Automobilių nuomos bendroves nustebino, kokiais tikslais žmonės naudoja mašinas

Japonijoje mašinų nuomos bendrovės nustebusios – daugybė žmonių grąžina automobilius nuvažiavę vos kelis kilometrus. Tyrimas atskleidė, kokiais tikslais žmonės pasiskolina mašinas.

 Intensyvus gyvenimo tempas verčia japonus ieškoti poilsio neįprasčiausiose vietose.<br> Zuma Press/Scanpix nuotr.
 Intensyvus gyvenimo tempas verčia japonus ieškoti poilsio neįprasčiausiose vietose.<br> Zuma Press/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 18, 2019, 8:04 PM

Trumpalaikės automobilių nuomos bendrovės ilgai stebėjosi, kodėl kai kurie žmonės išsinuomoję mašiną parieda vos keliomis gatvėmis arba visai niekur ir tuo jų kelionė baigiasi.

Užsakę tyrimą jie sužinojo, kad vienas iš aštuonių tokių vairuotojų automobilį naudoja kaip ofisą, kaip miegamąjį ar netgi užsienio kalbos kursams.

Išsiaiškinti, ką žmonės veikia nuomotuose automobiliuose, sugalvojo viena bendrovė, kuri pastebėjo, kad net 230 tūkst. jų klientų nevairuoja mašinų, už kurių nuomą susimoka.

Netrukus pasitikrinusios sistemą tai pastebėjo ir kitos bendrovės.

Viena jų, „Times24“, kuri turi daugiau negu 1,2 mln. registruotų vartotojų, atliko apklausą ir sužinojo, kad automobilius japonai išsinuomoja popiečio miegui arba jais pasinaudoja kaip ramia erdve dirbti.

Kai kas automobilį išsinuomodavo vien tam, kad ten pasaugotų daiktus, kurių tą dieną nenori nešiotis su savimi.

„Kartą išsinuomojau automobilį, kad suvalgyčiau pietus, kuriuos nusipirkau parduotuvėje. Tiesiog neradau kitos vietos, kur galėčiau ramiai papietauti“, – pasakojo vienas maždaug 30 metų įmonės klientas.

Kitos bendrovės „NTT Docomo“ klientai pasakojo, kad kartais užsisakydavo automobilį, kad galėtų jame nusnūsti. Kiti pasakojo, kad naudojosi kaip vieta pokalbiams su šeima, draugais, verslo klientais.

Dar įdomiau – kai kam tai buvo repeticijų vieta. Žmonės automobilio salone mokėsi dainuoti, rengė karaoke vakarėlius ar praktikavosi užsienio kalbos tarimą. Kai kas susimokėdavo už mašiną, kad sėdėdamas joje pažiūrėtų serialus.

„Mašinos gali būti naudojamos kaip privati erdvė, – teigė „NTT Docomo“ atstovai. – Žmonės mūsų automobiliais naudojosi daug įvairesniais tikslais, nei mes manėme.“

Automobilius trumpam laikui galima išsinuomoti pasinaudojus telefono programėle. Įmonė „Times24“ už pusvalandį prašo 400 jenų mokesčio (3,3 euro), o mašiną galima pasiimti iš 12 tūkst. vietų visoje Japonijoje. Kitų bendrovių kainos panašios.

Įmonė „Orix“ išreiškė nepasitenkinimą, kad automobiliai naudojami ne vairavimui ir nuo šiol primena klientams, kad variklis turėtų būti įjungiamas tik vairuojant, nes automobiliai teršia aplinką.

„Orix“ išsiaiškino, kad daugybė jų klientų naudojasi gatvėse stovinčiais jų automobiliais kaip miego vieta – snaudžia tarp susitikimų įsijungę kondicionierių.

Japonai – mažiausiai mieganti tauta. Tyrimai rodo, kad vidutiniškai japonas per parą miega 6 val. 35 minutes – 45 minutėmis mažiau, nei tarptautinis vidurkis.

Pasak tyrėjų, taip yra todėl, kad japonai dirba viršvalandžius ir daug laiko praleidžia keliaudami iš namų į darbą.

Parengta pagal „The Guardian“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.