6 būdai, kaip ruošti avižas, jei norite greičiau atgauti plokščią pilvuką

Angliavandeniai – ir plokščias pilvas? Taip, tai įmanoma. Avižiniai dribsniai – vienas iš geriausių kompleksinių angliavandenių, kuriuos galite valgyti pusryčiams. Juose gausu žarnynui naudingų tirpių skaidulų, o tyrimai netgi parodė, kad reguliariai valgant avižinius dribsnius galima pailginti gyvenimo trukmę. 

 Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. <br> 123rf nuotr.
 Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. <br> 123rf nuotr.
 Per naktį brinkinti avižiniai dribsniai.<br> 123rf nuotr.
 Per naktį brinkinti avižiniai dribsniai.<br> 123rf nuotr.
 Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. <br> 123rf nuotr.
 Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. <br> 123rf nuotr.
 Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. <br> 123rf nuotr.
 Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. <br> 123rf nuotr.
 Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. <br> 123rf nuotr.
 Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. <br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Apr 9, 2021, 6:03 AM, atnaujinta Apr 9, 2021, 6:03 AM

Tačiau jei avižinius dribsnius skaninsite pridėtiniu cukrum ir dėsite kitų produktų, kurie nesuteikia jokios naudos, tik tuščių kalorijų, svajonė apie geidžiamą pilvuką gali ir neišsipildyti. 

Štai todėl portalas „Eat this“ nusprendė pakalbinti kelis ekspertus ir sužinoti, kaip paruošti avižinius dribsnius, kad jie padėtų greičiau atgauti plokščią pilvuką. 

1. Gardinkite natūraliais saldikliais

„Avižinės košės maistingumas priklauso nuo to, kuo ją gardinsite. Užuot saldinę uogiene, medumi ar sirupu, kuriuose daug kalorijų, apibarstykite košę šviežiomis uogomis ar vaisiais. Pridėjus riešutų, patiekale bus daugiau baltymų, tad jį suvalgę jausitės sotūs ir patenkinti“, – sakė amerikietė dietologė Trista Best.

2. Valgykite per naktį brinkintas avižas

Nevirtos, per naktį brinkintos avižos virškinimui yra netgi naudingesnės nei išvirtos. Kadangi ilgai mirkdamos jos fermentuojasi, jose būna mažiau fitino rūgšties, o tai reiškia geresnį maistinių medžiagų pasisavinimą, bendrą virškinimą ir žarnyno sveikatą. 

„Vartojant avižinius dribsnius kaip šaltą patiekalą, o ne kaitinant juos, išsaugomas atsparus krakmolas, kurio natūraliai yra avižose“, – sako Niujorke dirbanti dietologė Kara Landau. Dėl to, pasak jos, padidėja sotumo jausmas, išsiskiria mažiau insulino, kad pašalintų gliukozę iš kraujo - o tai paprastai skatina riebalų kaupimąsi.

3. Pridėkite baltymų

„Avižiniai dribsniai yra puikus skaidulų šaltinis, tačiau juose daug angliavandenių“, – sako Megan Byrd, Oregone dirbanti dietologė. 

Į avižų košę įmaišę šiek tiek baltymų, sumažinsite angliavandenių dalį ir kartu sumažinsite pilvo pūtimo pavojų. Tiesiog į košę įmaišykite du šaukštus žemės ar kitų riešutų sviesto, keletą susmulkintų migdolų ar kitų riešutų. 

4. Gardinkite vaisiais ar net daržovėmis

Avižinių dribsnių maistingumą lengvai padidinsite pridėdami spalvingų vaisių ir daržovių. Gausite ne tik daugiau skonio, bet ir svarbių vitaminų bei mineralų, tuo pačiu išlaikydami nedidelį kalorijų kiekį. 

Pabandykite pasaldinti avižinę košę bet kokiais vaisiais ar uogomis. Gardinkite jas sveikais priedais, tokiais, kaip bananų griežinėliai (tai taip pat prebiotinis maistas, kuriuo maitinasi gerosios žarnyno bakterijos), uogos ar vaisiai (papildomos skaidulos ir antioksidantai), virkite su džiovintomis spanguolėmis ar razinomis. Vaisiai suteiks natūralaus saldumo, todėl nereikės košės saldinti. 

Patiekalo maistingumą ir skaidulų kiekį padidinsite įmaišę ispaninių šalavijų sėklų ar linų sėmenų. 

Jei norite pikantiškesnio varianto – puikiai tiks kepti grybai ir špinatai.

5. Išbandykite kuo mažiau apdorotas avižas

Vertėtų rinktis natūralias, be jokių priedų ir pridėtinio cukraus avižas.

O norėdami gauti dar daugiau skaidulų, rinkitės kuo mažiau apdorotas avižas, tokias kaip kapotos.

Visagrūdžių avižų tekstūra yra kietesnė, jos ilgiau virškinamos, tad ilgiau būsite sotūs ir atsispirsite nevisaverčiams užkandžiams. 

6. Virkite vandenyje, liesame arba augaliniame piene

„Mano rekomendacija – vartoti kapotas avižas, išvirtas vandenyje, neriebiame piene arba nesaldintame augaliniame piene, pagardintas cinamonu ir 1-2 šaukštais gerųjų riebalų, pavyzdžiui, graikiniais riešutais ar linų sėmenimis“, - sako knygos „Pagaliau soti, pagaliau liekna“ autorė mokslų daktarė Lisa Young.

Pasak jos, pats geriausias būdas pasaldinti košę – vaisiai. Puikiai tinka kelios obuolių skiltelės ar mėlynės. Taip paruošta košė bus geriausias plokščio pilvuko draugas.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.