Dešimtokę iš Lietuvos pastebėjo legendiniai mados namai – apie tai net nesvajojo

Manekenė Aistė Biržytė vis turėjo sau priminti, kur pateko. Kai per Milano mados savaitę ją iš šimtų kandida-čių pasirinko Giorgio Armani, demonstruoti šio Italijos dizainerio kolekciją dėl koronaviruso tuščioje salėje, 16-metei lietuvei atrodė neįtikėtina, kad ji jau žiba ant pasaulio mados pakylų.

Po intensyvių trijų savaičių svarbiausiuose pasaulio mados renginiuose dešimtokės laukė šeima, draugai ir vadovėliai „Žemynos“ gimnazijoje.<br>lrytas.lt montažas.
Po intensyvių trijų savaičių svarbiausiuose pasaulio mados renginiuose dešimtokės laukė šeima, draugai ir vadovėliai „Žemynos“ gimnazijoje.<br>lrytas.lt montažas.
Aistė Biržytė.<br>„Ruta Model Management“ nuotr.
Aistė Biržytė.<br>„Ruta Model Management“ nuotr.
Aistė Biržytė.<br>„Ruta Model Management“ nuotr.
Aistė Biržytė.<br>„Ruta Model Management“ nuotr.
Aistė Biržytė.<br>„Ruta Model Management“ nuotr.
Aistė Biržytė.<br>„Ruta Model Management“ nuotr.
Aistė Biržytė.<br>„Ruta Model Management“ nuotr.
Aistė Biržytė.<br>„Ruta Model Management“ nuotr.
Aistė Biržytė pristatė šveicarų mados namų „Akris“ kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė šveicarų mados namų „Akris“ kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė japonų dizainerio Yohji Jamamoto kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė japonų dizainerio Yohji Jamamoto kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė Giorgio Armani kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė Giorgio Armani kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė Elie Saab mados namų kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė Elie Saab mados namų kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė Giorgio Armani mados namų kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Aistė Biržytė pristatė Giorgio Armani mados namų kolekciją.<br>Sophia Noelle, Paul Morel, Alessio Albi nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

RITA STANKEVIČIŪTĖ Specialiai „Stiliui“, Paryžius (Prancūzija)

2020-03-31 14:16

Po paskutinio šou Paryžiaus mados savaitėje, Napoleono laikų stiliaus viešbutyje „Hotel D’Evreux“ pademonstravus naujausią Rusijos mados karaliaus Valentino Judaškino kolekciją, A.Biržytei norėjosi greičiau namo, į Vilnių.

Po intensyvių trijų savaičių svarbiausiuose pasaulio mados renginiuose dešimtokės laukė šeima, draugai ir vadovėliai „Žemynos“ gimnazijoje.

Nors pavargo, mėlynakė manekenė buvo laiminga prasimušusi į mados elitą.

„Man tai tik antras mados sezonas ir jis buvo sėkmingas. Dėl to džiaugiuosi, nors liūdna, kad laikas greitai prabėgo“, – „Stiliui“ Paryžiuje sakė 180 cm ūgio modelis A.Biržytė.

Londono mados savaitėje ji pristatė „Chalayan“ ir „Emilia Wickstead“ kolekcijas, Milane lipo ant pakylos „Emporio Armani“, „Giorgio Armani“, „Ermanno Scervino“ ir „Vivetta“ pristatymuose, o Paryžiuje demonstravo „Yohji Yamamoto“, „Elie Saab“, „Akris“ ir V.Judaškino naujausius kūrinius.

Dar prieš keletą metų apie tai Aistė net nesvajojo. Ji neįsivaizdavo, kas yra mados pasaulis ir darbas prožektorių šviesose.

Bet viskas pasikeitė, kai tuomet dar trylikametę, su drauge einančią sostinės Vilniaus gatve, užkalbino modelių agentūros atstovė. Paskui per tą patį mėnesį ją dar du kartus stabdė skirtingų modelių agentūrų atstovai.

„Man tai buvo taip netikėta, nes nesvajojau tapti modeliu, – pasakojo A.Biržytė. – Bet kai buvau dvylikos metų, pasiekiau 175 cm ūgį ir labai išsiskyriau iš kitų. Aplinkiniai sakydavo: eik į modelius, esi tokia liekna ir aukšta. Bet pati nėjau, kol gatvėje nepriėjo žmogus iš „Ruta Model Management“ agentūros.“

Karjera prasidėjo nuo paprasto darbo „Akropolio“ prekybos centre dalijant skrajutes prie papuošalų parduotuvės, bet išsirutuliojo iki pasirodymų tokiuose mados renginiuose kaip dizainerio G.Armani pristatymas.

Būti pastebėtai tokių legendinių mados namų gali atrodyti misija neįmanoma, nes į atrankas Milano mados savaitėje susirenka šimtai manekenių.

A.Biržytė buvo viena iš daugybės minioje, bet italai lietuvėje įžvelgė kažką nepaprasto ir atsirinko ją tiek „Emporio Armani“, tiek pagrindinės G.Armani linijos kolekcijų pristatymams.

„Buvo labai ilga atranka. Atėjau anksčiau, nei reikėjo, bet eilėje jau stovėjo apie 200 modelių. Stovėjome geras tris valandas, kol patekome į vidų, o tada laukėme dar valandėlę.

Kai atėjo eilė pasirodyti, gavau dešimt sekundžių, ir viskas. Nesuprasi, patikai ar ne. Sužinai tik prieš pat šou“, – pasakojo A.Biržytė.

Sunku pasakyti, pagal ką G.Armani ir kiti mados korifėjai iš minios gražių jaunų merginų pasirenka vieną, o ne kitą.

Kaip sakė agentūros „Ruta Model Management“ vadovė Rūta Bartašiūtė, tai gali lemti įvairiausi veiksniai: „Objektyviai vertinti sunku, bet kriterijai, pagal kuriuos dizaineriai renkasi modelius, yra tokie: tų metų tendencijas atspindintis veidas, profesionali eisena pakyla ir kaip tinkamai gula rūbai.“

Juodi blizgūs „Emporio Armani“ linijos kolekcijos drabužiai ant A.Biržytės atrodė kerimai, kai ji žingsniavo garsiajame „Armani“ muziejuje Milano Bergonės (Bergogne) gatvėje.

Rudeniui ir žiemai skirtą kolekciją dizaineris pažymėjo ženklu „perdirbta“, nes drabužiams kurti buvo skirtos perdirbtos medžiagos: nailonas, regeneruota vilna, ekologiška medvilnė.

Visi modeliai atrodė patogūs, siluetai laisvi ir neįkalinantys moterų.

Po kelių dienų A.Biržytė vėl dirbo su „Giorgio Armani“ mados namais, bet pagrindinės linijos kolekcijos pristatymas vyko kitaip, nei planuota.

Dėl koronaviruso protrūkio Šiaurės Italijoje dizaineris nusprendė kolekciją pristatyti tuščioje teatro salėje – be žiūrovų, mados ekspertų ir spaudos atstovų.

Šou buvo gyvai transliuojamas internetu ir dėl to nuskambėjo pasaulio spaudoje dar garsiau, nei būtų įprastai.

„Buvo keista eiti pakyla, nes esi įpratusi matyti žmones, žvilgsnius, o dabar aplinkui buvo tuščia, tik muzika grojo.

Mums sakė, kad darytume viską kaip per įprastą šou: „Nors svečių nėra, tai ne repeticija, atiduokite visą save“, – pasakojo A.Biržytė, ant pakylos pasirodžiusi su ilgu žalsvu sijonu ir tokios pat spalvos geometriniais auskarais bei švarkeliu, kurio apatinė linija – linksmai besiplaikstantys smulkūs kutai.

Prieš šou pradžią manekenėms buvo išdalytos apsauginės kaukės ir maišeliai batams uždengti. Tačiau atėjus laikui rengtis kolekcijos drabužiais visos turėjo nusiimti apsaugos nuo viruso priemones.

„Nuomonė buvo dvejopa. Kai pagalvoji, dizaineriui tikrai svarbi svečių sveikata, kita vertus, manekenės šou turėjo dalyvauti nepaisant grėsmės. Kolekcija tikrai labai graži. Gaila, kad likome tuščioje salėje“, – sakė Lietuvos modelis.

Koronaviruso pavadinimas skambėjo mados pasaulyje kiekvieną dieną. „Ar atskridai iš Milano? Tada nesibučiuokim!“ – nuvalkiotas juokelis, bet juo vienas kitą Paryžiuje pasitiko dizaineriai, manekenės ir žiūrovai.

Bet nei ligos, nei karantino grėsmė neatbaidė svečių, Paryžiuje įvyko visi planuoti mados šou, suskrido daugybė Holivudo žvaigždžių, ir visi susitikę bučiavosi į žandus, kaip priimta Prancūzijoje.

„Kai skridau po G.Armani šou be žiūrovų iš Milano į Paryžių, kaukę užsidėjau, bet paskui nebenešiojau. Kaukės nelabai apsaugo, svarbiausia plauti rankas“, – sakė A.Biržytė.

Perpildytais Paryžiaus metro ji kiekvieną dieną lakstė iš vienos modelių atrankos į kitą. Pirmą dieną aplankė dešimt, antrą planavo net penkiolika, bet suspėjo į vienuolika, nes ryte turėjo laukti oro uoste pasiklydusio lagamino. Jauni modeliai privalo pasirodyti visur, kur tik įmanoma, jei nori būti pastebėti.

„Svarbiausias dalykas yra išlikti savimi ir mokėti tai parodyti. Panašaus įvaizdžio modelių gali būti daug, bet vienodų asmenybių – ne.

Per tuos trumpus pasirodymus atrankose turi skleisti energiją, bet visa tai ateina su laiku ir išeina natūraliai“, – varginančių atrankų paslaptis pasakojo A.Biržytė.

Išsiskirti minioje jai padėjo užburiantis žvilgsnis, vidinė šiluma ir, žinoma, ilgos kojos, tačiau jaunai merginai reikėjo susitaikyti su daugybe neigiamų atsakymų, kad išgirstų bent vieną „taip“.

Kelis kartus ją atrinko, bet galų gale vis tiek nepaėmė, nes kolekcijoje nebuvo tinkamo 42 dydžio batų. Bet kartais Aistei reikėjo tiesiog įsisprausti į gerokai per mažus batus.

„Milane dirbau su „Benetton“, o jų batų didžiausias dydis buvo 40. Ilgai turėjau išstovėti su tokiais ir teko pakentėti, – su šypsena prisiminė lietuvė. – Per „Giorgio Armani“ šou batai irgi buvo per maži, kulnas labai plonas ir aukštas, nepatogu. Bet nieko tokio. Liūdna, kai dėl batų dydžio neatrenka, bet jei manęs labai norėtų, išeitį galima surasti.“

Jeigu tavo darbo aprašyme atsiranda toks vardas kaip „Giorgio Armani“, galima tikėtis kilti dar aukščiau.

Modeliai dažnai svajoja apie žurnalo „Vogue“ viršelį, apie tapimą garsaus prekės ženklo veidu. A.Biržytės tikslai kol kas kiek realesni – pirmiausia patekti į garsiausių dizainerių kolekcijų pristatymus.

Vienas jos favoritų yra „Chanel“. Moksleivei iš Vilniaus ryžto netrūksta, ir kitą mados sezoną ateinantį rudenį Aistė planuoja keliauti ne tik po Europos mados savaites, bet užkariauti ir Niujorką.

„Modelio darbas reikalauja labai daug kantrybės, ryžto, noro nepasiduoti ir eiti pirmyn. Manau, kad visa tai aš turiu, todėl viskas yra įmanoma“, – sakė A.Biržytė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.