Tarptautinio pripažinimo sulaukusios lietuvaitės gimtinėje taip ir neišgarsėjo

Svaiginantis Marė kvartalas Paryžiuje per mados savaitę dūzgia, eismas stringa, čia atidaroma daugybė kolekcijų pristatymams skirtų netikėtų erdvių, į kurias patekti galima tik su kvietimais.

 Lietuvaitės dizainerės.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaitės dizainerės.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Lietuvaičių kurti darbai.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Rita Stankevičiūtė

Dec 11, 2019, 6:15 PM

Siauroje gatvelėje netoli Respublikos aikštės įžengęs į legendinį „Cube Showroom“ pamatai, kaip japonai apsupę klausosi dviejų Lietuvos dizainerių pasakojimų apie savo tautinių motyvų įkvėptą kolekciją ir netrukus sudarinėja sandorius tapti jų atstovais Tokijuje.

Kaip Miglė Janušaitė ir Julija Frodina, sukūrusios mados ženklą „Between“, dirba Paryžiuje, apdarus parduoda butikuose nuo Bostono iki Kuveito, nors gimtajame Vilniuje jų studiją Naujamiestyje surastų tik retas?

Jei nori, kad tave pamatytų pasaulis, važiuok į Paryžiaus mados savaitę. Visi, kurie mados pasaulyje ką nors reiškia, susirenka Prancūzijos sostinėje.

Garsiausi mados namai pristato savo kolekcijas podiumus įrengę muziejuose ar rūmuose, tačiau daugybė mados ženklų iš viso pasaulio savo naujausius darbus rodo ir vadinamuosiuose „showrooms“ – įvairiose erdvėse, kur su kvietimais gali patekti tik spaudos atstovai ir įtakingiausi pasaulio mados prekeiviai, ieškantys naujų prekių savo parduotuvėms.

„Visi žino, kas tas „Cube Showroom“, tik mes pačios nelabai žinojome, kur papuolėme“, – juokėsi M.Janušaitė ir J.Frodina, prisiminusios, kaip prieš metus pirmą kartą atvažiavo į šį seną, konceptualia mada garsėjantį kolekcijų pristatymų saloną.

Tuomet jos buvo ne taip seniai pradėjusios kurti kartu po „Between“ vėliava ir nukeliavo ieškoti ryšių į Milano mados savaitę, bet greitai sužinojo, kad jų stiliaus kūrybai geriausia vieta yra Paryžius ir „Cube Showroom“ su savo juoda-balta-pilka estetika.

Nors kūrėjos susitiko studijuodamos Vilniaus dailės akademijoje, dar iki tol buvo pajutusios tarptautinės mados skonį. J.Frodina ne vienus metus yra dirbusi Niujorke, Londone, Izraelyje ir Paryžiuje, o M.Janušaitė mokėsi Danijoje ir Londone.

Šį rudenį Lietuvos dizainerės Paryžiuje demonstravosi jau trečią kartą ir namo grįžo su naujomis sutartimis parduoti savo drabužius Japonijoje, Izraelyje, JAV, Rusijoje, Olandijoje, Rumunijoje ir dar nemažai konceptualių butikų pasaulio didmiesčiuose.

„Kai įeini į tą „showroom“, viskas atrodo panašu, o tada mes savo ekspoziciją padarome savo stiliumi. Patys salono vadovai prancūzai sako: jei įeina koks pirkėjas, mums ramu, kad užsibus ilgai, nes jūs kaip raganos užburiate, ir jie jau pateikia užsakymą“, – pasakojo M.Janušaitė.

Visi jų sukurti drabužiai, batai ir aksesuarai turi istoriją, ir tai be galo žavi užsieniečius. Ypač naujausioje kolekcijoje „Between C4“, nes pirmą kartą ji įkvėpta lietuviškų tradicijų.

Medinės klumpės Paryžiuje stovėjo šalia J.Frodinos kurtų rankų darbo batų, kad būtų aišku, iš kur semtasi įkvėpimo. Kaimiški šiaudai sagose ir skrybėlėse – tarsi iš rugiapjūtės laukų, bet pateikti taip subtiliai, kad neakylas gali ir nepastebėti. Apdarus puošia nuo pagoniškų laikų lietuvius lydintis žaltys, o vietoj diržo, petnešų ar plaukų aksesuarų lietuvės siūlė austas tautines juostas.

„Užsieniečius ypač sudomino istorija apie mūsų audėją Veroniką, kuriai 85 metai. Dabar apie ją žino net Kuveitas, o japonai parduotuvėje nori pakabinti jos nuotrauką, – pasakojo J.Frodina. – Mes susiradome audėją pagal skelbimą, važiavome į Vareikonių kaimą Kaišiadorių rajone, radome jos namą, ji augina ir karvę, kiaulių, vištų. O audėjos amatą ponia Veronika paveldėjo iš mamos. Reta sutikti tokią jaunyste spinduliuojančią moterį.“

Rengdamos kolekciją J.Frodina ir M.Janušaitė pagalbos ieško ne fabrikuose, o pas pavienius savo amato specialistus.

„Mums labai svarbu įdarbinti žmones, kurie jau vyresnio amžiaus, todėl nebegalėtų dirbti fabrike, bet savo darbą labai mėgsta. Į mūsų drabužius įdėta labai daug meilės, – pasakojo dizainerės. – Be to, mes negaminame jų daug, viskas daroma pagal užsakymą. To paties modelio audiniai net gali skirtis. Galvodamos apie aplinkosaugą neskatiname gamybos. Ieškome ir perkame kokybiškus audinius, kurie jau pagaminti.“

Šios originalios Lietuvos dizainerės neslepia, jog ieškodamos pirkėjų turi žvalgytis į užsienį, nes namuose pirkėjų neužtektų, kad atsipirktų natūralios medžiagos, smulkios detalės ir rankų darbas. Neseniai viena populiariausių Gruzijos dainininkių Lela Curcumija nusifilmavo savo dainos vaizdo klipe su lietuvių kurta suknele, kurią Tbilisio butikas „No Name“ parduoda maždaug už 800 eurų.

„Aišku, mums malonu matyti mūsų kurtais apdarais vilkinčius žmones užsienyje, – sakė dizainerės. – Bet dabar su naująja kolekcija į Paryžių nuvežėme dalelę Lietuvos. Viskas inspiruota tautinio paveldo, bet modernu. Kalba apie praeitį, bet šiuolaikiška ir drąsu. Ši tema mus užbūrė ir labai įtraukė, todėl ją dar pratęsime.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.