Pareigūnai tiria paauglės mirtį: pavojus tykojo žaidime?

Lenkijos Pakarpatės regiono Jaslo rajono prokuratūra nagrinėja jautrią bylą. Baiminamasi, kad 13 metų Emiliją nusižudyti galėjo paskatinti kas nors iš internete populiaraus žaidimo „Minecraft“ bičiulių.

„Minecraft“ nėra žiaurus, bet auka galėjo susipažinti su pikta linkinčiais vaikais.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
„Minecraft“ nėra žiaurus, bet auka galėjo susipažinti su pikta linkinčiais vaikais.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Specialiai „Lietuvos rytui“, Varšuva

Sep 18, 2019, 8:24 PM

Žemutinės Lipnicos kaime gyvenusi ir labai gerai besimokiusi mergaitė pastaruoju metu kiauras dienas leisdavo būtent šio žaidimo erdvėse.

Tai vienas labiausiai paauglių mėgstamų žaidimų visame pasaulyje, leidžiantis kurti savo namus, miestus, pasaulius ir kovoti su priešiškais padarais.

Internetinė brutalumu nepasižyminti šio žaidimo versija yra nemokama, o jį pamėgę asmenys gali nusipirkti sudėtingesnį variantą. Per aštuonerius metus nuo žaidimo pasirodymo buvo parduota daugiau nei 175 mln. jo egzempliorių.

Artimiesiems buvo šokas

Dukros savižudybė tėvams buvo visiškai netikėta. Išvakarėse mergaitė kartu su tėvais ir vyresne seserimi pavakarieniavo, išsimaudė, paprašė, kad mama sušukuotų juosmenį siekiančius jos plaukus, paprašė kitą dieną iškepti jos mėgstamą aviečių pyragą ir, palinkėjusi labos nakties, nuėjo į savo kambarį.

Sekmadienio rytą tėvai išėjo į bažnyčią, o grįžę virtuvėje pamatė pusryčiaujančią vien vyresnę dukrą. Emilijos kambaryje radusius miegoti nepaklotą lovą tėvus, dukrai neatsiliepiant telefonu, apėmė bloga nuojauta. Netrukus jie jaunėlę rado negyvą palėpėje.

Tėvai policininkams pareiškė nesuvokiantys, kodėl Emilija taip padarė, nes mergaitė su niekuo nekonfliktavo, gerai mokėsi ir buvo visų mylima.

Vis dėlto tėvai gerai nepažinojo savo paauglės dukters ir nenutuokė, kad ji klasėje nėra mėgstama – neturi nė vienos tikros draugės ar draugo ir jaučiasi vieniša, sutrikusi.

Bendravo su interneto draugais

Apie tai mergaitė prasitardavo vien keliems savo anoniminiams bičiuliams, su kuriais internete žaisdavo „Minecraft“.

Emilija juos pažinojo jau kelerius metus, bet realiame gyvenime nebuvo susitikusi ir mačiusi. Būtent vienas bendraamžis berniukas bei mergaitė ir rado žaidime paslėptą Emilijos atsisveikinimo laišką.

Bičiuliai pastebėjo, kad šalia virtualaus Emilijos namo išdygo antkapis su mergaitės nuotrauka bei gimimo ir mirties datomis. Atidarius karstą iš jo iššoko keli laiškai su ilgomis išpažintimis.

Emilija juose išsipasakojo, kad jaučiasi visiškai vieniša, kad klasėje niekas jos nesupranta ir nevertina, tad ji nebemato prasmės gyventi. Mergaitė palinkėjo sėkmės savo virtualiems draugams ir paprašė, kad jie aplankytų tikrą jos kapą ir atneštų mėgstamų žaislų.

Dienraščiui „Fakt“ internetiniai Emilijos draugai pareiškė esantys labai sukrėsti, nes manė, kad viskas yra tik žaidimas, ir netikėjo, kad jų bičiulė gali pakelti prieš save ranką.

Emilijos tėvai netiki, kad dukra iš gyvenimo pasitraukė savo noru, niekieno nekurstoma, ir kreipėsi į prokuratūrą, kad ji ištirtų, su kuo paauglė bendravo internete ir kokio pobūdžio pokalbiai vyko.

Mergaitės motina prasitarė, kad dukra gyveno tarsi dviejuose pasauliuose, kurių vienas buvo realus, o kitas – fantastikos knygose ir internete.

Be to, visą gyvenimą bijojusi pikto kaimynų šuns dukra paskutinėmis dienomis ėmė drąsiai prie jo eiti, o šuo net nebelojo.

Perspėjimas paauglių tėvams

Emilijos mirties išvakarėse Lenkijos valstybinis tyrimų institutas NASK paviešino tyrimo apie interneto poveikį tėvams ir vaikams ataskaitą pavadinimu „Paauglių tėvai 3.0“. Tyrimo rezultatus sociologai pavadino keliančiais nerimą.

Paaiškėjo, kad ir tėvai, ir vaikai daug laiko praleidžia internete, tačiau visiškai skirtingose erdvėse, tad tėvai nesuvokia, su kokiais pavojais susiduria jų atžalos.

93,3 proc. suaugusiųjų teigia nesusidūrę su internetine prievarta, o net 67 proc. yra įsitikinę, kad to nepatiria ir jų vaikai. Du trečdaliai tėvų mano, kad jų vaikai nežiūri brutalių ar pornografijos puslapių, nors realybė yra visai kitokia.

Beveik pusė vaikų patiria internetinę prievartą – pašaipas, pravardžiavimą, gąsdinimą, šantažą, grasinimą paskleisti kompromituojančią informaciją ar įsilaužti į tinklalapį ir atlikti nederamus veiksmus jų vardu.

43 proc. 11–17 metų vaikų lankosi pornografijos tinklalapiuose ir beveik kas antras stebi muštynių ar prievartos, žudymo vaizdus. 36,6 proc. tokio amžiaus vaikų skaitė informaciją, skatinančią savižudybę.

Blogiausia, kad net 32 proc. vaikų niekam nepraneša apie internete patiriamą prievartą. Tyrimą „Paauglių tėvai 3.0“ komentavęs informacijos ministras Marekas Zagorskis pareiškė, jog tėvai privalo rūpintis savo vaikais ne tik realiame, bet ir virtualiame pasaulyje.

Ministro nuomone, tėvai privalo daugiau laiko skirti vaikams, daugiau laiko kalbėtis, kartu žaisti. Dabartiniai tėvai privalo labiau domėtis interneto naujovėmis: tiek žaidimais, tiek ir saugaus naršymo galimybėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.