Jie vakar jau žinojo, ko norėsite rytoj

Jei vaizduotei leistume labai plačiai išsikeroti, dizainerius galėtume palyginti su burtininkais: tarsi iš nieko jie sukuria ir mus priverčia patikėti gražiausiomis iliuzijomis. O mados parduotuves valdo ne kas kitas, o pranašai, kurių darbas – žinoti, kuo jūs ne tik žavėsitės, bet ir ką tiesiog pulsite dėvėti po vienų ar dvejų metų.

„Dviejų brolių“ vadybininkas Andrius Jankauskas džiaugiasi nauju aksesuarų salonu.
„Dviejų brolių“ vadybininkas Andrius Jankauskas džiaugiasi nauju aksesuarų salonu.
„V2 Concept Store“ įkūrėja Judita Panovienė sako, kad klienčių skonis dažnai sutampa su jos pačios.
„V2 Concept Store“ įkūrėja Judita Panovienė sako, kad klienčių skonis dažnai sutampa su jos pačios.
Daugiau nuotraukų (2)

Aušra Prasauskaitė

Sep 30, 2015, 11:59 AM, atnaujinta Oct 12, 2017, 5:08 PM

Žurnalas „Stilius plius“ pakalbino „Dviejų brolių“, „V2 Concept Store“ vadovus – šias išskirtiniais prekių ženklais prekiaujančias parduotuves sieja kai kas daugiau nei tik prekyba. Jų daromi sprendimai jau pakeitė ne tik mūsų įpročius, bet ir visą sostinės veidą.

Dešimtojo dešimtmečio pradžioje „Du broliai“ atidarė pirmą parduotuvę, kurioje prekiavo vokiškais, itališkais apdarais – tuo, ko Nepriklausomybės pradžioje Lietuvoje labai trūko.

Šiandien „Dviejų brolių“ valdomuose salonuose prekiaujama mados namų Valentino, Dior, Gucci, Prada, Ralph Lauren ir kitų žinomų vardų kūriniais. Įmonės vadybininkas Andrius Jankauskas įsitikinęs: kai rizikuoji prarasti visą savo turtą, kiekvieną žingsnį planuoji ypač atsakingai.

– Kaip pasikeitė jūsų verslo kryptis? Apie jūsų atstovaujamus ženklus daugelis net ir šiandien neišdrįsta pasvajoti, o Nepriklausomybės pradžioje tai turėjo būti dar rizikingiau?

– Viskas vyko pamažėle, tada klientai patys padiktavo, ką jie nori matyti parduotuvėse „Du broliai“.

Mūsų verslas nuo kitų skiriasi tuo, kad esame šeimos įmonė. Vadinasi, visus sprendimus galime priimti greitai ir lengvai, tačiau esame užsikrovę labai didelę atsakomybę – versle rizikuojame ne kieno nors kito, ne įmonės ar investuotojų, o savo asmeniniais pinigais. Dėl to klaidų stengiamės daryti kuo mažiau.

Daug laiko skiriame išsamiai analizei, ar nauji prekių ženklai tiks Lietuvos rinkai, ar bus įdomūs mūsų klientams. Kol kas priimame tinkamus sprendimus, beveik neteko nutraukti bendradarbiavimo su jokiais prekių ženklais.

– Naujausias jūsų sprendimas – nauja parduotuvė Rotušės aikštėje. Kuo ji skirsis nuo kitų, esančių greta?

– Rugsėjį duris atvėręs salonas pristatys Gucci, Dior ir kitų mūsų atstovaujamų prekių ženklų batų kolekcijas. Tai pati gražiausia parduotuvė Baltijos šalyse. Net mus aplankę Prada atstovai pradžiugino sakydami, kad panašaus lygio parduotuvių nei Paryžiuje, nei Milane nėra matę.

Šis salonas mums išskirtinis – jis skirtas artėjančiam įmonės trisdešimtmečiui.

– Kokie yra į jūsų parduotuves užsukantys klientai?

– Tai žmonės, kuriems pirkti mūsų atstovaujamų prekių ženklų kolekcijas atrodo savaime suprantamas dalykas. Tokių, kurie ilgai taupo vienam išskirtiniam daiktui, pasitaiko rečiau. Klientai įvairaus amžiaus, jau esame užauginę antrąją klientų kartą – tie, kurie kažkada į parduotuves užsukdavo kartu su savo tėvais, dabar jau ateina ir apsiperka savarankiškai.

Klientai nuolatiniai, laikui bėgant keičiasi tik jų stilius ir mėgstamiausi prekių ženklai. Vyresnioji karta, anksčiau pirkusi Prada ar Gucci, dabar galbūt rinksis Loro Piana ar Brioni vardus, o jaunesnioji karta įsigis Dsquared, Dolce & Gabbana kolekcijų apdarų.

Netrukus turėsime ką pasiūlyti ir patiems mažiausiems – pradėsime prekiauti aukščiausio lygio prekių ženklų vaikiškais drabužiais.

– Garsių vardų ieškantys pirkėjai turi vieną adresą – Vilniaus Rotušės aikštė. Kur slypi jos magija, kodėl visos parduotuvės nori savo salonus atidaryti būtent čia?

– Kad Rotušės aikštę dabar matome tokią, kokia yra, – ir mūsų nuopelnas. Prieš aštuoniolika metų turėjome viziją, kad ši aikštė ateityje galėtų vienyti keliolika panašaus lygio salonų, ir įkūrėme pirmąją parduotuvę „Du broliai“. Kai čia ieškojome patalpų, aplinkui buvo vien suvenyrais prekiaujančios parduotuvės, o visi mados pardavėjai dirbo Gedimino prospekte.

Rotušės aikštės transformacija užtruko – po kiek laiko čia atidarėme ir antrąjį savo saloną, tada kaimynystėje įsikūrė Hugo Boss, Max Mara parduotuvės. Taip po truputį ši aikštė užsipildė.

Buvimas Rotušės aikštėje dabar tapo geidžiamas, regis, jei čia nesi, vadinasi, esi per silpnas čia būti, negali išsilaikyti.

– Ar jau greitai Lietuvoje turėsime Chanel, Hermes ir Louis Vuitton salonus?

– Šie mados namai nuo kitų skiriasi tuo, kad prekybą vykdo išskirtinai tik pačių valdomose parduotuvėse, tad mes su jais derybų nevykdome. Kada jie nuspręs, kad jau laikas ir Vilniuje atidaryti saloną, sunku prognozuoti.

Greičiausiai dabar jie mato kitų svarbesnių ir sparčiau augančių šalių nei mūsų. Nemanau, kad vienas ar keli iš šių ženklų, atidarę salonus Lietuvoje, ką nors pakeistų: kalbant apie madą, prabangos prekių rinka Lietuvoje jau yra susiformavusi ir užpildyta.

– Anksčiau minėjote, kad daug dėmesio skiriate komerciškai sėkmingų, ne tik garsių prekių ženklų paieškoms. Ar visi garsiausi vardai tinka lietuviškai rinkai?

– Tikrai ne. Ir „Vilniaus vartai“ mums gali tai priminti. Taip yra ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Alexander McQueen, Bottega Veneta, Chloe ar kai kurie panašūs prekių ženklai, nors ir labai garbinami, nėra tokie sėkmingi, pavyzdžiui, kaip Prada ar Gucci. Pakanka išeiti į Milano ar Paryžiaus gatves ir suskaičiuoti, kokių prekių ženklų maišelius žmonės nešasi savo rankose.

– Kokie didžiausi jūsų verslo iššūkiai?

Mada – kaip gyvas organizmas, ji nuolatos kinta. Labai svarbu pajusti, nuspėti, kas bus aktualu po metų, nes parduotuvių asortimentas planuojamas iš anksto. Sakyčiau, šis verslas labai gražus, bet ir labai rizikingas. Lengva prarasti savo investicijas padarius keletą netinkamų sprendimų.

Nedidelėje Vilniaus Dominikonų gatvėje įsikūrusi „V2 Concept Store“ labai gerai pažįstama tiems vilniečiams, kurie ieško išskirtinio dizaino ir istoriją turinčių daiktų.

Parduotuvės įkūrėja, konceptualių parduotuvių pradininkė Lietuvoje Judita Panovienė savo atstovaujamus prekių ženklus vadina intelektualia mada. Tarp jų – ne tik lietuvių D.EFECT ar Tadam! kūryba, bet ir MM6 Maison Margiela, Y-3, Comme des Garçons, Opening Ceremony ar Alexander Wang etiketėmis pažymėti daiktai.

– Neseniai parduotuvė atšventė penkerių metų gimtadienį. Kaip kilo idėja atidaryti būtent konceptualią parduotuvę? Juk nedidelėje rinkoje būtų kur kas saugiau prekiauti populiaresniais prekių ženklais?

– Istorija prasidėjo gana netikėtai – nuo batų. Su partneriu buvome tapę Melissa guminukų atstovais Pabaltijo regione. Tuomet iškilo problema – Lietuvoje šių batų neturėjome kur pardavinėti. Melissa atstovai pateikė tikslų sąrašą prekių ženklų, kurių norėtų, kad būtų, o Lietuvoje tokios erdvės nebuvo.

Tikėjome tų batų sėkme, tad nusprendėme atidaryti savo parduotuvę, įsikūrėme Vokiečių gatvėje ir prekiavome tik Melissa batais. Nuojauta neapgavo – tarp vilniečių jie išpopuliarėjo labai greitai, „V2 Concept Store“buvo viena madingiausių miesto parduotuvių.

Tačiau mūsų laukė nauji iššūkiai, kai maždaug nuo 2010-ųjų kilo jaunųjų lietuvių dizainerių bumas, senamiestyje vienas po kito buvo atidaromi nauji nedideli butikai, kurie pradėjo siūlyti lietuviams dar nepažįstamus prekių ženklus. Mums reikėjo rasti ir pasiūlyti ką nors nauja, ko neturėjo kiti.

– Tas „kas nors nauja“ tapo išskirtinės mados gerbėjams pažįstamais konceptualiais prekių ženklais?

– Ši parduotuvė – mano žaidimų aikštelė, ji yra mano kūrybos laukas, todėl sprendimas parinkti parduotuvei būtent tokį, konceptualųjį, stilių buvo natūralus – tai atspindi ir mano asmeninį skonį bei stilių. Pirmas garsus ženklas, kurio gaminiais pradėjome prekiauti, buvo MM6, kuriamas mados namų Maison Margiela. Jis iki šiol parduotuvėje – vienas populiariausių.

– Kaipgi pavyksta prisivilioti tuos garsius prekių ženklus?

– Sulaukti norimų mados namų atstovų dėmesio galima dviem būdais – pateikiant labai didelius užsakymus arba pasitelkus tinkamus ryšius, rekomendacijas.

Mums tenka eiti antruoju keliu, kuris užtrunka kur kas ilgiau nei pirmasis. Kad ir kaip būtų, esame prekybos versle, čia laimi skaičiai.

Garsūs prekių ženklai labai saugo savo reputaciją, atidžiai kontroliuoja, kas ir kur jiems atstovauja. Yra dar daug ženklų, kuriuos norėtume atvežti į Vilnių, bet jų atstovai kol kas nėra įsitikinę, kad mūsų rinka jau yra šiems vardams pasiruošusi. Jie atvyksta, stebi, kaip keičiasi miestas, žmonės, – šis procesas užtrunka.

– Neseniai uždarėte parduotuvę Kaune. Ar tai reiškia, kad konceptualioji mada įdomi tik sostinės pirkėjams?

– Taip nepasakytume, tačiau į mūsų parduotuvę Vilniuje nuolatiniai klientai atvažiuoja iš visos Lietuvos. Manau, jog garsiems prekių ženklams Lietuvoje vieno taško užtenka.

Be to, nusprendėme labiau koncentruotis į ilgamečių klientų rato didinimą, to reikalauja ir mūsų pristatomi prekių ženklai. Konceptualiąją madą reikia suprasti, žinoti šių prekių ženklų istorijas.

Tai daiktai, turintys prasmę. Mūsų siūlomi drabužiai visiškai prieštarauja „greitos mados“ koncepcijai, tai – laikui nepavaldūs daiktai. Tokio stiliaus ieškančių klientų nėra daug, bet jie perka apgalvotai, įsitraukia į patį pirkimo procesą.

– Kaip formuojate parduotuvės pasiūlą? Kaip dažnai esate tikra dėl savo užsakymų ir kaip dažnai tenka vadovautis nuojauta?

– Tai beveik visada spėjimas. Dideli parduotuvių tinklai viską gali apskaičiuoti, pas juos naujų kolekcijų užsakymo procesas paremtas „Excel“ lentelėmis, jie tiksliai žino, kas bus sezono hitai. Mums ši strategija netinka, nes „V2 Concept Store“ – tarsi meno galerija, mūsų pirkėjai kas kartą nori būti nustebinti.

Tai iššūkis man – juk niekada negaliu nuspėti, kaip klientai priims naujoves. Padeda patirtis. Gerai pažįstu parduotuvės klientes, dažnai jų gyvenimo būdas sutampa su mano pačios. Jeigu žinau, kad koks nors apdaras kitą sezoną turėtų būti labai populiarus, tačiau mano širdis jam stipriai priešinasi, greičiausiai to daikto neužsakysiu.

– Tačiau kai kurie prekių ženklai iš jūsų parduotuvės vis dėlto dingsta.

– Kiekvieną sezoną turimų daiktų pasiūla keičiasi, nes keičiasi ne tik mano pačios, bet ir klienčių skonis. Prekių ženklas, kuris žavėjo keletą sezonų, vieną vasarą staiga gali tapti visiškai nebeaktualus, nes atsiras kas nors naujo ir įdomesnio.

Svarbiausia numatyti, kada tai nutiks, ir klientui pasiūlyti naujienas būtent tada, kai jis jų ieško. Būna, kad apsirinkame ir mes: štai Alexander Wang aksesuarai mūsų klientėms pasirodė per brangūs.

Pirmąjį sezoną visus išpardavėme per kelias dienas, antrąjį sezoną rezultatai buvo visiškai priešingi – vadinasi, tiksliai žinome, kiek mūsų klienčių gali mokėti po 1500 eurų už rankinę.

– Kuo pirkėjus ketinate nustebinti naująjį sezoną?

– Pristatysime keletą naujų aksesuarų kūrėjų, taip pat ketiname organizuoti daugiau renginių, parodų, laikinų projektų.

Deriname dizainerio Henriko Vibskovo apsilankymo galimybę. Jis – vienas didžiausių jaunosios kartos talentų. „V2 Concept Store“ svarbiausia yra augti kaip erdvei, į vieną vietą sujungiančiai kūrybą, originalias idėjas ir komerciją, neapsiriboti vien drabužių ir batų parduotuvės rėmais.

Praėjusį sezoną labai didelio populiarumo sulaukė mūsų patalpose laikinai veikusi latvių kūrėjų parduotuvė, šį sezoną ir vėl bendradarbiausime. Keisis ir pats parduotuvės interjeras, čia savo parduotuvę parduotuvėje jau greitai turės Eglės Žiemytės kuriamas D.EFECT ženklas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.