IKI kepyklų dešimtmetis: pirkėjai vertina naujoves, bet tradicinių kepinių neatsisako

Aukštos kokybės duonos ir konditerijos gaminiai kiekvienai parduotuvei yra tarsi vizitinė kortelė. Juk ten, kur kvepia šviežia, ką tik iš krosnies ištraukta duona, norisi užeiti savaime, o prekystalyje pamačius gardų desertą nenorom apsąla širdis. 

 IKI konditerijos gaminiai.<br> Pranešimo autorių nuotr.
 IKI konditerijos gaminiai.<br> Pranešimo autorių nuotr.
 IKI konditerijos gaminiai.<br> Pranešimo autorių nuotr.
 IKI konditerijos gaminiai.<br> Pranešimo autorių nuotr.
IKI kepyklų vadovė Nijolia Juchnevič.  <br> Pranešimo autorių nuotr.
IKI kepyklų vadovė Nijolia Juchnevič.  <br> Pranešimo autorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 25, 2019, 2:21 PM

Tiesa, šių dienų asortimento tendencijas neretai pasufleruoja patys pirkėjai, todėl kepykloms tenka nemenkas iššūkis – kepti ne tik skanius, bet ir sveikus gaminius. Apie tai, kaip keitėsi kepyklų specifika, pasakoja dešimtmetį mininčių prekybos tinklo IKI kepyklų vadovė Nijolia Juchnevič.  

Didžioji dalis kepinių – rankų darbas

Pasak Nijolios Juchnevič, per dešimtmetį didžiųjų miestų – Vilniaus, Kauno ir Panevėžio – prekybos tinklo IKI kepyklos patyrė nemažai perversmų. 

„Kaip ir visose srityse, taip ir pas mus daug kas kito. Vilniaus centrinė kepykla buvo rekonstruota: stipriai prasiplėtė plotas, įrengta kur kas daugiau gamybos linijų, atsirado modernesnės įrangos, automatizavusios ir palengvinusios tam tikrus darbo procesus. 

Vis tik didžioji darbo dalis yra atliekama rankomis. Kepiniai – nesvarbu, ar tai būtų duona, ar desertai – reikalauja ypatingo atsidavimo, kruopštumo ir meilės. Pavyzdžiui, tortus formuojame ir dekoruojame rankomis, biskvitus kepame taip, kaip namuose. Kiekvienai rūšiai gaminame skirtingus vis kitos receptūros kremus. Manau, tai, jog laikomės tradicijų, įprasmina mūsų darbą – neatitolstame nuo tikrosios kepyklos prigimties“, – pasakoja N.Juchnevič.

Ypatingas dėmesys kokybei ir žaliavoms

Kaip pasakoja kepyklų vadovė N.Juchnevič, tiek anksčiau, tiek dabar pagrindinis dėmesys telkiamas natūralių žaliavų paieškoms, o pastaraisiais metais pereita prie natūralių gaminių gamybos. 

„Prieš tris metus visuose gaminiuose ėmėme naudoti tik natūralią grietinėlę. Sprendimą lėmė ir patys pirkėjai – juk žmonės nori kuo tikresnių, natūraliu skoniu pasižyminčių gaminių. Mums tai buvo iššūkis, nes gamybos procesas apsunko, tapo šiek tiek ilgesnis, tačiau viskas daroma kokybės vardan. Jaučiame, kad IKI lankytojai tai vertina, o mums tai – didžiulė dovana.“

Ilgametę vadovavimo patirtį turinti N.Juchnevič sako, jog kepyklų asortimento specifika per dešimtmetį taip pat pakito: „Asortimentą nuolat atnaujiname atsižvelgdami į pasaulines konditerijos tendencijas. Važinėjame po parodas, kalbamės su tiekėjais, sekame naujienas – pokyčiai atsispindi ir mūsų gaminiuose. Kiekvieną sezoną įvedame iki 20 naujienų, o išbandome ir testuojame – dar daugiau. Vis tik dienos šviesą ir pirkėjų krepšelius pasiekia tik aukščiausios kokybės ir skonių standartus atitinkantys gaminiai“. 

Pirkėjai vertina naujoves, bet tradicinių kepinių vis dar neatsisako

Pastaraisiais metais, anot N.Juchnevič, išpopuliarėjęs sveikos gyvensenos kultas palietė ir kepyklų darbus. Vadovė pasakoja, jog kai kurių duonos ir konditerijos gaminių receptūros pasipildė sveikesnėmis alternatyvomis.

„Visuose gaminiuose maksimaliai sumažinome cukraus kiekį, tačiau kai kuriuos konditerinius kepinius gaminame išskirtinai tik su medumi arba natūraliomis tyrėmis be jokio pridėtinio cukraus. Duonos rinkoje taip pat akivaizdūs pokyčiai – pirkėjams siūlome duonos be mielių, be cukraus, visagrūdžių miltų arba praturtintų daržovėmis“, – pasakojo ji.

Tačiau pirkėjai, pasak N.Juchnevič, nuo klasikos neskuba nusisukti.

„Išskirtinis dėmesio vertas Kauno kepyklos pavyzdys. Pastaroji savo plotu yra pati mažiausia iš visų tinklo kepyklų, tačiau joje pagaminama daugiausiai kreminių gaminių. Nors asortimentas papildomas naujovėmis, tačiau šiame krašte itin didelio pirkėjų dėmesio sulaukia laiko patikrinti kepiniai: „Medaus tortas“, „Napoleono“ pyragas, „Kuršėnų“ vyniotinis ar kiti jau klasika tapę desertai. Todėl nors ir akivaizdus naujovių poreikis, dalis žmonių įpročių nekeičia ir metai iš metų perka mūsų tradicinius kepinius“, – atskleidė kepyklų vadovė.
 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.