Inžinieriai atskleidė, dėl ko galėjo sugriūti greitkelio viadukas Italijoje

Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 38 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas, rašo BBC.

 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Nors nėra aišku, kas tiksliai sukėlė mažiausiai 35 žmones pražudžiusio viaduko griūtį Genujos mieste šiaurės Italijoje, tačiau inžinieriai jau iškėlė kelias pagrindines įvykio versijas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Aug 15, 2018, 12:14 PM

1,2 kilometrų ilgio viadukas Genujos mieste buvo pastatytas 1967 metais. Jis ėjo virš geležinkelio bėgių, gyvenamųjų namų, upės ir kelių fabrikų.

Paprastai tiltai yra kuriami taip, kad išlaikytų bent jau šimtą metų, tačiau šis sugriuvo vos po penkiasdešimtmečio. Taigi, kas prisidėjo prie šios nelaimės?

Techninės priežiūros problema

„Tokie dideli tiltai turi būti reguliariai tikrinami atitinkamą kvalifikaciją turinčių inžinierių. Dalis tilto tuo metu buvo tvarkoma, tačiau neaišku ar tai galėjo prisidėti prie tilto griūties“, – teigė tiltų inžinierius Ianas Firthas.

Tiltą prižiūrinti bendrovė teigė, kad tuo metu buvo tvirtinami tilto pamatai ir atidžiai stebima jo būklė.

Panašūs darbai buvo atlikti ir 2016 metais.

Ekspertai tikina, kad prastas priežiūros darbų atlikimas gali lemti tilto griūtį.

„Priežiūros darbai yra atliekami, kad išvengti tilto griūties ir jį sustiprinti. Jeigu šiuos darbus prastai suplanuoti ar įgyvendinsi – tai gali būti svarbus prie tilto griūties prisidėjęs faktorius“, – tvirtino I.Firthas.

Projektavimo klaida

Genujos universitete dėstantis inžinierius Antonio Brencichas pasakojo, kad tiltas nuo pat pradžių turėjo problemų ir jį reikėjo perstatyti.

„Jau nuo pat pradžių tilto konstrukcijoje buvo matyti įvairios problemos, kurių taisymas pareikalavo didelių sąnaudų, – 2016 metais tvirtino A.Brencichas. – Anksčiau ar vėliau šį tiltą reikės pakeist.“

Vėliau inžinierius pasakojo, kad visos problemos buvo pataisytos.

A.Brencichas teigė, kad tilto inžinierius Riccardo Morandi neapskaičiavo kiek metų laikys naudotas gelžbetonis.

R.Morandi taip pat suprojektavo panašų tiltą Venesueloje, kuris susiduria su tokiomis pačiomis problemomis.

„Jis turėjo daug gerų įžvalgų, tačiau trūko praktinių apskaičiavimų“, – tikino A.Brencichas.

Didelis eismo kiekis

Tilto konstrukcijas galėjo susilpninti ir didelis eismo kiekis. Per metus viaduku pravažiuodavo iki 25 milijonų sunkiasvorių transporto priemonių. Šis kelias yra greitkelio A10 dalis. Šis kelias jungia Šiaurės Italiją su Prancūzija.

2011 metais Italijos greitkelis prižiūrinti kompanija „Autostrade per l'Italia“ paskelbė, kad tilto būklė prastėja.

„Mašinų eilės ir didelis eismas kiekvieną dieną gadino tilto struktūrą, ypač piko valandomis“, – teigiama kompanijos pranešime.

I.Firthas mano, kad šiuo atveju galėjo susidėti kelios aplinkybės.

„Panašu, kad griūtį galėjo paskatinti tiek padidėję transporto srautai, tiek prastai atlikti priežiūros darbai“, – teigė I.Firthas.

Tačiau specialistai sutaria, kad turi būti atliktas nuodugnus tyrimas, kad būtų tikrai aišku, dėl kokių priežasčių įvyko kelias dešimtis gyvybių nusinešusi tragedija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.