Atsikratykite šių 5 mitybos įpročių, jei norite sumažinti kraujo spaudimą

Aukštas kraujospūdis arba hipertenzija – būklė, dėl kurios kenčia daugybė pasaulio gyventojų. Ji itin susijusi su amžiumi, tačiau įtakos tam turi ir gyvenimo būdas.

Tai, ką jūs valgote ar geriate, turi labai daug įtakos padidėjusio kraujospūdžio atsiradimo tikimybei.<br> 123rf nuotr.
Tai, ką jūs valgote ar geriate, turi labai daug įtakos padidėjusio kraujospūdžio atsiradimo tikimybei.<br> 123rf nuotr.
Jei norite, kad kraujospūdis būtų mažesnis, nepamirškite apriboti ir cukraus. <br> 123rf nuotr.
Jei norite, kad kraujospūdis būtų mažesnis, nepamirškite apriboti ir cukraus. <br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 14, 2021, 6:11 AM, atnaujinta May 14, 2021, 6:14 AM

Tai, ką jūs valgote ar geriate, turi labai daug įtakos padidėjusio kraujospūdžio atsiradimo tikimybei – ir daugeliu atvejų pakeitus įpročius to galima išvengti ar bent kažkiek sumažinti kraujospūdį, dėl kurio ženkliai išauga miokardo infarkto, insulto bei inkstų ligų rizika.

Štai kokių produktų vartojimas gali gerokai padidinti kraujospūdį.

Kepti ar riebaluose virti produktai

Jei norite ženkliai sumažinti aukšto kraujospūdžio riziką, vienas puikiausių būdų pradėti – apriboti kepto ar riebaluose virto maisto vartojimą.

„Jei dažnai valgote keptą maistą, pavyzdžiui, keptą vištieną su keptomis bulvėmis, padidinate ne tik širdies ligų ar insulto, bet ir diabeto riziką“, – sako Nicole Weinberg, Santa Monikoje, Kalifornijoje, dirbanti kardiologė. Pasak jos, tokios mitybos daromos žalos neištaisys jokie pasaulyje esantys vaistai.

Vartojate per daug druskos

Druska turi daug įtakos kraujospūdžiui – ir jūs veikiausiai suvartojate jos daugiau nei manote. JAV ligų kontrolės centro duomenimis, maždaug 90 proc. žmonių vartoja per daug druskos.

Jei norite sumažinti aukšto kraujospūdžio riziką, sumažinkite druskos suvartojimą iki 1500 miligramų per dieną.

Tačiau druska gali slėptis daugelyje, atrodytų, nekenksmingų maisto produktų. Tad pirkdami, pavyzdžiui, prieskonių mišinius, skaitykite etiketes.

Reguliariai vartojate alkoholį

Alkoholis žaloja ne tik kepenis – jis didina ir kraujospūdį. Remiantis 2019 m. Amerikos kardiologijos kolegijos pateiktais duomenimis, atlikus tyrimą, kuriame dalyvavo 17 tūkst. suaugusiųjų, tiems, kurie vartojo nuo septynių iki 13 alkoholinių gėrimų per savaitę, nustatytas gerokai didesnis kraujospūdis nei abstinentams. Vieno gėrimo ekvivalentas – maždaug 360 ml alaus, 150 ml vyno, 40 ml stipraus gėrimo.

Kaip paaiškino medicinos mokslų daktaras Spenceris Krollas, vartojant alkoholį, gali sutrikti inkstų funkcija, dėl to gali padidėti kraujospūdis.

Vartojate daug cukraus

Jei norite, kad kraujospūdis būtų mažesnis, nepamirškite apriboti ir cukraus. 

„Cukrus yra produktas, keliantis uždegimus ir padidinantis širdies ir kraujagyslių riziką“, – paaiškino kardiologė Alexandra Lajoie.

Kaip rodo 2014 m. „The American Journal of Clinical Nutrition“ paskelbta tyrimų apžvalga, pridėtinio cukraus vartojimas buvo reikšmingai susijęs netgi su padidėjusiu kraujospūdžiu vaikams.

Valgote per daug mėsos

Ieškote daugiau paskatų, kad pirmadieniai be mėsos taptų įprasta kasdienybe? Dažniau atsisakykite patiekalų, kuriuose yra gyvūninių baltymų – tai gali būti raktas, kuris padės sumažinti kraujospūdį.

Anot dietologijos rezidentės Alicijos Galvin, didžiausia kraujo spaudimą sukelianti priežastis – perdirbtos mėsos vartojimas.

„Perdirbtoje, apdorotoje mėsoje yra daug druskos, kurios dedama ne tik siekiant pagardinti produktus, bet ir juos konservuoti. Vienoje tokios mėsos porcijoje gali būti beveik pusė jūsų kasdienės druskos normos“, – įspėjo ji.

Remiantis tyrimais, pristatytais Amerikos širdies asociacijai, nepriklausomai nuo druskos kiekio, aukštoje temperatūroje kepta mėsa taip pat gali didinti kraujospūdžio riziką.

Parengta pagal eatthis.com

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ribojimų lieka vis mažiau – ar į normalybę grįžtame visam?