Teigiama, kad prorusiškiems separatistams Rusija per sieną atsiuntė „Buk“ sistemos raketų paleidimo įrenginį su nutaikymo įranga TELAR ir patyrusia raketininkų įgula. Tiesa, maištininkai paieškos radaro TAR negavo ir taip apribojo savo galimybes tinkamai atpažinti taikinį.
Tuo pačiu metu, kai virš Rytų Ukrainos 10 kilometrų aukštyje sklendė „Malaysia Airlines“ „Boeing 777“, sukilėliai esą gavo informacijos apie 6 kilometrų aukštyje galbūt skrendantį Ukrainos karinių oro pajėgų transportinį lėktuvą „Antonov-26“. Juo buvo gabenamos atsargos kariškiams.
Duomenys perduodami Rusijos raketininkams, o šie nusitaiko į orlaivį, tik ne į „Antonov-26“, o į „Malaysia Airlines“ keleivinį lėktuvą. „Buk“ sistemos raketos geba pasiekti net 22 km aukštį, tad pasiekė ir šį orlaivį.
Netrukus vienas separatistų lyderių, Rusijos agentu laikomas Igoris Strelkovas socialiniame tinkle „VKontakte“ pasidžiaugia numušęs „dar vieną lėktuvą“. Tiesa, jo ir kitus panašius pranešimus netrukus imta trinti – separatistai suprato, kad numuštas civilinis lėktuvas.
Iš skelbiamų lėktuvo nuolaužų nuotraukų matyti, kad orlaivį beveik neabejotinai numušė „Buk“ sistemos sprogstamoji raketa, svėrusi apie 70 kilogramų.
Tokia raketa sprogsta dar nepasiekusi taikinio, o prie jo priartėjusi per 20 metrų – taip taikiniui padaroma kur kas didesnė žala.
Šiuo atveju sprogimas nepataisomai sugadino „Boeing 777“ variklį ir kontrolės sistemas, be to, orlaivį suvarpė sprogmens skeveldros. 3 km aukštyje daug keleivių dar buvo sąmoningi ir tokie liko iki pat lėktuvo rėžimosi į žemę Donecko srityje. Lėktuvo krytis užtruko 80 sekundžių.
Parengė Gintaras Radauskas