„Meta“ sužlugdė pirmąją prieš JAV nukreiptą dezinformacijos kampaniją, vykdytą iš Kinijos

Bendrovė „Meta“ antradienį pranešė, kad sužlugdė iš Kinijos vykdytą kampaniją, kuria buvo siekiama paveikti artėjančius JAV rinkimus, apsimetant Jungtinėse Valstijose esančiais asmenimis, vienaip ar kitaip pasisakančiais už „opių“ klausimų sprendimą.

​Bendrovė „Meta“ antradienį pranešė, kad sužlugdė iš Kinijos vykdytą kampaniją, kuria buvo siekiama paveikti artėjančius JAV rinkimus, apsimetant Jungtinėse Valstijose esančiais asmenimis, vienaip ar kitaip pasisakančiais už „opių“ klausimų sprendimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
​Bendrovė „Meta“ antradienį pranešė, kad sužlugdė iš Kinijos vykdytą kampaniją, kuria buvo siekiama paveikti artėjančius JAV rinkimus, apsimetant Jungtinėse Valstijose esančiais asmenimis, vienaip ar kitaip pasisakančiais už „opių“ klausimų sprendimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 27, 2022, 4:32 PM

Tai buvo pirmasis Kinijos tinklas, kurį „Meta“ išardė ir kuris buvo nukreiptas į JAV politiką prieš lapkritį vyksiančius svarbius kadencijos vidurio rinkimus, spaudos konferencijoje sakė pasaulinių grėsmių žvalgybos vadovas Benas Nimmo.

„Operacija buvo nedidelė, tačiau tai reikšmingas pokytis, – sakė B. Nimmo. – Štai kodėl svarbu išlaikyti aukštą parengtį“.

Bendrovė „Meta“ sakė negalinti nustatyti, ar su šia kampanija susijusi Kinijos vyriausybė, tik tai, kad ji kilo iš Kinijos. Kampanijos vykdytojai naudojosi netikromis paskyromis „Facebook“, „Instagram“ ir „Twitter“ tinkluose, kurios „diskutavo tarpusavyje“ politiškai skaldančiomis temomis, pvz., apie abortus ir ginklų kontrolę, sakoma „Meta“ pranešime.

„Atrodo, kad jos naudojosi opiais JAV klausimais kaip langu į politinį diskursą, apsimesdamos amerikiečiais“, — sakė B. Nimmo.

Kinijoje įkurtas tinklas taip pat buvo nutaikytas į Čekijos interneto naudotojus ir kritikavo jų vyriausybės paramą Ukrainai bei jos politiką Kinijos atžvilgiu, ir apskritai bandė skleisti informaciją geopolitiniais klausimais, kritikuojančią JAV.

Pasak Kalifornijoje įsikūrusios socialinės žiniasklaidos milžinės, kampanijoje dalyvavo 81 „Facebook“ paskyra ir pora „Instagram“ paskyrų, tačiau prieš ją užblokuojant ji sulaukė tik nedidelio aktyvumo.

„Šios paskyros daugiausia reiškėsi tam tikru laiku, kuris sutapo su darbo grafiku Kinijoje nuo devynių iki penkių, nuo pirmadienio iki penktadienio, – sakė „Meta“. – Tai reiškia, kad tinklo veikla aktyviausia buvo tada, kai amerikiečiai miegojo“.

Rafinuotumo ir brutalumo derinys

„Meta“ teigė, kad taip pat išardė, atrodo, didžiausią apgaulingą socialinės žiniasklaidos kampaniją apie karą Ukrainoje, vykdytą iš Rusijos.

Ši operacija prasidėjo gegužės mėnesį ir pirmiausia buvo nukreipta į Vokietiją, taip pat Prancūziją, Italiją, Ukrainą ir Jungtinę Karalystę, per brifingą sakė „Meta“ grėsmių šalinimo direktorius Davidas Agranovichius.

Operacijos centre buvo apie 60 interneto svetainių, imituojančių gerai žinomas žiniasklaidos priemones, įskaitant Vokietijos laikraščius „Der Spiegel“ ir „Bild“, sakė „Meta“.

Rusijos tinklas kūrė kritikuojančius Ukrainą ir palaikančius Rusiją straipsnius, dalijosi jais „YouTube“, „Facebook“, „Instagram“, „Telegram“, „Twitter“ ar internetinėse peticijų svetainėse.

„Meta“ nusprendė atlikti tyrimą po to, kai žurnalistai Vokietijoje atskleidė apgaulę.

„Tai didžiausia ir sudėtingiausia rusiškos kilmės operacija, kurią nutraukėme nuo karo Ukrainoje pradžios, – saugumo ataskaitoje teigė „Meta“. – Joje buvo neįprastas rafinuotumo ir brutalios jėgos derinys“.

Tikrų naujienų svetainių imitavimas keliomis kalbomis pareikalavo didelių techninių ir lingvistinių investicijų. Netikri straipsniai buvo reklamuojami grubiai, naudojant mokamus skelbimus arba netikras paskyras, dažnai juos užfiksuodavo socialinės žiniasklaidos platformos automatinės apsaugos priemonės, teigė „Meta“.

„Jie viską mėtė į sieną, bet nedaug kas prilipo, – Rusijoje vykdytą kampaniją apibūdino D. Agranovichius. – Nuo vasario mėnesio matėme daug operacijų ir Ukraina vis dar tebėra jų taikinys“.

Apgaulingoje kampanijoje iš Rusijos dalyvavo 1 633 paskyros, 703 puslapiai ir viena grupė socialiniame tinkle „Facebook“, taip pat 29 paskyros socialiniame tinkle „Instagram“, sakė „Meta“.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.