbios pamokos“, – pridūrė jis.

Pradinuko tėvo teigimu, mokykla tvirtino, kad dėl didelio užimtumo negali papildomo dėmesio skirti namuose likusiems moksleiviams. Tačiau jis svarsto, kad ugdymo įstaiga prie situacijos turėtų prisitaikyti.

„Sako, kad negali dirbti dviem etatais, bet tikrai žinau, kad ne tik mano sūnus liko namuose, tai galėtų pritaikyti kažkokias priemones. Kad bent vaikas matytų, kas vyksta pamokoje, arba bent atsiųstų, ką jie daro.

Kadangi mokytoja nerašo, ką vaikai veikia, tai pats paėmiau pratybas, padedu jas pildyti į priekį, nes vaikas tikrai atsiliks. Sūnui mokytis tikrai nelengva, jis ėjo į mokyklą ir tada, kai sunkiau besimokantys galėjo mokytis nuotoliniu būdu klasėse, ir kokiais 80 procentų jis pasikėlė savo vidurkį. Dabar to tikrai negalės padaryti“, – aiškino Tomas.

Tokia situacija privertė šeimą iš naujo svarstyti, ar nereikėtų leisti sūnaus į mokyklą, tačiau mokykla pasakė, kad dabar tą padaryti jau per vėlu.

„Kalbėjau su mokytoja, kuri patikino, kad jokių mokinių daugiau nebegali priimti ir kito būdo nebėra. Kadangi buvo pasirašytos sutartys, dabar jau sūnaus nepriimtų“, – teigė vyras.

Stebuklų tikėtis nereikėtų

Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos direktorė Daina Valackienė portalui lrytas.lt sakė, jog mokykla stengiasi užtikrinti palankias mokymosi sąlygas tiek į klases grįžusiems vaikams, tiek likusiems mokytis namuose.

„Į kontaktinį ugdymą sugrįžo apie 80 procentų pradinukų, jie sėkmingai mokosi, o likusiems namuose vyksta dalis pamokėlių mišriuoju būdu. Mokytoja yra prisijungusi, vaikai gali stebėti pamokas, tai viskas yra sudėliota“, – aiškino mokyklos vadovė.

Pasak jos, jeigu tėvai atsisako vesti vaiką į mokyklą ir testuotis, reikėtų suprasti, kad dėl to ugdymo kokybė gali suprastėti.

„Tėvai nori būti namuose ir kartu gauti šimtaprocentinį ugdymą. Iš principo reikia suvokti, kad taip niekada nebus. Dviejų mokytojų mes vienam dalykui neturime, o tai reiškia, kad mokytojai pamokas veda mokyklose. Nei vienoje mokykloje taip nėra, todėl reikėtų pasiryžti ir visiems eiti į mokyklą tuo saugiuoju būdu.

Dabar grįžo devynios klasės, vykdomas testavimas – yra kaip yra, mes juk neišsigalvojame ir negalime sukurti kažko stebuklingo, kad visiems įtiktumėme“, – sakė D.Valackienė.

Progimnazijos direktorės teigimu, mokykla jau patvirtino savo tvarką, jog iš 16 pagrindinių pamokų maždaug 8 turėtų vykti ir nuotoliniu būdu. Vis tik, pasak jos, kokybiškam hibridiniam mokymui tikriausiai nėra pasiruošusi jokia mokykla.

„Pavyzdžiui, muzikos, užsienio kalbos ir dorinio ugdymo pamokos vyksta tik nuotoliniu būdu, nes mokytojai vaikšto per klases, o šiuo atveju mokytojai to daryti negali.

Čia toks sudėtingas voratinklis. Iš šono žiūrint, tai gali atrodyti paprasta, bet kai reikia sudėlioti darbuotojus, vaikus, nuotolį ir kontaktines pamokas, tai tikrai yra labai sudėtinga“, – portalui lrytas.lt aiškino D.Valackienė.

Ministerija: prieš priimant sprendimus siūlome išsiaiškinti visas galimybes

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) pateiktame atsakyme tvirtino, jog pradinės mokyklos gali dirbti kontaktiniu, mišriu ar nuotoliniu būdu.

„Mišrus mokymosi būdas nuotolinio mokymo vadove apibrėžiamas kaip mokymosi būdas, kuomet derinami kasdienis ir nuotolinis mokymosi būdai, t. y., dalis mokymosi vyksta nuotoliniu būdu, o dalis – atvykus į mokymo įstaigą.

Pavyzdžiui, mokiniai mokosi medžiagą savarankiškai, o atsiskaitomuosius darbus atlieka ir atsiskaito už juos mokykloje, arba mokiniai mokosi kontaktiniu būdu mokykloje, tačiau pamokos, kurios pagal ugdymo planą yra sudarytos iš kelių mokomųjų klasių, pvz. tikybos pamokose dalyvauja 2A, 2B ir 2C klasės mokiniai, vyksta nuotoliniu būdu, siekiant saugumo mokiniams dėl COVID-19.

Mišrus mokymosi būdas nesudaro prielaidų tėvams neleisti mokinių į kontaktinį ugdymą, o mokyklai mažinti pamokų skaičiaus ar galimybių mokiniams visose pamokose dalyvauti. Mokykla turi nusistatyti taisykles, tvarką, kaip bus derinamas kasdieninis ir nuotolinis mokymas, atsižvelgdama į savo mokyklos bendruomenės narių sergamumo situaciją ir kitas aplinkybes, technologinius sprendimus mokykloje“, – lrytas.lt komentavo ministerija.

Jos atstovų teigimu, nuotolinio mokymo vadove yra pateikta įvairių nuotolinio ir kontaktinio ugdymo variantų, ir tai mokykloms nėra nauja, nes dauguma jų taip dirbo ir rudenį. Pažymima, kad tiek mokyklos, tiek vaikų tėvai prieš priimdami sprendimus turėtų pasidomėti, kokias galimybes siūlo ugdymo įstaiga.

„Šiuo metu 11-kos savivaldybių pradinukai į mokyklas gali grįžti tik tada, jei mokykla nusprendžia rinktis saugaus grįžimo būdą, t. y., mokiniai, tėvai ir mokytojai testuojasi kaupiniais. Jei mokyklos bendruomenė nesutinka, ugdymas toliau tęsiamas nuotoliniu būdu, arba tie, kurie nenori testuotis, toliau ugdomi nuotoliniu būdu. Jeigu visa klasė nesutinka testuotis, tuomet vyksta nuotolinis ugdymas, kaip ir iki šiol.

Jeigu į mokyklą neatvyksta tik dalis klasės mokinių, mokykla ir mokytojai turi susiderinti su tėvais (globėjais) ir juos informuoti, kaip keisis ugdymas nuotoliniu būdu tiems mokiniams, kurie lieka namuose, t. y., ar įmanomas hibridinis būdas, kada transliuojama tiesiogiai pamoka su kitais klasės mokiniais ir mokiniai joje dalyvauja tuo pat metu, ar bus daugiau savarankiško darbo ir tik tam tikru metu mokytojas galės susijungti vaizdo pamokose.

Suprantame, kad mokiniams, kurie negalės dalyvauti pamokose dėl sveikatos ar kitų problemų, nuotolinis mokymas gali pasikeisti ir mokiniai gaus daugiau savarankiško darbo užduočių, todėl raginame mokyklas, pavienes klases bei tėvelius prieš priimant atitinkamus sprendimus išsiaiškinti visas galimybes, kurias gali siūlyti mokykla“, – teigė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.