„Legacoop Tarptautinių ryšių departamento direktorė Stefania Macrone užtikrino, kad jų atstovai yra pasiruošę atvykti į Lietuvą pasidalyti savo patirtimi su veiklą pradedančiais ar plečiančiais Lietuvos ūkininkų kooperatyvais, taip pat laukia Lietuvos ūkininkų delegacijos Italijoje.
Italijoje kooperatyvų veikloje dalyvauja apie 50 proc. ūkininkų, tuo tarpu Lietuvoje į tokią bendradarbiavimo formą vis dar žiūrima atsargiai, todėl geroji ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių ūkininkų patirtis gali paskatinti abejojančius drąsiau bendradarbiauti.
Žemės ūkio ir žvejybos kooperatyvų sąjungos generalinis direktorius Giuseppe Piscopo ir „Legacoop“ produkcijos prekybą vykdančios „Coop Italian Food“ prezidentas Roberto Sgavetta atkreipė G.Surplio dėmesį į teigiamus ekonominius ir socialinius kooperatyvų judėjimo aspektus.
Tarp svarbiausiųjų buvo minimas įgyjamas konkurencinis pranašumas vietinėse ir užsienio rinkose, bendruomenių stiprėjimas, tolygesnis pajamų pasiskirstymas, ateities kartų gerovės užtikrinimas, nes į kooperatyvų veiklą aktyviai integruojamas jaunimas.
Kooperacija skatina socialinio kapitalo ir pasitikėjimo augimą, socialinę integraciją, darbo vietų kūrimą ir pajamas. Į kooperatyvus susijungę ūkininkai efektyviau atstovaujami valstybinėse institucijose, turi savo finansinius instrumentus, leidžiančius investuoti į jau veikiančių kooperatyvų veiklą ir kurti naujus.
G.Surplys, kalbėdamas apie eksportą, akcentavo „nišinių“ produktų, kurie galėtų būti įdomūs ir Italijos rinkai, tačiau nedubliuotų šios šalies produktų, galimybes.
„Mums ypač svarbus žemės ūkio produktų eksportas. Svarstome apie tokius produktus kaip miško uogos, grybai, galbūt medus, dėl kurio eksporto į Japoniją sutarta visai neseniai“, – kalbėjo G Surplys.
Prekyba su Italija užima svarbią vietą Lietuvos užsienio prekyboje žemės ūkio ir maisto produktais. 2017 m. žemės ūkio ir maisto prekių eksportas į Italiją sudarė 243,2 mln. eurų (5,0 proc. viso žemės ūkio ir maisto produktų eksporto), eksporto struktūroje pagal šalis Italija buvo 6 vietoje iš 143 šalių. Lietuviškos kilmės produktai sudarė 95 proc. eksporto.