Dietologės patarė, kaip kepti omletą, kad efektyviau mestumėte svorį

Pasigaminkite pusryčius, kurie gali sustiprinti jūsų pastangas mesti svorį.

 Omletas su lašiša.<br> 123rf nuotr.
 Omletas su lašiša.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 13, 2022, 6:11 AM

Omletas yra puikus būdas į mitybą įtraukti daugiau baltymų. Kiaušiniai – tai visaverčiai baltymai, o tai reiškia, kad juose yra devynios nepakeičiamos aminorūgštys – baltymų statybinė medžiaga, padedanti kurti ir stiprinti raumenis bei atskurti pažeistus audinius. 

Iš kiaušinių galima pagaminti neįtikėtinai daug skirtingų patiekalų. O omletas yra universalus patiekalas, praturtinantis mitybą ir kartu džiuginantis geru skoniu.

O svarbiausia – galima parinkti tokius priedus, kurie padeda efektyviau mesti svorį – jie ne tik puikaus skonio, bet ir gausūs antioksidantų bei skaidulų. 

Omletas gali būti svorio metimo sąjungininkas arba priešininkas – nelygu jo paruošimas, porcijos dydis, gaminimo būdas ir priedai“, – portalui eatthis.com sako dietologė Lauren Harris-Pincus.

Portalas pasidalijo šešiais omletų deriniais, kurie padės mesti svorį: juose yra daug baltymų ir skaidulų, taip pat sveikųjų riebalų ir antioksidantų.

1. Du kiaušinių baltymai + vienas visas kiaušinis

„Ruošdami omletą sumažinkite trynių kiekį, kad sumažėtų kalorijų ir cholesterolio kiekis: suplakite 1 visą kiaušinį ir 2 baltymus“, – sako L.Harris-Pincus. Tai puikus derinys siekiant numesti svorio, nes jame mažiau kalorijų, bet daugiau maistinių medžiagų nei tradiciniame kiaušinių omlete. 

2. Kiaušiniai + žaliosios paprikos + pomidorai + čederio sūris

Suteikite savo omletui spalvų naudodami tokius priedus, kaip žaliosios paprikos, pjaustyti pomidorai ir 1–2 šaukštai tarkuoto sūrio. Tokiame omlete bus sočiųjų riebalų, kad ilgiau jaustumėtės sotūs, bei skaidulų ir būtinų vitaminų bei mineralų.

„Pagardinkite jį salsa – gausite papildomų skaidulų ir antioksidantų bei tik keletą papildomų kalorijų, todėl tai puikus omleto priedas norint numesti svorio“, – sako L.Harris-Pincus.

3. Kiaušiniai + Chalapos paprikos + pomidoras

„Suteikite kūnui šilumos valgydami meksikietišką omletą su Chalapos paprikomis ir pomidorais, taip pat svogūnais ir tarkuotu sūriu. Bus daug skonių ir, žinoma, sotumo“, – sako dietologė.

Naudojant Chalapos paprikas galima nenaudoti prieskonių ar druskos. „Be to, aštrūs maisto produktai šiek tiek pagreitina medžiagų apykaitą – gal tai ir neturės labai didelės įtakos svorio metimui, bet kiekviena smulkmena naudinga“, – priduria L.Harris-Pincus.

4. Kiaušiniai + karamelizuoti svogūnai

„Karamelizuoti svogūnai yra pikantiško skonio, tad jie patenkins net išrankiausiųjų skonį, o kartu gali padėti sumažinanti sočiųjų riebalų kiekį ir kalorijas“, – sako registruota dietologė Ginger Hultin. Kiaušiniuose yra baltymų, o svogūnuose – skaidulų ir antioksidantų. 

Jei norite, omletą galite apibarstyti šiek tiek sūrio, pavyzdžiui, ožkos ar fetos.

5. Kiaušiniai + rūkyta lašiša

Šiame derinyje yra daug baltymų, jis kvapnus ir turi daug priešuždegiminių medžiagų, omega–3 riebalų rūgščių. 

„Kad gautumėte papildomos naudos, rinkitės kiaušinius, kuriuose gausu omega-3 ir naudokite šlakelį paprasto neriebaus graikiško jogurto, kuriame gausu baltymų, kalcio ir probiotikų, reikalingų žarnynui“, – sako G.Hultin. Pasak jos, sveika žarnyno veikla padeda numesti svorio.

Papuoškite omletą šviežiais laiškiniais česnakais, kad suteiktumėte jam daugiau skonio, skaidulų ir priešuždegiminių antioksidantų.

6. Kiaušiniai + špinatai + pomidoras + alyvuogės

Šis omletas padės suvartoti daugiau daržovių  – jame yra visaverčių baltymų, antioksidantų ir skaidulų bei sveikųjų riebalų. „Dėl daržovių ir skaidulų kiekio ilgai jausitės sotūs“, – sako G.Hultin. 

Jei norite padidinti kalorijų, baltymų ir riebalų kiekį, ji siūlo pagardinti šį omletą trupintu fetos sūriu arba supjaustytu avokadu.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.