Atsikratykite šių 4 įpročių, jei nenorite pakenkti kepenims

Milijonams žmonių visame pasaulyje yra diagnozuota kokia nors lėtinė kepenų liga, o tai yra susiję su daugybe mirčių kiekvienais metais. Lėtines kepenų ligas nulemia ne tik genetinis polinkis. Daugeliu atvejų kepenims pakenkia tai, ką valgote ir geriate. 

Sužinokite, kokie valgymo įpročiai labiausiai kenkia kepenims.<br> 123rf nuotr.
Sužinokite, kokie valgymo įpročiai labiausiai kenkia kepenims.<br> 123rf nuotr.
 Dabar tokia madinga vadinamoji riebalų dieta gali padėti atsikratyti kelių kilogramų, tačiau taip metantys svorį gali rimtai pakenkti kepenims. <br> 123rf nuotr.
 Dabar tokia madinga vadinamoji riebalų dieta gali padėti atsikratyti kelių kilogramų, tačiau taip metantys svorį gali rimtai pakenkti kepenims. <br> 123rf nuotr.
Sužinokite, kokie valgymo įpročiai labiausiai kenkia kepenims.<br>123rf.com nuotr.
Sužinokite, kokie valgymo įpročiai labiausiai kenkia kepenims.<br>123rf.com nuotr.
Alkoholio vartojimas ilgainiui gali sukelti rimtų kepenų sveikatos sutrikimų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Alkoholio vartojimas ilgainiui gali sukelti rimtų kepenų sveikatos sutrikimų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jun 17, 2021, 6:09 AM, atnaujinta Jun 17, 2021, 6:09 AM

Jei norite išsaugoti šį gyvybiškai svarbų organą ir išvengti rimtų ligų, perskaitykite šiuos „Eat this“ patarimus ir sužinokite, kokie valgymo įpročiai labiausiai kenkia kepenims.

Vartojate daug cukraus

Jei be deserto neapsieina nei rytas, nei popietė, ilgainiui gali pablogėti kepenų sveikata.

Tarp didžiausių nealkoholinės suriebėjusių kepenų ligos (NAFLD) rizikos veiksnių yra didelis paprasto cukraus vartojimas, sako amerikietė dietologė Andrea Grange. Pasak jos, su šios ligos rizika siejami paprastieji angliavandeniai, ypač fruktozė.

Tad venkite daug cukraus turinčių maisto produktų, tokių, kaip gazuoti saldūs ar sulčių gėrimai, ledai, sausainiai, saldainiai ir pan.

Geriate daug gazuotų saldžių gėrimų

Saldūs gazuoti gėrimai kenkia ne tik juosmeniui, bet ir gali pakenkti kepenims.

„Gaiviuosiuose ir gazuotuose gėrimuose dažnai yra daug saldiklių, kuriuose yra daug fruktozės turinčio kukurūzų sirupo. Skirtingai nuo gliukozės, kuri gali būti naudojama energijai gaminti, fruktozę organizmas pirmiausia turi apdoroti kepenyse“, – aiškina Kylie Ivanir.

Kai kepenyse yra fruktozės perteklius, ji naudojama riebalams gaminti. Ilgainiui kepenų ląstelėse gali susikaupti per daug riebalų, o tai gali nulemti kepenų uždegimą.

Valgote per riebiai

Dabar itin madinga vadinamoji riebalų dieta gali padėti atsikratyti kelių kilogramų, tačiau taip metantys svorį gali rimtai pakenkti kepenims. 

„Mažai angliavandenių ir daug riebalų turinti dieta gali pakenkti įvairiems organams, tarp jų ir kepenims“, – sako registruota dietologė Trista Best.

Tokia mityba, pasak jos, gali nulemti riebalų perkrovą, kai riebalų perteklius gali būti kaupiamas kepenyse, o ne filtruojamas. Ilgainiui tai gali paskatinti nealkoholinio kepenų suriebėjimo išsivystymą. 

Vartojate per daug alkoholio

Alkoholio vartojimas ilgainiui gali sukelti rimtų kepenų sveikatos sutrikimų. Perteklinis alkoholio vartojimas gali sukelti kepenų uždegimą, dėl to jose gali atsirasti nuolatinių randų. Ilgainiui išsivysto kepenų cirozė ir galiausiai – kepenų nepakankamumas.

Tačiau perteklinio vartojimo riba gali būti mažesnė nei įsivaizduojate. „Išgeriant daugiau nei 1-2 alkoholinius gėrimus per dieną, kaupiasi toksinis šalutinis produktas, vadinamas acetaldehidu. Jis labiau toksiškas nei pats alkoholis. Tai labai kenkia kepenų ląstelėms ir ilgainiui gali sukelti kepenų cirozę“, – sako amerikietis gydytojas Sanjivas Lakhia. 

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.