Pasiklydę žmonės šaukiasi Bendrojo pagalbos centro pagalbos

„Išėjau grybauti, šiek tiek išgėriau. Pargriuvau užkliuvęs už šakos,

BPC darbuotojai tvirtina, kad paklydę, ar į kitokią nelaimę miške patekę žmonės vis dažniau surenka pagalbos numerį 112.<br>V.Balkūno nuotr.
BPC darbuotojai tvirtina, kad paklydę, ar į kitokią nelaimę miške patekę žmonės vis dažniau surenka pagalbos numerį 112.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Virginija Petrauskienė

2013-09-13 15:01, atnaujinta 2018-02-22 05:50

Visoje Lietuvoje veikiančio Bendrojo pagalbos centro (BPC) darbuotojams tenka reaguoti ir į tokius pranešimus. Net jeigu pagalbos prašančiojo kalba skamba nelabai rišliai.

Tačiau dažniau pagalbą tenka suteikti į rimtą bėdą patekusiems ir ne juokais išsigandusiems žmonėms.

BPC darbuotojai tvirtina, kad paklydę, ar į kitokią nelaimę miške patekę žmonės vis dažniau surenka pagalbos numerį 112.

Prieš kelias savaites grupelė moterų Panevėžio rajone esančiame miške uogavo. Staiga viena uogautoja prarado sąmonę ir susmuko ant žemės.

Draugės bandė ją gaivinti, bet suprato, kad be medikų pagalbos neišsivers. Tačiau kaip nelaimėlę nugabenti iki ligoninės, jeigu automobilis, kuriuo moterys atvažiavo, liko už gero puskilometrio?

Kviesti greitosios pagalbos medikus atrodė beviltiška. Kaip jiems pasakyti, kokiu adresu reikia atvažiuoti?

Viena iš uogautojų paskambino į Bendrąjį pagalbos centrą 112. Atsiliepusi operatorė pasiūlė palaukti, kol bus susisiekta su Vilniumi ir pagal telefono numerį, iš kurio buvo kviesta pagalba, bus nustatyta uogautojų buvimo vieta.

Kol moterys laukė, jos buvo sujungtos su greitosios medicinos pagalbos linija. Medikė telefonu diktavo, kaip elgtis su sąmonę praradusia drauge.

Netrukus į mišką atvažiavo greitosios pagalbos automobilis su švyturėliais. Sunegalavusi uogautoja buvo išgabenta į ligoninę.

Beje, viena iš sunegalavusios moters draugių prieš kelias dienas buvo paklydusi miške. Ji irgi surinko numerį 112.

„Teko palaukti gal penkias minutes, kol buvo nustatyta mano buvimo vieta. Tuomet operatorė man diktavo, į kurią pusę eiti, kur pasukti. Taip aš suradau kelią“, - prisiminė panevėžietė, kuri per vieną savaitę net du kartus miške pateko į nelaimę.

„Miške paklydusiam žmogui gresia pavojus. Jeigu jis iki nakties nesuranda kelio, tas pavojus kyla net jo gyvybei. Todėl visada rimtai atsižvelgiama į tokius pagalbos prašymus“, - sakė Bendrojo pagalbos centro Organizacinio skyriaus vedėja Auksė Čibirė.

Ji sakė, kad per vasarą centro operatoriai visoje Lietuvoje sulaukė ne vieno pagalbos prašymo iš pasiklydusių žmonių. Tiesa, tikslios tokio pobūdžio pagalbos prašymų statistikos nėra.

Prieš gerą savaitę į BPC (Bendrąjį pagalbos centrą) kreipėsi drupė vilniečių. Jie sakė grybaudami pasiklydę ir prašė pagalbos. Grybautojai buvo surasti. Tam užteko su mobiliojo ryšio operatoriaus pagalba nustatyti, iš kurios miško vietos skambinta.

Pagalbos teikėjams neprireikė policijos tarnybinių šunų ar kariuomenės sraigtasparnio, kaip atsitiko rugpjūčio gale Ignalinos rajone paklydusiai pensininkei.

Du šuniukus pasivaikščioti išvedusios moters ieškojo 60 žmonių: policijos pareigūnų, apsaugos darbuotojų ir savanorių. Taip pat paieškoje dalyvavo kinologai su šunimis ir net kariuomenės sraigtasparnis.

Paklydėlė miške praleido 27 valandas. Išeidama pavedžioti šunų, moteris neturėjo telefono ir negalėjo pati pasikviesti pagalbos.

Šią vasarą į Vilniaus BPC kreipėsi vyras, kuriam miške grybaujant įkando gyvatė. Pagal telefono signalus nustačius jo buvimo vietą, grybautojui į pagalbą nuskubėjo greitosios pagalbos brigada.

BPC Šiaulių skyriaus viršininkas Nerijus Adomavičius sako, kad kartais laukuose ar miške paklydusį žmogų nėra taip paprasta surasti. Ne miesto teritorijoje pagal mobiliojo ryšio telefono siunčiamą signalą galima didesnė, net kilometro paklaida. Tai atsitinka dėl retesniais intervalais esančios mobiliojo ryšio operatorių įrangos.

Tuomet tenka visą laiką bendrauti su paklydėliu. Jis klausiamas, ką mato aplinkui, ar miške yra kvartalinė linija, ar nesimato kokių kitokių orientyrų. Taip bendromis pastangomis pavyksta žmogų išvesti į kelią.

N.Adomavičius prisiminė ir dar vieną prieš kelerius metus nutikusią istoriją. Tuomet BPC operatoriai sulaukė pagalbos šauksmo iš merginos. Ją keli vyrai pagrobė ir nusivežė į mišką, ketindami išprievartauti.

Šoko ištikta mergina miške stiklu susipjaustė rankas. Pamatę daug kraujo užpuolikai pabėgo, savo auką palikę viduryje miško. Bandant nustatyti merginos buvimo vietą paaiškėjo, kad ji yra netoli Šiaulių ir Telšių rajonų sandūros.

Nuolat bendraujant su mergina telefonu, ji buvo išvesta į kelią. Paaiškėjo, kad tai kelias, iš Šiaulių vedantis į Telšius. Ką tik iš užpuolikų ištrūkusi auka baiminosi stabdyti pirmą pasitaikiusį automobilį. Stovėdama prie sutarto kelio ženklo mergina sulaukė jos atvykusių pasiimti policijos pareigūnų.

„Bendrojo pagalbos centro specialistams tenka skubiai susiorientuoti, kaip kuo greičiau padėti į bėdą pakliuvusiam žmogui. Reikia kuo greičiau nuspręsti, ar jam reikia medikų, ar policijos, ar psichologų pagalbos.

Yra tekę kreiptis ir į gyvūnų specialistus. Prieš kelerius metus vienai moteriai kelią miške pastojo vilkė su jaunikliais. Tuomet ji buvo sujungta su gyvūnų specialistais. Pastarieji telefonu konsultavo miške akistatoje su žvėrimis esančią moterį. Jai buvo diktuojama, kaip elgtis, kad žvėrys nepultų ir ramiai pasitrauktų“, - apie BPC specialistų darbą kalbėjo A.Čibirė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.