„Žalgirio” varžovų galia – gėrimo burbulai

Vilniaus „Žalgiris” Austrijoje aplankė „Red Bull” valdas. Šios bendrovės išlaikomas „Salzburg” futbolo klubas – tik viena iš raudono buliaus imperijos dalių, rašo „Lietuvos rytas”.

„Žalgirio” futbolininkai ketvirtadienį 0:5 pralaimėjo „Red Bull” išlaikomai „Salzburg” komandai Europos lygos atrankos varžybose.<br>„zalgiris-vilnius.lt” nuotr.
„Žalgirio” futbolininkai ketvirtadienį 0:5 pralaimėjo „Red Bull” išlaikomai „Salzburg” komandai Europos lygos atrankos varžybose.<br>„zalgiris-vilnius.lt” nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2013-08-24 06:00, atnaujinta 2018-03-01 18:45

„Red Bull” suteikia sparnus”, – skelbia garsusis reklaminis energinio gėrimo šūkis.

Jis tikrai suteikė sparnus Dietrichui Mateschitzui – „Red Bull” bendrovės įkūrėjas ir savininkas yra turtingiausias pasaulyje Austrijos pilietis.

Priklauso turtuolių elitui

67-erių austras valdo 4,5 milijardo eurų turtą ir užima 193-iąją vietą pasaulio turtuolių sąraše, kurį kasmet skelbia JAV žurnalas „Forbes”.

„Red Bull” savininkas turi 900 kv. metrų namą Zalcburge, nuosavą rojaus salą Ramiajame vandenyje, unikalią lėktuvų kolekciją ir geriausią pasaulyje „Formulės 1” komandą.

Ir už visus šiuos turtus jis gali būti dėkingas pasaldintam energiniam gėrimui, kurio skonis iki šiol sukelia daug diskusijų.

Nusibodo pilkas gyvenimas

„Red Bull” sėkmės istorija prasidėjo Azijoje.

D.Mateschitzas dirbo dantų priežiūros priemonių „Blendax” reklamos vadovu, kai vieną vakarą 1982-aisiais vienišas sėdėjo prabangaus „Mandarin Oriental” viešbučio bare Honkonge.

Jis su ilgesiu prisiminė jaunystės dienas, kai dirbo kalnų slidinėjimo treneriu norėdamas užsidirbti lėšų verslo studijoms.

S.Mateschitzas buvo vienas pirmųjų Austrijoje atsistojęs ant snieglentės, tačiau įtemptas verslininko gyvenimas privertė pamiršti pačią didžiausią jo gyvenimo aistrą.

10 metų jis gyveno lėktuvuose, blaškėsi po verslo susirinkimus ir parduotuves visame pasaulyje, rūpindamasis jau įgrisusios vokiškos dantų pastos reklama.

„Visur aplinkui buvo tik pilkuma. Tie patys pilki lėktuvai, pilki kostiumai, pilki veidai”, – vėliau prisipažino apie gyvenimo prasmę susimąstęs verslininkas.

Viešbučio bare vartant „Newsweek” žurnalą jo žvilgsnį patraukė straipsnis apie turtingiausius japonus. Sąrašo viršūnėje buvo ponas Taisho, susikrovęs milžiniškus turtus parduodamas energinius gėrimus.

Suintriguotas D.Mateschitzas perskaitė japono biografiją.

„Tą patį galiu padaryti iš aš”, – nusprendė austras.

Sėkmės istorija Tailande

1982-aisiais atvykęs į Tailandą dar kartą reklamuoti vokiškos dantų pastos jis atsitiktinai paragavo vietinio energinio gėrimo. Nors jis buvo labai saldus, išgėrus akimirksniu dingo nuovargis.

D.Mateschitzas žaibiškai apsisprendė – po dvejų metų kartu su tailandiečių Yoovidhyų šeima, kuriai priklausė „Krating Daeng” („Raudonasis burbulas”) gaminanti bendrovė, austras sukūrė naują gėrimo rūšį.

Jis pakeitė pradinį tailandiečių receptą, pasiūlydamas revoliucinį sprendimą – padaryti saldųjį azijiečių sirupą gazuotą.

Nors pasaulyje karaliavo „Coca-Cola” ir „Pepsi”, naujojo gėrimo skonis buvo su niekuo nesulyginamas.

Jis turėjo mažiau kofeino, bet daugiau burbulų, o labiausiai nuo rinkos lyderių skyrėsi ne tik pakuote, bet ir kaina.

D.Mateschitzas nepabūgo už „Red Bull” skardinę prašyti net 2 dolerių – dukart brangiau, negu kainavo garsiausi gėrimai.

Draudimai nesustabdė rekordų

1987-aisiais D.Mateschitzas „Red Bull” pagaliau atvežė į Austriją, bet jam dar teko įveikti ne vieną kliūtį konservatyvioje Europoje.

Prancūzija ir dar kelios šalys net buvo oficialiai uždraudusios pardavinėti įtartiną gėrimą, kol Austrijos sveikatos ministerija nepatvirtino, kad jis nesukelia neigiamų pasekmių sveikatai.

Bet garsas apie stebuklingą „Red Bull” poveikį pergalingai keliavo iš lūpų į lūpas. Maišyti jį su degtine ypač pamėgo naktibaldos – dinamiškiausia didžiausių Europos miestų visuomenės dalis.

Vien pernai buvo išgerta 4,6 milijardo šio energinio gėrimo skardinių, o per ketvirtį amžiaus iš viso pasaulyje „Red Bull” pardavė net 35 milijardus skardinių.

Galingai remia sportą

„Red Bull” sąmoningai pasirinko remti sportą, pamažu tapdama svarbia žaidėja rinkoje.

„Net 69 proc. prancūzų įsitikinę, kad į sportą investuojantis prekės ženklas yra patrauklesnis už savo konkurentus, kurie remiasi tradicine reklama”, – „Le Monde” teigė „Sport+Markt” vadybos analitikas Pierre’as Davinas, kuris šioje šalyje rūpinasi austrų bendrovės reikalais.

Pasak ekspertų, 2011-aisiais „Red Bull” sportui skyrė apie 30 proc. visų savo pajamų – 4,25 milijardo eurų.

„Red Bull” remia daugybę sporto šakų – nuo futbolo ir ledo ritulio iki „Formulės 1” ir banglenčių sporto. Ši bendrovė turi sudariusi sutartis su 500 atletų ir remia apie 600 įvairiausių sporto varžybų per metus.

„Red Bull” seniai tapo sporto rinkodaros milžinu. Galbūt tradicinėje sporto žiniasklaidoje neišgirsite apie visas šios bendrovės remiamas varžybas, kuriose gali nusisukti sprandą, – sakė Sporto teisės ir ekonomikos centro analitikas Gerard’as Coudert’as. – Bet „Red Bull” sporto pasaulyje jau pelnė išskirtinę šlovę.”

Pakeitė komandų vardus

D.Mateschitzas niekuomet negailėjo kišenpinigių nutrūktgalviams savo draugams, kurie užsiimdavo pavojingiausiomis sporto rūšimis – alpinizmu, nardymu vandenyne, kalnų dviračiais.

Bet šiandien „Red Bull” vis labiau veržiasi ir į tradicinį sportą.

2005-aisiais įsigijęs Zalcburgo „Austria” futbolo komandą D.Mateschitzas sukėlė daug aistrų, kai ją pavadino „Red Bull” vardu.

Netrukus analogiškai amerikietiška „New York MetroStars” tapo „New York Red Bull”, o vokiečių „Markranstadt” – Leipcigo „Red Bull”.

Austro imperijos gretose yra ir „Red Bull Brasil”, ir „Red Bull Ghana” komandos.

„Tuomet, kai nutariu investuoti į kurią nors sporto šaką ar turnyrą, noriu būti už jį atsakingas nuo A iki Z, – „L’Equipe” aiškino D.Mateschitzas. – Kokia prasmė tik užklijuoti „Red Bull” logotipą ant atletų marškinėlių?

Aš noriu atsakyti už visas pergales ir visus pralaimėjimus.”

Turi žurnalą ir televiziją

„Red Bull” ženklą reklamuoja „Formulės 1” čempionas vokietis Sebastianas Vettelis, ralio čempionas prancūzas Sebastianas Loebas ir kalnų slidininkė amerikietė Lindsey Vonn.

Bet dar daugiau anoniminių atletų dėvi aprangą su garsiuoju raudonu buliumi, kurį visais įmanomais kanalais reklamuoja pati bendrovė. Ji leidžia žurnalą apie sportą „Red Bulletin”, turi internetinės televizijos kanalą „Red Bull TV” ir vokiškai kalbantiems skirtą „Servus TV”.

„Red Bull” daug padėjo visiems sporto bepročiams”, – sakė buvęs kalnų slidininkas Lucas Alphandas, dabar tęsiantis karjerą ralio varžybose.

„Bendrovės tikslas jau nėra parduoti kuo daugiau gėrimo skardinių.

Mes stengiamės atrasti talentingiausius žmones ir norime padėti jiems atsiskleisti”, – aiškino D.Mateschitzas.

Talentų skautai dabar zuja po pasaulį, ieškodami tų, kuriuos būtų galima pakviesti į unikalų treniruočių centrą, kuris įsikurs Fušl am Zė kaimelyje greta „Red Bull” būstinės.

„Galiu sportininkui įteikti čekį ir metų pabaigoje susitikti su juo, kad įvertinčiau sezono rezultatus. Bet mums to nepakanka, – neslėpė sportą iki šiol beprotiškai mėgstantis milijardierius. – Labiausiai norime padėti tiems sporto projektams, kurių atletai negali tapti pasaulio čempionais”. („Le Monde”, „L’Equipe”, „Paris Match”, LR)

Nutrūktgalvių varžybos

„Red Bull Cliff Diving” – nardymo turnyras, kai šuolininkai šoka į vandenį nuo kalnų.

„Red Bull Crashed Ice” – lenktynės ant ledo miestų gatvėmis.

„Red Bull Air Race” – akrobatinio skraidymo varžybos.

„Red Bull” datos

1944 m. gegužės 20-ąją Austrijoje gimė Dietrichas Mateschitzas.

1984 m. – įkurta „Red Bull GmbH” bendrovė, kurios 49 proc. akcijų priklausė D.Mareschitzui, 49 proc. – tailandiečiui Chaleo Yoovidhyai ir 2 proc. – šio verslininko sūnui Chalermui.

1987 m. – „Red Bull” atkeliavo į Austriją. Šiuo metu bendrovei atstovaujama 164 valstybėse, ji turi 8294 darbuotojus.

2004 m. – D.Mateschitzas įsigijo „Formulės 1” komandą „Jaguar”, kurią perkrikštijo „Red Bull Racing”. Po metų jis nusipirko ir „Minardi”, kuri gavo „Toro Rosso” vardą.

2005 m. – „Red Bull” įsigijo Zalcburgo „Austria” futbolo klubą. Netrukus komanda ne tik pakeitė pavadinimą, bet net ir tradicines klubo spalvas. Šį sezoną „Red Bull” ekipos kišenėje yra 40 mln. eurų – beveik 40 kartų daugiau, negu šįmet turi Vilniaus „Žalgirio” klubas, kurį austrai ketvirtadienio vakarą įveikė 5:0 per Europos lygos 4-ojo atrankos etapo pirmąsias rungtynes.

2012 m. – austras Felixas Baumgartneris tapo pirmuoju pasaulyje žmogumi, kuriam pavyko viršyti garso greitį krintant laisvuoju kritimu specialioje kapsulėje iš 39 045 metrų aukščio. Šį projektą inicijavo „Red Bull”.

2013 m. kovo 17-ąją prasidėjo „Formulės 1” sezonas, kuriame „Red Bull Racing” ir vokietis Sebastianas Vettelis gina 2010, 2011 ir 2012 metais iškovotą pasaulio čempiono titulą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.