Norite užpulti Šveicariją? Darykite tai ne darbo valandomis

Kai Etiopijos avialinijų keleivinis lėktuvas Boeing 767 su 202 keleiviais buvo užgrobtas ir įskrido į Šveicarijos oro erdvę ir pradėjo leistis Ženevos oro uoste, būtų buvę įprasta, jog orlaivį pasitiktų šveicarų naikintuvai. Tačiau pastarieji liko ant žemės, mat pilotams buvo poilsio, o ne darbo valandos, rašo businessweek.com.

Nusileidusį orlaivį pasitiko šveicarų pareigūnai, tačiau danguje jie turėjo kliautis kaimyninių valstybių pagalba.<br>„Reuters“ nuotr.
Nusileidusį orlaivį pasitiko šveicarų pareigūnai, tačiau danguje jie turėjo kliautis kaimyninių valstybių pagalba.<br>„Reuters“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 18, 2014, 9:52 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 4:32 AM

Šveicarijos oro pajėgose vyrauja ramybė. Ir nors oro erdvė stebima visą parą, o šalis turi stiprias išankstinio perspėjimo, oro gynybos sistemas bei dešimtis naikintuvų, pastarieji skraido tik darbo dienomis ir darbo valandomis.

Tad nors keleivinis lėktuvas visą Šveicariją gali perskristi per 20 minučių, biudžeto apkarpymai sumažino Šveicarijos KOP galimybes reaguoti į grėsmes.

Taip nutiko ir šį sykį, kai ankstų pirmadienio rytą Ženevoje nusileido antrojo piloto užgrobtas keleivinis lėktuvas Boeing 767. Iki naikintuvų pilotų darbo pradžios 8-ą ryto buvo likusios dar dvi valandos ir jie ramiai sau miegojo.

„Turime tokį biudžetą, kokį turime ir tada tenka žiūrėti į prioritetus“, -- liūdnai savo šalies oro pajėgų trūkumus pripažino oficialus atstovas Juergas Nussbaumas. Jis pažadėjo, kad šalis ketina peržiūrėti planus, kad Šveicarijos naikintuvai galėtų greičiau reaguoti į grėsmes.

Tiesa, Etiopijos avialinijų lėktuvas nebuvo paliktas be priežiūros. Po to, kai įprastą skrydį iš Etiopijos į Romą sutrikdė pranešimas apie tai, kad lėktuvas yra užgrobtas, sujudo iškart kelių šalių pareigūnai bei kariškiai.

Pranešimas apie orlaivio užgrobimą buvo gautas, kai šis skrido virš Egipto oro erdvės. Netrukus iš Sicilijos perimti galimai pavojingu taikiniu virtusio keleivinio lėktuvo pakilo du Italijos karinių oro pajėgų naikintuvai „Eurofighter“. Vėliau užgrobtą lainerį perėmė ir į Ženevos oro uostą palydėjo Prancūzijos naikintuvai „Mirrage“.

Lėktuvui nusileidus pagrobėjas – antrasis lėktuvo pilotas pasidavė pareigūnams ir pasiprašė politinio prieglobsčio. Šveicarijos pareigūnai tikina, kad prieglobstį etiopas vargu ar gaus, nebent jis apsidžiaugtų jam gresiančia 20 metų kalėjimo bausme Šveicarijos kalėjime.

Ženevą iš kelių pusių supa Prancūzija, o Šveicarija turi susitarimą su kaimyninėmis šalimis, kad šių šalių naikintuvai gali įskristi į jos oro erdvę išskirtiniais atvejais. Taip jau yra įvykę ne sykį.

Kaip ir 2008-ųjų metų Europos futbolo čempionato metu, taip ir šiemet šiemet vykstant Davoso ekonomikos forumui Šveicarijos oro erdvę naktimis saugoti padėjo Austrijos naikintuvai. O Šveicarija vis dažniau rengia pratybas su NATO šalimis, siekiant glaudesnio bendradarbiavimo.

Tai jau ne pirmas kartas pastaraisiais metais, kai oficialiai neutrali šalis susiduria su problemomis saugant savo oro erdvę. Pernai Švedija nesugebėjo laiku pakelti naikintuvų, kad šie perimtų du Rusijos bombonešius, pavojingai priartėjusius prie Stokholmo.

Kol rusu bombonešiai naktį imitavo raketų ataką prieš neutralios valstybės sostinę, švedų naikintuvų pilotai elgėsi taip pat, kaip ir šveicarų kolegos – ramiai sau miegojo lovose. Tuomet Rusijos orlaivius perėmė ir palydėjo iš Lietuvos pakilę NATO oro policijos naikintuvai.

parengė Vaidas Saldžiūnas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.