Pamirškite mergaitiškus ir berniukiškus drabužius, pasaulis to atsisako

Dabar, kai vis daugiau kalbama apie lyčių lygybę, vaikai kai kuriose valstybėse auklėjami būti kone „belyčiais“, ir net garsiosios aktorės Angelinos Jolie dukra Shiloh nori būti vadinama berniuku ir rengiasi nemergaitiškais drabužiais, pasaulį mažai kas stebina.

 „John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų.
 „John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų.
 „John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų.
 „John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų.
 „John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų.
 „John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų.
 „John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų.
 „John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų.
Angelina Jolie su dukra.<br> ViDA Press nuotr.
Angelina Jolie su dukra.<br> ViDA Press nuotr.
Aktorės Charlize Theron sūnus Jacksonas mėgsta vilkėti sukneles.<br> ViDA Press nuotr.
Aktorės Charlize Theron sūnus Jacksonas mėgsta vilkėti sukneles.<br> ViDA Press nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Nov 19, 2017, 10:09 AM

Tačiau šios lyčių suvienodėjimo tendencijos pasirodė svarbios britų parduotuvių tinklo „John Lewis“ vadovams. Ir už tai, ką padarė, jie sulaukė didžiulio palaikymo visame pasaulyje, rašo „Independent“.

„John Lewis“ tapo pirmuoju prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje, kurio parduotuvėse nebeliko atskirų mergaičių ir berniukų lentynų. Etikečių, žyminčių, ar tai mergaitiškas, ar berniukiškas drabužis, čia taip pat neberasime.

Dabar šio tinklo parduotuvėse bus tiesiog „mergaičių ir berniukų“ drabužiai. Mokyklinės uniformos kol kas yra vienintelis čia parduodamas drabužis, ant kurio etiketės pažymima, kokios lyties vaikui jis skirtas. Tačiau tikimasi, kad netrukus ir tokių etikečių pavyks išvengti.

Drabužių stilius čia nepasikeitė – šiose parduotuvėse vis dar galima rasti gėlėtų sijonukų ir suknelių, tačiau pardavėjai akcentuoja, kad juos gali vilkėti ne tik mergaitės. Kaip ir kelnes bei švarkelius su automobiliais – ne tik berniukai.

Be to, šio rudens kolekcijoje parduotuvėse pasirodė ir vadinamoji „unisex“ linija – čia savo atžaloms tinkamų rūbelių ras abiejų lyčių vaikų tėvai. Šioje linijoje ant suknelių puikuojasi ne gėlės ar kaspinėliai, o dinozaurai, o ant viršutinių drabužių nupiešti kosminiai laivai.

„Savo prekėmis mes nenorime didinti ir įtvirtinti lyčių stereotipų, mes kaip tik norime vaikams leisti rinktis drabužius ne pagal lytį, o tokius, kokių jie iš tiesų nori.

Todėl nebenukreipsime vaikų ir jų tėvelių į atskirus mergaičių ir berniukų skyrius – tegul jų nevaržo šie stereotipai“, – sakė parduotuvių tinklo atstovė Caroline Bettis, atsakinga už vaikų skyrių asortimentą.

Tiesa, internetinėse „John Lewis“ parduotuvėse kol kas yra abu skyriai – ir berniukų, ir mergaičių. Tačiau greitai čia liks vienas vaikų drabužių skyrius.

Šis sprendimas parduotuvių tinklo buvo priimtas po to, kai ne vienas prekės ženklas sulaukė kritikos dėl savo seksistinių prekių. Štai dovanų parduotuvė „National Trust“ buvo nulinčiuota po to, kai pardavinėjo rožines skrybėles mergaitėms, ant kurių puikavosi užrašas „Būsima futbolininko žmona“.

O garsi kompanija GAP sulaukė nemenkos kritikos už tai, kad vienoje savo naujos drabužių kolekcijos reklamoje mergaites pavadino „socialinėmis plaštakėmis“, o berniukus – „mažaisiais mokslininkais“.

Už panašius šūkius su purvais buvo sumaišyta ir kompanija „Asda“ – ji mergaitiškus darbužius pristatė tokiais neva „žeminančiais ir nerimtais“ epitetais kaip „Ei, mieloji“, „Poniai valdo“, o berniukus – „Būsimasis mokslininkas“ ar „Lankai – berniukams“.

Tačiau tikrai ne visi palaiko šią modernią „John Lewis“ idėją.

Štai konservatorius britų politikas Andrew Bridgenas suabejojo parduotuvių tinklo sąmoningumu pradedant tokią keistą kampaniją: „Nesuprantu, ką jie tuo nori pasakyti? Mergaičių ir berniukų ženklai, etiketės yra informatyvu. Jų nebuvimas sutrikdys tėvus, privers sukti galvą jų klientus. Tai sukels diskusijų, ir nebūtinai teigiamų. Aš sunkiai įsivaizduoju tėvus, savo šešerių metų berniukui perkančius gėlėtą suknelę.“

Vis dėlto daugelis žmonių tokį prekybos tinklo žingsnį vadina teisingu ir sveikintinu, nes juk mergaitėms gali patikti dinozaurai, o berniukams – gėlės. Ir dabar niekas jiems nepasakys, kad tai – ne jų lyties drabužis.

„Tai fantastiška idėja, nuostabios žinios. Mes tikimės, kad ir kitos parduotuvės imsis panašių žingsnių, – sakė kampanijos „Leiskime drabužiams būti drabužiais“ atstovai. – Juk marškinėliai ir yra tik marškinėliai, o ne marškinėliai mergaitėms ar marškinėliai berniukams.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.