Po kraupios avarijos – aistros ir akibrokštai: sudaužyti automobiliai brangesni už dvi gyvybes

Už sudaužytus automobilius – dešimtys tūkstančių, o už dvi pražudytas gyvybes – tik keli tūkstančiai eurų. Tokią sąskaitą, kurią po tragiškos avarijos Vilniuje pasirengę apmokėti draudikai, ketina užginčyti dviejų žuvusių moterų artimieji.

Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br>T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br>T.Bauro nuotr.
Į teisiamųjų suolą praėjusią savaitę sėdęs I.Piaseckis taip ir neatsiprašė savo aukų artimųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Į teisiamųjų suolą praėjusią savaitę sėdęs I.Piaseckis taip ir neatsiprašė savo aukų artimųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Taip atrodė avarijos, kurią sukėlė teisės vairuoti neturintis, tačiau prie taksi vairo sėdęs I.Piaseckis, vieta.<br> T.Bauro nuotr.
Ilgametė Operos ir baleto teatro choro solistė A.Digrienė (kairėje) ir muzikos mokytoja D.Vaznonienė draugavo nuo 1962 m.
Ilgametė Operos ir baleto teatro choro solistė A.Digrienė (kairėje) ir muzikos mokytoja D.Vaznonienė draugavo nuo 1962 m.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Aug 31, 2021, 6:48 AM, atnaujinta Aug 31, 2021, 1:59 PM

Lietuvos draudikams sudaužytas automobilis, regis, yra daug svarbesnis negu pražudyta gyvybė.

Tai paaiškėjo po to, kai jie paskelbė, kokias išmokas numatoma sumokėti dėl pernai rugsėjį sostinės Antakalnio rajone įvykusios avarijos, per kurią žuvo dvi moterys.

Avarijoje apgadinto automobilio „Range Rover“ vairuotoja gaus 30 tūkstančių eurų, o beveik 14 tūkstančių eurų bus sumokėta visureigį „Volvo XC90“ vairavusiai vilnietei.

Žuvusių moterų vaikams ketinama sumokėti gerokai mažiau: padengti 4 tūkstančių eurų nesiekiančią laidotuvių ir kelionės išlaidų sąskaitą, taip pat ateityje kompensuoti kapo tvarkymo darbus.

Tačiau žuvusių moterų artimieji dar turi vilties, kad prieš keletą dienų prasidėjusiame teismo procese ne tik bus griežtai nuteistas avarijos kaltininkas, bet ir draudimo bendrovė įpareigota atlyginti realią žalą.

Draugės žuvo kartu

Ši dviejų moterų gyvybę nusinešusi avarija įvyko pernai rugsėjo 24-osios rytą sostinės Nemenčinės plento ir Saulėtekio alėjos sankirtoje.

Tuomet kelių automobilių kolona stovėjo prie šviesoforo laukdama, kol užsidegs žalias signalas.

Paskutinis prie šios kolonos stabtelėjo automobilis „Opel Astra“, kuriuo važiavo dvi neišskiriamos 76 metų draugės, – ilgametė Operos ir baleto teatro vedančioji choro solistė Alma Digrienė ir muzikos mokytoja Danutė Vaznonienė.

Jos susipažino dar 1962 metais, kai kartu įstojo į tuomečio Vilniaus pedagoginio instituto Muzikos skyrių, ir draugavo iki pat mirties.

Prie sankryžos sustojusios draugės galbūt aptarinėjo, kaip Nemenčinės plente esančiame sode skins gausiai užderėjusius obuolius.

Staiga pasigirdo baisus trenksmas – į moterų „Opel Astra“ buferį rėžėsi didžiuliu greičiu atskriejęs bendrovės „Yandex Go“ automobilis.

Tai buvo paskutinis garsas, kurį savo gyvenime išgirdo draugės. Galingas smūgis sutraiškė ir vairuotoją, ir keleivę.

Viena moterų, kuriai buvo beveik nurėžta galva, mirė iš karto.

Sąmonę praradusios jos draugės pulsą atskubėję medikai dar apčiuopė, tačiau po kelių minučių užgeso ir jos gyvybė.

Teigė nieko neprisimenantis

Sužaloti buvo ir kitų kolonoje už „Opel Astra“ stovėjusių automobilių vairuotojai ir keleiviai. Nestipriai nukentėjo automobilyje „Ranger Rover“ važiavęs vaikas.

Į ligoninę dėl įvairių sužalojimų pateko ir keleivė, kurią vežė avariją sukėlęs taksi vairuotojas. Pats tragedijos kaltininkas – 59 metų Ivanas Piaseckis – iškart po avarijos susirinko automobilio salone išbyrėjusias monetas ir ramiai vaikštinėjo šalia suknežintų automobilių.

Vairuotojas ramiai atsakinėjo į žurnalistų klausimus, skundėsi sutrenktais šonkauliais ir tikino neatsimenantis, kaip įvyko avarija.

Nesulaukė net užuojautos

Į žuvusių moterų laidotuves suplūdo daugybė žmonių. Pagerbti operos choro solistės A.Digrienės atvyko ne vienas žinomas atlikėjas, jos talento gerbėjai. Atsisveikinti su visą gyvenimą muzikos mokytoja dirbusia D.Vaznoniene gausiai rinkosi ir jos auklėtiniai.

Tačiau nei dvi moteris pražudęs I.Piaseckis, nei jam darbą davę „Yandex Go“ atstovai nepareiškė net užuojautos, nepasidomėjo, ar žuvusiųjų artimiesiems reikia kokios nors pagalbos.

Tik praėjus kelioms dienoms po avarijos „Yandex Go“ išplatino pranešimą, kad savo lėšomis visus keleivius ir vairuotojus papildomai apdraus 10 tūkstančių eurų suma.

Trenkėsi beveik nestabdęs

Per ikiteisminį tyrimą buvo nustatyta, kad taksi vairuotojas važiavo beveik 100 kilometrų per valandą greičiu.

O į žuvusių moterų automobilį jis rėžėsi beveik nestabdęs.

Palyginti nestipriai sužeista taksi keleivė su siaubu prisiminė paskutines sekundes iki susidūrimo: „Taksistas staiga taip spūstelėjo greičio pedalą, kad mane net priplojo prie galinės sėdynės.

Sustingęs vairuotojas buvo įsmeigęs akis į priekį – tarsi specialiai norėtų trenktis.“

Keleivė teigė, kad visos kelionės metu taksistas vairavo labai nervingai. „Greitis – stabdys, greitis – stabdys“, – taip mergina apibūdino šio vairuotojo važiavimo manierą.

Negalėjo sėstis prie vairo

Pradėjus ikiteisminį tyrimą paaiškėjo skandalingas dalykas – I.Piaseckiui dar nuo 2017 metų uždrausta vairuoti automobilį, jo vairuotojo pažymėjimo galiojimas buvo sustabdytas.

Kad jam negalima sėsti prie vairo, I.Piaseckį kategoriškai buvo įspėję medikai. Tačiau vyriškis ir toliau ne tik važinėjo, bet ir vežiojo keleivius.

Dėl greičio viršijimo ir kitų Kelių eismo taisyklių pažeidimų jis buvo baustas daugybę kartų. Tačiau pareigūnai šiam veikėjui kažkodėl skirdavo švelniausias įstatymu numatytas bausmes, net nekreipdami dėmesio, kad jo vairuotojo pažymėjimo galiojimas yra sustabdytas.

Švelniai su du žmones pražudžiusiu avarijos kaltininku iš pradžių elgėsi ir ikiteisminį tyrimą kontroliavęs Vilniaus apylinkės prokuratūros prokuroras Artūras Survila.

I.Piaseckiui ilgai ne tik nebuvo pareikšta jokių įtarimų – prokuratūra nepanoro areštuoti avarijos kaltininko turto.

Sulaukė keistų užtarėjų

Galbūt prokurorui padarė įspūdį oficialiai įteiktas ir notaro patvirtintas raštas, kad I.Piaseckis yra kunigaikštis princas – Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovo Vytenio Buivydo palikuonis.

Toks liudijimas buvo patvirtintas ne tiktai notaro, bet ir asmeniniu I.Piaseckio spaudu, kuriame esą pavaizduotas jo giminės herbas.

Be to, prokuratūra gavo ir skambiai pasivadinusios LDK valdovo Vytenio Buivydo Gediminaičių dinastijos bajorų aristokratų palikuonių asociacijos raštą. Jį pasirašė asociacijos pirmininkas – jo didenybė hercogas princas, Lietuvos didysis kunigaikštis Sigitas Buivydas.

Rašte tvirtinama, kad princas I.Piaseckis, kuris yra asociacijos valdybos narys, dėl diskriminacijos pateiks ieškinį Lietuvos valstybei ir pareikalaus šešiaženklės sumos.

Hercogas princas teigė, kad aristokrato titulą gina Hagos konvencijos įstatymai, kurie yra aukščiau už teisės aktus.

Kaltę vertė kitiems

Pats I.Piaseckis jau per pirmąją apklausą visiškai pripažino savo kaltę. Bet po kelių mėnesių dar kartą apklaustas ir galbūt aristokratų draugijos vadovo užtarimo sulaukęs vyriškis pradėjo kalbėti kitaip.

Jis kaltę vertė automobiliu „Volvo XC90“ važiavusiai advokato Kęstučio Švirino žmonai: „Manau, kad ne mano vairuojamas automobilis trenkėsi į „Opel Astra“, o „Volvo“.“

Paklaustas, ar žino, kad jam buvo uždrausta vairuoti, o jo vairuotojo pažymėjimo galiojimas yra sustabdytas, I.Piaseckis teigė neprisimenantis: „Galbūt kokius nors dokumentus man buvo atsiuntę, bet juos galėjo paimti sūnus ar kiti giminaičiai.“

Atsiprašė tik advokatas

Vis dėlto I.Piaseckio išsisukinėjimai ir kunigaikščio raštas nepadėjo.

Praėjusią savaitę Vilniaus apylinkės teismas pradėjo nagrinėti bylą.

I.Piaseckis kaltinamas pažeidęs Kelių eismo taisykles ir pražudęs du žmones. Didžiausia bausmė už šį nusikaltimą – 8 metai laisvės atėmimo.

Teisme kaltinamasis vengė bendrauti su gausiai susirinkusiais žuvusių moterų artimaisiais, nedrįso net pažiūrėti jiems į akis.

Tik I.Piaseckio advokatas Janas Kučinskis atsistojęs pareiškė užuojautą aukų giminaičiams – teigė, kad jo ginamasis nenori bendrauti, nes bijo žuvusiųjų artimųjų.

Bandė pamokyti Seimo narį

LDK valdovo Vytenio Buivydo Gediminaičių dinastijos bajorų aristokratų palikuonių teisių gynimo asociacijos pavadinimas kelių policijai jau girdėtas.

Šios įstaigos vadovu ir Lietuvos didžiuoju kunigaikščiu prisistatantis S.Buivydas pareigūnams savo titulus vardijo po 2016 metais Vilniuje įvykusios avarijos.

Tuomet S.Buivydas susidūrė su tuomečiu Seimo nariu socialdemokratu B.Pauža. Nors avarija Vilniaus klinikinės ligoninės aikštelėje buvo smulki, teko kviesti pareigūnus, jiems abu vairuotojai įrodinėjo savo tiesą.

Automobilį „Opel Astra“ vairavęs S.Buivydas tikino, kad BMW X3 vairavęs Seimo narys ligoninės aikštelėje bandė aplenkti jo automobilį, nors tam nebuvo vietos.

Po susidūrimo vairuotojai nusprendė patys užpildyti eismo įvykio deklaracijas, bet pamatęs brėžinį B.Pauža atsisakė ją pasirašyti.

S.Buivydas iškvietė policiją, o atvykus pareigūnams ėmė priekaištauti, kad Seimo narys nepasirašęs deklaracijos patraukė savo automobilį.

Jis pareigūnus bandė įtikinti, kad politikas pasišalino iš įvykio vietos. B.Pauža deklaraciją pasirašė atvykus policijos pareigūnams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.