Lenkams neįtiko naujas Varšuvos simbolis

Specialiai „Lietuvos rytui”, Varšuva

Varšuvoje neoninis stiklainių projektas kėlė didelį žiūrovų susidomėjimą.<br>R. Butrimas
Varšuvoje neoninis stiklainių projektas kėlė didelį žiūrovų susidomėjimą.<br>R. Butrimas
Daugiau nuotraukų (1)

Eldoradas Butrimas

2013-05-20 08:25, atnaujinta 2018-03-06 13:08

Lenkijos sostinėje kilo keistas protestas. Jo centre – uogienės stiklainiai, kuriuos menininkai užsimojo paversti miesto simboliu.

Internete susibūrę protestuotojai ragina Varšuvos merę Hanną Gronkiewicz-Waltz atšaukti sprendimą tris neoninius uogienės stiklainius skelbti naujuoju švytinčiu miesto simboliu.

Tokį konkursą, remiamą merijos ir energetikos koncerno „RWE Polska”, surengė neseniai įsteigtas Neono reklamos muziejus.

Anot konkurso laimėtojų, trys stiklainiai liudija, kad sostinė yra visų lenkų namai – bičiuliškai priima su mamų įduotais lauknešėliais atvykstančius studentus ir darbininkus iš provincijos.

Papiktino laimėtojų kūrinys

Prieškarines bei sovietmečio neono reklamas kaupiantis muziejus pakvietė meno dizainerius sukurti spindintį dabartinės Varšuvos simbolį ir pažadėjo jį iškabinti vienoje centrinių sostinės gatvių.

Konkursui buvo pateikta keliasdešimt darbų, o nugalėtoją iš penkių finalinių projektų tiesioginiai balsuodami rinko internautai.

Paaiškėjus, kad nugalėjo dizainerių Magdalenos Czapiewskos ir Karolo Murlakos projektas, pavadintas „Stiklainiai”, užvirė nesibaigiantys ginčai, persimetę į didžiąją žiniasklaidą.

Idėja nesuprantama?

Projektą sugalvojo Varšuvoje gimusi M. Czapiewska. Ji pareiškė, kad pats laikas atsikratyti taksistų propaguojamo užgaulaus atvykėlių pravardžiavimo „stiklainiais”.

Sociologas Konradas Majus palaiko protestuotojus ir teigia, kad miesto simboliu galima skelbti tik tokį projektą, kuris patinka daugumai.

Tuo metu stiklainiai esą pašiepia tiek atvykėlius provincialus, tiek varšuviečius ir niekada nebus visų mėgstami. Nugalėtojų darbą kritikuoja ir populiarus jaunimo dainininkas, aktorius Lukaszas Garlickis, švytinčius stiklainius vadindamas pasityčiojimu iš sostinės.

Vyriškis teigia, jog projektas pykdo visus jo kaimynus, senus varšuviečius – jie esą teigia, kad stiklainių idėja yra visiškai nesuprantama užsieniečiams, tad negali būti Varšuvos simbolis.

L. Garlickis pareiškė, kad stiklainius skelbti Varšuvos simboliu – tas pat, kaip Berlyno simboliu paskelbti ūsus, nes visi čia atvykstantys turkų darbininkai nešioja ūsus.

Ne pirmi ginčai

Vis dėlto dauguma internautų giria nugalėtojų projektą, esą simbolizuojantį miesto atvirumą ir artumą provincijai.

Merė H. Grontkiewicz-Waltz pagyrė nugalėtojų kūrybiškumą ir pareiškė, kad visi varšuviečiai kažkada buvo atvykėliai, o ir dabar mielai vaišinasi bičiulių ar giminaičių atvežamomis uogienėmis, raugintais agurkėliais ar kepiniais.

Konkursą rėmusios firmos „RWE Polska” atstovė Aleksandra Smolarska stiklainius irgi giria ir tvirtina, kad tai jai simbolizuoja pagyras tradiciniams namų virtuvės gaminiams.

Reklamos dizaineris Pawelas Ostrowskis primena, kad Varšuvoje daug ginčų buvo kilę ir dėl dirbtinės palmės bei vaivorykštės pastatymo, bet vėliau tai tapo sostinės simboliais.

Dizaineris spėja, kad tas pat bus ir dėl neoninių stiklainių, tik apgailestauja, jog kilę ginčai paliudijo, kad dalis varšuviečių yra ksenofobai ir iš aukšto žiūri į provincialus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.