Artinantis Kalėdoms – suaugusieji pamišo: perka žaislus ne vaikams, o sau

Žaislų parduotuvių lankytojai šiuo švenčių laikotarpiu gali nustebti, kas juos pasitinka. Čia stovi ne tik „Žvaigždžių karams“ ar „Hariui Poteriui“ skirtos lentynos, bet yra ir skyriai su žaislais suaugusiesiems.

Žaislų gamintojai ir pardavėjai savo žvilgsnį pastaraisiais metais kreipia ne tiktai į mažamečius, bet ir į suaugusiuosius, kurie nori atrasti vaiką savyje.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Žaislų gamintojai ir pardavėjai savo žvilgsnį pastaraisiais metais kreipia ne tiktai į mažamečius, bet ir į suaugusiuosius, kurie nori atrasti vaiką savyje.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Ryškių spalvotų apvalainų pliušinių žaislų, vadinamų „Squishmallows“, kolekcijas ima kaupti ne vaikai, o jų mamos.<br>„Twitter“ nuotr.
Ryškių spalvotų apvalainų pliušinių žaislų, vadinamų „Squishmallows“, kolekcijas ima kaupti ne vaikai, o jų mamos.<br>„Twitter“ nuotr.
JAV dainininkė Rihanna per Valentino dieną gavo tokių iš lego detalių sudėliotų gėlių.<br>„Twitter“ nuotr.
JAV dainininkė Rihanna per Valentino dieną gavo tokių iš lego detalių sudėliotų gėlių.<br>„Twitter“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 22, 2022, 8:25 PM

Gražiai surikiuoti stovi iš lego detalių pastatyti spausdinimo mašinėlė, fortepijonas, Koliziejus ir net serialo „Draugai“ scena. Kai kurie konstruktoriai yra bauginamai konkretūs, pavyzdžiui, Madrido „Real“ stadionas, automobilis „Bugatti Chiron 42083“ ar senų laikų „Nintendo NES“ videožaidimų konsolė.

Skyrius suaugusiesiems užima apie trečdalį lego parduotuvės Manhatane ir kviečia statyti iš konstruktorių dalių tuos, kurių kūnas gal ir nebe jaunas, bet širdis nesensta.

Pasiūla – įvairiausia

Ne tiktai „Lego“ – yra daugybė žaislų gamintojų, atradusių anksčiau mažai liestą suaugusiųjų rinką.

Už kelių Niujorko kvartalų žaislų parduotuvėje „FAO Schwarz“ tūkstantmečio karta tiesiog plūsta į „Funko Pop“ skyrių, kur galima nusipirkti visokiausių personažų iš serialų ir personalijų didžiagalvių figūrėlių.

2020-aisiais kompanija „Hasbro“ pradėjo pardavinėti plastiliną suaugusiesiems, kuris kvepia kaip „per daug kainuojanti latė“ ir „ką tik nupjauta žolė“.

2021-aisiais „Fischer-Price“ paėmė savo vaikišką sukamą telefoną, įdiegė „Bluetooth“ ir pradėjo jį reklamuoti suaugusiesiems.

Pernai spalį „McDonald’s“ Amerikoje pradėjo pardavinėti rinkinį vaikams „Happy Meal“ suaugusiesiems su nostalgiškais žaisliukais.

Net JAV populiarios „American Girl“ lėlių parduotuvės ėmė prekiauti alkoholiu, o 2020 metais atidarė visą padalinį, kuris bendradarbiauja su garsenybėmis ir mados dizaineriais, kuriančiais vienetinius žaislus.

„Tesla Cybertruck“ mašinytės kaina – 380 eurų.

Kai su „Hot Wheels“ automobiliais produktą sukūrė „Gucci“, internete viskas buvo išpirkta greičiau nei per minutę.

Populiariosios parduotuvės „Build-A-Bear“, kur vaikai gali patys prikimšti pasirinktus pliušinius žaisliukus, pristatė naują liniją „Sutemus“.

Tarp siūlomų produktų 2019 m. buvo triušiukas, vardu Pawlette, kuris dėvi marškinėlius su užrašu „Kažkur jau atėjo laikas vynui“ ir letenose laiko raudonojo vyno butelį. Interneto parduotuvėje buvo sukurta atskira sekcija „Meškos ola“, į kurią patekti galima tik pilnamečiams.

Nepagaili pinigų

Norintiems atrasti vaiką savyje jau seniai buvo įmanoma nusipirkti ne vaikams skirtų dėlionių, stalo žaidimų ir spalvinimo knygelių. Kolekcininkų lentynos pilnos vintažinių Barbių. Ir vis dėlto dauguma žaislų būdavo skirti vaikams.

Tačiau per pastaruosius keletą metų dėl streso, COVID-19 ir socialinių tinklų žaislų pasaulio demografija pakito.

„Žaislų gamintojai pradėjo kalbėti, kad jie nėra vaikų versle. Jie yra žaidimų versle. O žaisti gali visi“, – sakė konsultacinės bendrovės „Global Toy Experts“ vadovas Richardas Gottliebas.

Pakilimas įsibėgėjo per pandemiją, nes žmonės sėdėjo namuose ir ieškojo ką veikti. 2020-aisiais žaislų pardavimas išaugo 17 proc., o 2021-aisiais – dar 14 proc., nors anksčiau šis skaičius neperlipdavo 10 proc.

Augimą iš esmės lėmė vadinamoji „vaikaugusių“ (angl. „kidult“) rinka. Jai priskiriami visi, kuriems daugiau kaip 12 metų, nes tuo metu vaikai praranda susidomėjimą žaislais ir pereina į socialinius tinklus ir videožaidimus.

Tačiau didieji žaislų gamintojai „Lego“ ir „Mattel“ atliko rinkos tyrimą, kuris nustatė, kad ne paaugliai, o suaugusieji leidžia 800 eurų už „Žvaigždžių karų“ konstruktorių iš 7641 lego detalės arba 380 eurų už neoninę „He-Man“ figūrėlę, sukurtą dizainerio Madsaki.

„Vyresniems nei 12 metų asmenims parduodamų žaislų skaičius nuo 2017-ųjų beveik padvigubėjo. Ir tai nėra tik laikina pandemijos mada.

Nuo pirmųjų vakcinų pradėjo dveji metai, bet rūškanos ir nuovargio debesys virš suaugusiųjų galvų nepasitraukė. „Vaikaugusieji“ vis dar nori žaisti“, – kalbėjo Joli Lennett iš tyrimų bendrovės NPD Jungtinių Valstijų žaislų padalinio.

Minkštieji žaislai – mamai

Tačiau kuo toliau, tuo daugiau ryškių spalvotų apvalainų pliušinių žaislų, vadinamų „Squishmallows“, yra ne vaikų, o mamos.

Jų namie – apie 40, o C.Parker apskaičiavo, kad tai kainavo apie 500 JAV dolerių (470 eurų).

„Mes labiausiai traukiame vyresnius negu tipiniai žaislų vartotojai, – pripažino „Squishmallows“ gamintojo „Jazwares“ atstovas Jeremy Padaweris. – Mūsų žaislus namo parsineša 11–22 metų pirkėjai. Jų užsinori ir jaunesni namų gyventojai. Tada juos pamato tėvai ir sako: palaukite, man jie irgi visai patinka.“

Parkerių namuose „Squishmallows“ atsirado 2018-aisiais, kai tėtis nubėgo iki vaistinės nupirkti vaistų sergančiam vaikui ir prigriebė vieną žaislą. Po kelerių metų dar vieną nupirko kaip atlygį vaikui, kuris mokėsi naudotis puoduku.

Kai C.Parker pagimdė dvynius, padaugėjo ir „Squishmallows“.

„Maniau, kad jiems visiems būtinai reikia didžiulio „Squishmallows“, su kuriuo galėtų miegoti.

Staiga aš pati gulėjau su visais tais minkštaisiais žaislais ir supratau, kad man pačiai norėtųsi kelių“, – sakė C.Parker.

Britų kompanija „Jellycat“ gamina panašius minkštuosius žaislus, bet jie nėra tipiniai šuniukai, o mieli salotų lapai, grybai arba mėlynasis sūris, skirti maistą mėgstantiems suaugusiesiems.

„Minkštieji žaislai yra tarsi suaugusiųjų žindukai. Suaugusieji grįžta į vaikystę, kad pamirštų, kas vyksta pasaulyje. Galbūt tai pandemija, gal politika, gal karas“, – sakė J.Lennett.

Kovoja su zombiais

Niujorkietė 56 metų Cindy Derrow žaisdavo lego konstruktoriais kartu su savo vaikais, bet jiems užaugus visko atsikratė.

Praėjusį balandį ji nusprendė nusipirkti lego puokštę iš botanikos kolekcijos. Kai jos vyras užsikrėtė koronavirusu ir turėjo izoliuotis, C.Derrow leido vakarus dėliodama lego detales.

„Man patinka sekti instrukcijas. Patinka megzti, kepti.

Tačiau lego yra brangus malonumas“, – sakė C.Derrow.

50 dolerių (47 eurus) kainavusi puokštė buvo vienas pigiausių suaugusiesiems skirtų rinkinių.

Vasarį jis laimėjo Metų žaislo suaugusiesiems apdovanojimą. Net dainininkė Rihanna pozavo „Instagram“ nuotraukai su tokia pat lego puokšte per Valentino dieną.

Keista, kad ši rinkodaros gudrybė atkeliavo tik dabar. Tačiau anksčiau nebuvo priimta suaugusiesiems žaisti su žaislais.

Permainas pagreitino pandemija. Juk ekonominės depresijos ir Antrojo pasaulinio karo metais nebuvo kada žaisti.

Pradžioje duris pravėrė videožaidimai. Anksčiau jie keldavo asociacijas tiktai su akiniuočiais, prilipusiais prie kompiuterių, o dabar žaisti videožaidimus laikoma „kieta“ veikla.

Fantastikos serialai ir filmai apie superherojus užtvindė popkultūrą.

Keturiasdešimt kažkelerių metų tėvai paguldo vaikus ir įsijungia „Xbox“ kautis su zombiais.

„Galime žaisti telefonu važiuodami viešuoju transportu. Visą laiką žaidžiame. Tėvų kartai kažkuriuo metu reikėjo sustoti, jie juk negalėjo atsinešti „Scrabble“ žaidimo į traukinį“, – sakė Minesotos universiteto dėstytojas Barry Kudrowitzas.

Socialinių tinklų įtaka

Pandemijos nuobodulys davė postūmį žaislų gamintojams, tačiau labiausiai rinką paveikė socialiniai tinklai.

31 metų slaugytoja Kelly Bigley iš Kalifornijos pastebėjo, kad „TikTok“ vis pasirodydavo klipai apie žaislus.

Netrukus moteris pati pradėjo rinkti šioje socialinėje platformoje pamatytus „Mini Brands“ – apie 5 eurus kainuojančius burbulus, kuriuose randi tikrų produktų žaislines mini versijas, pavyzdžiui, skutimosi putų ar sojų padažo mini buteliuką.

„Neturiu vietos laikyti didžiulį žaislinį greitosios pagalbos automobilį, tačiau galiu susidėlioti nuosavą mini parduotuvę“, – sakė moteris.

Tūkstantmečio karta dažnai laikoma nesubrendusia, ji įstrigusi laike, neatsikratanti vaikystės reliktų. Kas kelis mėnesius „Twitter“ išsirutulioja diskusijos, kritikuojančios „Disnėjaus suaugusiuosius“, kurie keliauja į „Disney World“ atrakcijas be vaikų, arba solidaus amžiaus „Marvel“ filmų gerbėjus, stovinčius eilėje vidury nakties.

Kritikai varto akis ir dėl mados kolekcionuoti žaislus. Bet ši suaugusiųjų karta išgyveno dvi ekonomines krizes, pandemiją ir nesibaigiančią klimato krizę, todėl nieko nuostabaus, kad žmones guodžia nostalgiški malonumai, kurie grąžina į paprastesnes dienas.

Arizonos valstijoje gyvenančios 36 metų Catharine Parker namai pilni žaislų. Nieko nuostabaus, nes gydytojo padėjėja turi 3 vaikus – 4 ir 2 metų dvynukus.

Parengta pagal „Time“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?
Gyvai
Gyvai: komentarai apie Vilniuje kilusį gaisrą ir situacijos suvaldymą