Kontrabandininkams gresia naujos sankcijos

Slėptuvės kontrabandininkų mašinose padarytos labai kokybiškai.

„Kontrabandininkų sulaikome per kiekvieną pamainą, surašome nuo dviejų iki septynių protokolų kasdien“, – teigia Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto viršininkas R.Šapoka.<br>L.Juodzevičienės nuotr.
„Kontrabandininkų sulaikome per kiekvieną pamainą, surašome nuo dviejų iki septynių protokolų kasdien“, – teigia Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto viršininkas R.Šapoka.<br>L.Juodzevičienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Loreta Juodzevičienė

Apr 3, 2015, 8:45 AM, atnaujinta Jan 7, 2018, 3:35 PM

Trečiadienį Vyriausybė šioms pataisoms pritarė ir pateikė svarstyti Seimui. Jei Seimas neprieštaraus, pataisa įsigalios nuo šių metų liepos.

„Kontrabandą gabenančių automobilių sulaikome per kiekvieną pamainą, surašome nuo dviejų iki septynių protokolų.

Nelegaliai cigaretes per sieną vežantys asmenys pasinaudoja visomis automobilio galimybėmis įrengti slėptuves.

Kontrabanda dažniausiai gabenama tik senais automobiliais, – jei įklius, bus nedideli nuostoliai. Todėl buvo keista, kai praėjusį antradienį 2010 metų automobilyje „Renault Megane“ aptikome dvigubą dugną, kuriame buvo slepiamos cigaretės.

Populiariausios kontrabandininkų mašinos yra „Audi 100“, „Volkswagen Passat“, senieji „Mercedes-Benz“.

Dažniausiai perdaromi degalų bakai, dujų balionai. Aptinkame dvigubų stogų bei dugnų. Net į šoninius veidrodėlius sugeba sukišti kelis pakelius cigarečių.

Perdarytos mašinos negali būti saugios, jei būna pjaustytas jų kėbulas ar karkasas.

Jei cigaretės vežamos degalų bake, o benzinas supiltas į plastikinę langų valiklio talpyklą, ar gali būti saugu? Kyla ir gaisro ir sprogimo pavojus“, – kalbėjo Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto viršininkas Raimondas Šapoka..

Jis teigė, jog rentgeno įranga poste tikrinami tik įtartini automobiliai.

Marijampolėje esančio techninės apžiūros centro darbuotojas Gintaras Bubnys neslėpė, kad pastebėti, ar mašina yra pritaikyta kontrabandai vežti, yra sunku.

„Kai tokie automobiliai važiuoja per Lietuvos sieną, ir muitininkai, turintys teisę juos nuodugniai apžiūrėti, ne visada pastebi, tad mums dar sunkiau.

Slėptuvės kontrabandininkų mašinose padarytos labai kokybiškai.

Mes tikriname tik stabdžius, važiuoklę, žibintus, galime įvertinti saugumą, tačiau neturime teisės automobilyje ką nors atsukti ar ardyti.

Turėtų pasikeisti teisinė bazė, kad tikrinti mašinas galėtume nuodugniau“, – teigė G.Bubnys.

Vargu ar grasinimai naikinti techninę apžiūrą gąsdina kontrabandininkus, važinėjančius senais ir pigiais automobiliais, kuriuos nesibodima pavadinti „lupenomis“.

„Na, ir kas? Jei mano mašina stipriai perdaryta, vien techninės apžiūros neužteks, siųs, kiek girdėjau, į ekspertizę. Tai kainuoja daug laiko ir pinigų. Ar man to reikia?

Aš už du tris šimtus eurų nusipirksiu kitą mašiną, pasidarysiu slėptuves, ir viskas – vėl važiuoju. Senąją parduosiu į metalo laužą“, – neslėpė savo požiūrio vienas marijampolietis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.