Paaiškino, nuo ko priklauso kofeino poveikis: viena grupė moterų turėtų tai žinoti

Daugelio iš mūsų diena pradeda panašiai: išgeriant puodelį kavos ar arbatos. Kofeinas yra tokia pat mūsų kasdienybės dalis, kaip dantų valymas ar prausimasis.

Organizmo reakcija į kofeiną labai daug priklauso nuo gyvenimo būdo.<br> 123rf nuotr.
Organizmo reakcija į kofeiną labai daug priklauso nuo gyvenimo būdo.<br> 123rf nuotr.
Organizmo reakcija į kofeiną labai daug priklauso nuo gyvenimo būdo.<br>123rf nuotr.
Organizmo reakcija į kofeiną labai daug priklauso nuo gyvenimo būdo.<br>123rf nuotr.
Rekomenduojama per dieną nevartoti daugiau nei  400 miligramų kofeino. Toks kiekis yra keturiuose 100 ml talpos kavos puodelių per dieną. <br>123rf nuotr.
Rekomenduojama per dieną nevartoti daugiau nei  400 miligramų kofeino. Toks kiekis yra keturiuose 100 ml talpos kavos puodelių per dieną. <br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 7, 2021, 6:04 AM, atnaujinta May 7, 2021, 6:04 AM

Daugybė mūsų be kavos puodelio neįsivaizduoja popietės, o kai kurie ją arba arbatą geria ir vakare.

Ir galbūt vakare atsigulę į lovą ne kartą dar ilgai būdravote galvodami apie tai, kodėl vis dar neaplanko sapnai.

Mitybos tyrinėtojas Robas M. van Damas iš Singapūro nacionalinio universiteto paaiškino, kaip protingai vartoti kofeiną, koks jo kiekis yra per didelis ir kodėl jis kiekvieną veikia skirtingai.

Tad kada galima išgerti paskutinį kavos puodelį, kad galėtume gerai išsimiegoti?

„Atrodo, paprastas klausimas, bet į jį nėra vieno atsakymo. Taip yra todėl, kad žmonės labai skirtingai reaguoja į kofeiną“, – cnn.com sakė R.M. van Damas.

Pasak tyrinėtojo, organizmo reakcija į kofeiną labai daug priklauso nuo gyvenimo būdo. Pavyzdžiui, rūkančių žmonių kepenyse kofeinas metabolizuojamas maždaug dvigubai greičiau. Tad jei esate rūkalius, tikėtina, kad galite gerti kofeino turinčius gėrimus vakare ir vis tiek gerai išsimiegoti.

Tačiau yra ir kitų veiksnių. Pavyzdžiui, jei moteris vartoja geriamuosius kontraceptikus, kofeinas suskaldomas per dvigubai ilgesnį laiką. Jei iki tol vakare išgertas puodelis kavos ar stiprios arbatos netrukdydavo išsimiegoti, pradėjus vartoti kontraceptikus miego kokybė gali pasikeisti.

Tad tai reikėtų įvertinti ir kavos pertraukėlę perkelti į kuo ankstesnį laiką.

Genetika taip pat svarbi, nes kai kurie žmonės yra paveldėję genetinį kodą, dėl kurio kepenų fermentai aktyviau skaido kofeiną. Arba atvirkščiai – lėčiau.

R. van Damo teigimu, JAV Maisto ir vaistų administracija rekomenduoja per dieną vartoti ne daugiau kaip 400 miligramų kofeino. Toks kiekis yra keturiuose 100 ml talpos kavos puodelių. 

Jei jaučiate drebulį, esate dirglūs ir nervingi ar keičiasi širdies ritmas – gali būti, kad vartojate per daug kofeino. 

Kita rekomendacija yra vienu metu išgerti ne daugiau kaip pusę dienos normos, tai yra, 200 miligramų kofeino – daugelio žmonių medžiagų apykaitai tai per didelis stresas. 

Ar kofeinas tinka visiems?

„Kofeinas tikrai žmogų padaro šiek tiek budresnį ir žvalesnį. Tad tai naudinga atliekant tam tikras užduotis, kai reikia išlikti atidiems. Bet ne visiems to reikia. Gerai išsimiegojus gali visą dieną pakakti energijos“, – pabrėžė tyrinėtojas.

Tačiau ir baimintis kavos nereikėtų. Pasak R. van Damo, kava yra vienas iš tūrbūt labiausiai ištyrinėtų gėrimų, ir daugelis tyrimų patvirtina, kad ja galima mėgautis neviršijant normų ir nesibaiminant dėl sveikatos.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.