„Facebook“ per šių metų rinkimus griežtins politinės reklamos taisykles

Socialinių tinklų milžinė „Facebook“ antradienį paskelbė, kad griežtins politinės reklamos taisykles valstybėse, kur 2019-ųjų pirmąjį pusmetį numatyti rinkimai, taip ketindama išplėsti savo platformos skaidrinimo vajų, po virtinės skandalų jau vykdomą JAV, Didžiojoje Britanijoje ir Brazilijoje.

 Pasak „Facebook“, prieš artėjančius rinkimus Nigerijoje ir Ukrainoje tose šalyse bus draudžiama skelbti iš užsienio bet kokias politines reklamas.<br> PA PIctures/Scanpix nuotr.
 Pasak „Facebook“, prieš artėjančius rinkimus Nigerijoje ir Ukrainoje tose šalyse bus draudžiama skelbti iš užsienio bet kokias politines reklamas.<br> PA PIctures/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 16, 2019, 4:03 PM

„Šiemet ruošiantis svarbiems rinkimams visame pasaulyje, mes ir toliau sutelkiame pastangas į kovą su užsienio šalių kišimusi ir planuojame suteikti žmonėms daugiau informacijos apie reklamą, kurią jie mato mūsų platformoje“, – savo verslui skirtame puslapyje informavo bendrovė.

JAV, Britanijoje ir Brazilijoje reklamuotojai turės patvirtinti savo tapatybę ir buvimo vietą prieš skelbdami „Facebook“ agitacinę medžiagą, kuri taip pat bus iki septynerių metų saugoma viešame, paieškai pritaikytame archyve.

„Skaidrinant politines reklamas, naujienų organizacijos, kontrolieriai, priežiūros grupės ir viso pasaulio žmonės gali laikyti mus ir reklamuotojus labiau atsakingus“, – pabrėžė socialinis tinklas.

Pasak „Facebook“, prieš artėjančius rinkimus Nigerijoje ir Ukrainoje tose šalyse bus draudžiama skelbti iš užsienio bet kokias politines reklamas.

Bendrovė pridūrė, jog paleis „Reklamų archyvą“ (Ad Library) prieš pavasarį Indijoje numatytus balsavimus.

Ji taip pat ketina suteikti „skaidrumo priemonių“ Europos Sąjungos vartotojams, besiruošiantiems gegužę numatytiems Europos Parlamento rinkimams.

Socialinis tinklas žada iki birželio pabaigos suteikti tokias priemones reklamuotojams visame pasaulyje.

Pernai „Facebook“ teko pripažinti, kad „Cambridge Analytica“ – 2016-aisiais dabartiniam JAV prezidentui Donaldui Trumpui dirbusi politinių konsultacijų įmonė – gavo prieigą prie 87 mln. vartotojų duomenų.

Kai kurie „Brexit“ referendumo kritikai tvirtina, kad „Cambridge Analytica“ pasinaudojo ta informacija, kad įtikintų dalį rinkėjų balsuoti už JK pasitraukimą iš ES.

Jungtinėse Valstijose galimą D. Trumpo rinkimų štabo susimokymą su Rusija tiriančio specialiojo prokuroro Roberto Muellerio komandos taikinyje atsidūrė „Facebook“ paskyros ir asmeniniai puslapiai, kuriuos administruoja „Internet Research Agency“, Rusijoje įsikūrusi „trolių ferma“.

Susirūpinimas buvo pasiekęs tokį lygį, kad „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas buvo apklaustas Europos Parlamente ir JAV Kongrese.

Dar viena šalis, kur šį socialinis tinklas kaltinamas nepakankamai kovojantis su melagingos informacijos skleidėjais, yra Brazilija, kur pernai gegužę didžiulę protesto akciją surengė sunkvežimių vairuotojai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.