„Lidl“ produktų reklamose buvo retušuoti Graikijos salos Santorinio vaizdai: nuo viduramžius menančių šventyklų bokštų nutrinti kryžiai.
Prahos arkivyskupas ir čekų kardinolas Dominikas Duka „Lidl“ veiksmus pavadino „beprecedenčiais ir nekultūringais“, nerimaudamas, kad ateityje bus imta griauti ir tikrus kryžius.
Prekybos milžino atstovų teigimu, kryžiai retušuoti saugant „Lidl“ kompanijos religinį ir politinį neutralumą. Vienodas pakuočių dizainas buvo sukurtas naudoti visose Europos šalyse.
Kardinolas D.Duka laiške Graikijos ambasadoriui Čekijoje Efthymiui Efthymiadžiui išreiškė savo simpatijas graikams. „Ir nors šis prekybos tinklas po kilusio europiečių nepasitenkinimo atsiprašė, negaliu atsikratyti kartaus jausmo, kokiame pasaulyje mes gyvename“.
Anot arkivyskupo, taip elgiantis galima prieiti ir prie tikrų kryžių nuiminėjimo nuo bažnyčių ir cerkvių.
„Mūsų europinė civilizacija turi keletą šaknų, o viena svarbiausių – Graikijos demokratija ir filosofija. Neišprusimas, nemokšiškumas atskleidžia, kokiais prioritetais vadovaujasi kai kurie prekybininkai“, – rašo aukštas dvasininkas.
Čekijos žemės ūkio ministras Marianas Jurečka taip pat piktinosi „Lidl“ požiūriu. „Jei jie nuotraukose nori naudoti tradicinius stačiatikių simbolius, tą turi daryti neiškraipydami. Kiekvienas išsilavinęs žmogus žino, kad tai yra didingos krikščionybės istorijos dalis. Lygiai taip pat islamas turi savo simbolius ir mes visi tai žinome“.
Politikas netiesiogiai paragino boikotuoti „Lidl“, žmonėms rekomendavęs pagalvoti, ar verta palaikyti tokią reklamos kampaniją apsiperkant šiose parduotuvėse.