Ką valgyti, kad sudegtų daugiau kalorijų nei gausite?

Prisipažinkite, kad užklupus alkio priepuoliui stveriate šokoladą ar pyragėlių, o po to graužiatės, kad ir vėl nesusilaikėte. Yra kur kas sveikesnė alternatyva užkandžiauti – tai produktai, kuriuos virškindamas organizmas sudegina daugiau kalorijų nei pasisavina.

Agurkų galite valgyti kiek tik norite – nuo jų niekada nenutuksite.<br>123rf nuotr.
Agurkų galite valgyti kiek tik norite – nuo jų niekada nenutuksite.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 5, 2015, 7:50 AM, atnaujinta Jan 4, 2018, 11:39 PM

Produktais, kurie dar apibūdinami kaip turintieji „neigiamas kalorijas“, galima užkandžiauti nejaučiant kaltės jausmo.

negativecaloriefoods.com pateikia pavyzdį: desertui (400 kcal) suvirškinti organizmas sudegina 150 kcal – taigi, 250 kcal „nusėda“ kūne. O valgant produktą, turintį neigiamas kalorijas, 100 kcal vertės maistui suvirškinti gali prireikti sudeginti 150 kcal, taigi, valgydami ne gaunate, o prarandate 50 kcal.

Taigi, ką valgyti? Pirmųjų keturių produktų galite valgyti kiek tik norite ir kada norite.

1. Agurkai. 100 g – 16 kalorijų. Didžiąją jų dalį sudaro vanduo. „Agurkuose yra daug askorbo rūgšties ir kofeino rūgšties, kurios užkerta kelią skysčių susilaikymui“, – dailymail.co.uk sakė dietologė Daisy Connor.

2. Smidrai. 100 g – 20 kalorijų. Jie detoksikuoja organizmą ir skatina medžiagų apykaitą. Smidruose yra medžiagų, skatinančių skysčių pasišalinimą ir turinčių priešuždegiminių savybių.

3. Žiediniai kopūstai. 100 g – 25 kalorijos. Puikus skaidulų ir vitamino K šaltinis. Šios daržovės dabar itin populiarios – iš jų kepamos picos, apkepai, pyragai, salotos. Žiedinio kopūsto skonis – pakankamai išraiškingas, tad juos galima valgyti vienus. Be to, juos galima valgyti ir žalius, ir šiek tiek apvirtus ar patroškintus.

4. Salierai. 100 g – 16 kcal. Salierų lapkočiai – puikus pasirinkimas besilaikantiems dietos. Maždaug 75 proc. jų sudaro vanduo. Kitą dalį – skaidulos. Dietologė D.Connor pataria salierų dėti į tirštuosius kokteilius, spausti sultis – kadangi juose yra daug natrio ir kalio, jie padeda atkurti elekterolitų balansą.

5. Liesa, mažai kaloringa mėsa. 100 g liesos kiaulienos – 145 kcal, tame pačiame kiekyje kalakuto šlaunelės – 144, vištos krūtinėlės – 172. Tokia mėsa vertinga tuo, kad ji – puikus baltymų šaltinis, kurie priverčia aktyviau dirbti virškinimo sistemą. Virškinant mėsos baltymus sudega daugiau energijos nei virškinant angliavandenius – štai todėl daug baltymų turinčios dietos yra populiarios.

Iš kitos pusės – liesa mėsa yra puikus energijos šaltinis, tai reiškia, kad ilgiau jausitės sotūs. Ir nors joje yra daugiau kalorijų nei agurkuose ar salieruose, mėsa – vis dar geras būdas deginti kalorijas.

6. Pomidorai. 100 g – 18 kcal. Pomidorai yra vertinami dėl puikaus skonio ir itin vertingos medžiagos likopeno. Juose nedaug kalorijų, tačiau sveikatai naudingesni šiek tiek paveikti karščio – virti, kepti, troškinti. Tik taip išsiskiria vertingiausia pomidoruose esanti medžiaga – likopenas, suteikiantis jiems raudoną spalvą. Šis galingas antioksidantas padeda mažinti širdies ligų riziką. 

7. Papajos. 100 g – 43 kalorijos. Papajose esančios skaidulos užkerta kelią vidurių užkietėjimui ir palaiko normalų cholesterolio kiekį. Taip pat jose yra fermento papaino.

8. Aitriosios paprikos. 100 g – 40 kalorijų. Suvalgius aitriųjų paprikų degina burną? Štai dėl to tai yra vienas geriausiai kalorijas deginančių maisto produktų. Jose yra kapsaicino, spartinančio medžiagų apykaitą, taigi, organizmas iškart pradeda deginti kalorijas. Pilkite aštraus padažo ar barstykite aitriųjų paprikų dribsnių į patiekalus ir dėl dar vienos priežasties – jie slopina apetitą.

9. Obuoliai. 100 g – 52 kalorijos. Obuoliai nepatenka į kategoriją produktų, turinčių „neigiamas“ kalorijas, tačiau jie vertinami dėl skaidulų, kurios padeda ilgiau išlaikyti sotumo jausmą, mažinti alkį ir tinka metantiems svorį. Obuoliai naudingi ir tuo, kad jų glikemijos indeksas, lyginant su kitais vaisiais, – daug mažesnis.

10. Kava. Puodelyje – 2 kalorijos. Juoda kava be saldiklių ir pieno – puikus pasirinkimas lieknėjantiems. Ji spartina medžiagų apykaitą, stimuliuoja riebalų deginimą, tačiau jos negalima padauginti dėl kofeino poveikio širdžiai. Taip pat kava slopina alkio pojūtį.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.