Dieta ištirpdė kilogramus, bet nesuteikė laimės: panevėžietė atrado efektyvesnę formulę

„Sunkus kelias sveikesnės mitybos link mane išmokė, kas yra geriausia man ir mano organizmui. Po skaudžių patirčių supratau, kad svarbu rinktis visavertį maistą, ne tik skaičiuoti kalorijas“, – sako panevėžietė Kamilė Barkauskaitė. 

K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
K.Barkauskaitė pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Mar 8, 2021, 7:59 PM, atnaujinta Mar 8, 2021, 7:56 PM

Moteris pasakoja, kad nusprendusi sulieknėti ėmė alinti organizmą dietomis, kurias lydėjo nuolatinis irzlumas, priekaištai sau, nuotaikos svyravimai ir net ašaros. 

Supratusi, kad dietos pradėjo kenkti gyvenimo kokybei, ji ėmė keisti mitybos įpročius – atrado balansą ir džiaugiasi sugrįžusia energija bei fizinio aktyvumo pasiekimais.

Blogi įpročiai lėmė valgymo sutrikimus

Sausio pradžioje prekybos tinklas „Rimi“ pakvietė dalintis savo sveikos gyvensenos istorijomis, įkvėpti kitus ir dalyvauti konkurse „Rinkis sveikiau“, kurio nugalėtojais tapo net 12 savo įpročius pakeitusių žmonių.

Viena jų – panevėžietė K.Barkauskaitė, prieš kelerius metus nusprendusi imtis mitybos ir fizinio aktyvumo pokyčių. Tiesa, kelias sveikatai palankesnio gyvenimo link buvo kupinas iššūkių.

Kamilė tikina, kad iki pokyčių pradžios gyveno per daug savęs nevaržydama. 

„Nežiūrėjau nei kiek, nei ką valgau. Per šventes leisdavau sau atsipalaiduoti ir negalvodavau, jog pyragėliai „labai gražiai“ nuguls man ant šlaunų. Replikų sulaukdavau visokių – kai kurie sakydavo, kad tiek maisto net rimti vyrai nesuvalgo“, – prisimena K.Barkauskaitė.

Nusprendusi sulieknėti ji pradėjo riboti per dieną suvartojamų kalorijų skaičių. 

„Žymėdavausi viską – kiek gramų košės suvalgiau, kiek maisto suvartoju per pietus. Apie saldumynus ar kokį riebesnį maistą negalėjo būti nė kalbos. Per dieną suvartodavau apie 1400 kalorijų, neleisdavau sau net juodo šokolado, vengdavau ir vaisių. Be to, sporto salėje kasdien praleisdavau po 1,5 valandos. Jei į ją nenueidavau, grauždavausi“, – pasakoja moteris.

Nors džiugino ištirpę kilogramai ir gražiau krentantys drabužiai, netrukus Kamilė pajuto, kad toks gyvenimo būdas stipriai paveikė jos emocinę sveikatą: „Net nepajutau, kaip tapau „apsėsta“ tokios kasdienybės, daugiau apie nieką kitą negalvojau. 

Mąstymas, kad tai padarys mane geresniu, gražesniu žmogumi, privedė iki kažko baisaus – ašarų, nuolatinio irzlumo, prastos nuotaikos. Visa tai tęsėsi apie pusantrų metų, kol galiausiai supratau, kad reikia kažką keisti. Pradėjau nemažai skaityti, domėtis kitų žmonių istorijomis, daug įtakos padarė naujas darbas, nauji tikslai bei artimieji.“

Atrado mitybos balansą

Kamilė pasakoja, kad nors ir grįžo numesti kilogramai, pagaliau pavyko susiformuoti sveikesnius įgūdžius ir atrasti mitybos balansą. Dabar moteris džiaugiasi puikia savijauta ir sako, kad prie ankstesnių įpročių nebegrįžtų. 

„Tas nelengvas ir sunkus kelias sveikesnės mitybos link mane išmokė, kas yra geriausia man ir mano organizmui. Supratau, kad svarbu rinktis visavertį maistą, o ne tik tuščias kalorijas. Dabar leidžiu sau pasimėgauti šokoladuku, tačiau visad grįžtu prie sveikesnės mitybos. Taip jaučiuosi geriausiai ir mano savijauta puiki – vėl šypsausi, turiu daug energijos“, – tikina K.Barkauskaitė.

Anot jos, renkantis maisto produktus svarbu žinoti jų sudėtį ir domėtis, kas iš tiesų yra sveikesnis maistas: „Skaičiau daug straipsnių, knygų apie sveiką mitybą. Tai labai pravertė ir padėjo suformuoti tam tikrus sveikus įpročius, kurių laikausi iki šiol. 

Taip pat svarbu suprasti, kad labai svarbu balansas. Šiuo metu valgau penkis kartus per dieną – tris pagrindinius patiekalus ir du užkandžius. Vengiu pusfabrikačių, perdirbto maisto – renkuosi natūralius, tikrus produktus.“

Džiaugiasi sporto rezultatais

Svarbią vietą moters dienotvarkėje vis dar užima sportas – Kamilė mėgsta ilgus pasivaikščiojimus, jau ketverius metus užsiima fitnesu, bėgioja.

„Jau galiu pasidžiaugti savo trečiu nubėgtu pusmaratoniu. Taip pat kasdien stengiuosi išeiti pasivaikščioti ir nužingsniuoti bent 15 tūkst. žingsnių, esant bet kokiam orui. Tai tikrai prisideda prie geresnės nuotaikos ir savijautos. Vaikščiojimas, bėgiojimas man kaip meditacija“, – sako ji.

Viena konkurso nugalėtojų pabrėžia, kad sveikesnį gyvenimo būdą reikėtų rinktis pirmiausia ne dėl išvaizdos, o dėl sveikatos ir geresnės savijautos: „Moterys yra ypač linkusios save kritikuoti, kad yra nepakankamai gražios, lieknos ar protingos. Tai veda į baisius dalykus – valgymo sutrikimus, depresiją ir kitas psichologines problemas, su kuriomis pačioms susitvarkyti gali būti sunku. 

Manau, jog visuomenė po truputėlį stengiasi iš to išlipti, kas labai džiugina. Požiūris, kad tik lieknas žmogus gali būti sėkmingas po truputį traukiasi, stengiamasi priimti įvairius žmones, suprantant, kad žmogaus vertė nematuojama kilogramais. Linkiu visiems išmokti džiaugtis tuo, kad visi esame skirtingai gražūs ir mylimi.“

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.