Mados ekspresas: pasakyk, kokius batus avi ir aš pasakysiu, kas esi

Ar kada nors jums šovė į galvą mintis, kad batai, kuriais avite, yra jūsų sielos veidrodis. Geras psichologas, žvilgtelėjęs į apavą ant pėdų, pasakys, kas jūs – cholerikas ar melancholikas, intravertas ar atvirkščiai, kolektyvo žmogus, tvarkingas, ar apsileidęs, o gal – egoistas, arba savimyla, perversiškas ekshibicionistas.

Batai - lyg sielos veidrodis.<br>AP
Batai - lyg sielos veidrodis.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Jurga Jurkevičienė

Aug 24, 2012, 5:25 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 4:18 AM

Štai Kanzaso Universiteto psichologijos fakultete atliktos studijos pateikia įdomius duomenis.

63 Universiteto projekto vadovo profesoriaus Christian Crandal studentai ištyrinėjo gausybės moterų pėdų prototipus ir jų avimus batus. Nežinodami nei šių moterų veidų, nei vardų, nei amžiaus, nei tautybės, tyrinėtojai beveik nesuklydo pateikdami štai tokias išvadas.

Paklausykite.

Jei ant jūsų pėdų – nepatogūs, kad ir madingi aukštakulniai, ką tai reiškia? Ogi, kad esate tyli, įpratusi kentėti ir nesiskųsti būtybė. Visuomenės dėmesio jūs nemėgstate. Užsidarote savyje, nes esate psichologiškai trapi ir silpna. Mados tendencijomis aklai tikite, nes privalote prisitaikyti. Nors iš pirmo žvilgsnio gali susidaryti įspūdis, kad kaip tik norite išsiskirti iš minios ir todėl jums reikalingi brangūs ekscentriški batai. Iš tiesų, viskas yra priešingai. Jus valdo baimė, o į priekį varo nepasitikėjimas savimi. Nepatogi avalynė kaskart primena – dar ir dar kartą turiu pasistengti, kad išlikčiau kitų lygyje. Užtenka pažvelgti į vieną ryškiausių šio tipo moters pavyzdžių - pop muzikos dievaites Lady Gaga, Madonna, Victoria Beckham.

Jei dievinate firminius, brangius „sneakers“ sportinius batelius – reiškia, esate cholerikė. Isterikos priepuoliai - jūsų kasdienybė, esate agresyvi. Bet tik šeimos aplinkoje. Be to, Kanzaso, kad šeimoje atkakliai reikalaujate dėmesio sau ir jį užsitikrinate nuolat pakeltu balsu, jūs dažnai metate iššūkį iš prabangių rūmų persikraustydama gyventi į vagonėlį. Arba į ekskliuzyvinę vakarienę atvykstate vilkėdama kristalais spindinčia suknele – taip išreiškiate savo panieką organizatoriams. Įsiavusi į bepades išpuoštas brangakmeniais basutes, jaučiatės kuo puikiausiai. Bet šlepetės lieka šlepetėmis. Jos padeda pademonstruoti jūsų išpuoselėtas įdegusias pėdas – juk svarbiausias jūsų darbas – mylėti save, rūpintis savimi, niekinti aplinkinį pasaulį. Mažų mažiausiai, jaučiatės lyg arabų šeicho išrinktoji. Ar šis tipas neprimena Welso karalystės įpėdinės princesės Stefany? Aktorės Catherine Deneuve, Angelinos Jolie, Meg Rayen, Renee Zelveger? Jei renkatės visiškai nemadingus, bet labai patogius lygiapadžius batelius – balerinas, mokasinus, šlepetes su dirželiu tarpupirštyje – su jumis būti gera. Jūs skleidžiate šilumą, galvojate ne apie save, o apie kitus, stengiatės visiems padėti. Žodžiu, esate visuomenės moteris, tikra kompanijos siela. Tiesa, žiūrėti į jūsų pėdas kitiems – nėra jokio malonumo. Nesirūpinate nei mados tendencijomis, nei estetika, jūsų kojos privalo jausti komforto būseną, nes galva užimta kitais dalykais. Tiesa, norisi nukreipti žvilgsnį į kitą pusę, nes jūsų kojos - nevilioja. Greičiau sukelia gailesčio jausmą. Kaip tik todėl visiems jūsų norisi.

Ar galite įsivaizduoti, kad atlikę tyrimą studentai - suklydo vos kelis kartus.

Projekto dalyviai įsitikinę, kad panašias išvadas galima daryti ir žvelgiant į vyrų kojas. Tik aukštakulnius keičia prabangus krokodilo, pitono odos ultramodernus apavas.

Kanzaso Universiteto studentų pateikti duomenys leidžia padaryti išvadas, kokio tipo moterys ir vyrai labiausiai domina šių dienų dizainerius. Aišku, kad mados kūrėjų neįkvepia nei namų šeimininkės nuklaipytais patogiais batais, nei – „snikerių“ gerbėjos.

Kūrėjų vaizduotę dirgina pirmasis moterų tipas – jautrios, trapios, sergančios dėl mados naujienų mados tendencijų vergės.

Todėl dizaineriai, galvodami apie trapios sielos moteris ir dvasingus vyrus nežaboja fantazijos. Štai Christianas Louboutinas moterų ego pabando sudirginti skaisčiai raudonu paslėptu batų padu, juk žengdamos kilimu į prabangioje viloje, moterys niekada nepamirš šios svarbios detalės. Kraujo raudonumo spalva, atsidūrusi netikėtoje vietoje, užtikrina pasitikėjimą savimi.

„Dolce&Gabbana“ klientes įkvepia dėmėti batelių paviršiai, jos jaučiasi tvirtos lyg leopardo patelės „Gucci“ – turtuolių įpėdinės privalo parodyti, kad pasaulis – joms po kojomis, kurios visada pasiruošusios kam nors įspirti kniedžių apdaila gąsdinančiomis batų nosimis. „Prada“ – liepsnojančio lenktyninio automobilio koloristika verčia nudelbti žvilgsnį į batus ir tuo pat metu pastebėti, koks ryžtingas ir ilgas jų avėtojos žingsnis.

Roberto Cavalli – pats negailestingiausias. Savo klientes jis iš karto apdraudžia nuo nelaimingų atsitikimų.

Juk ta, kuri įsigys 20 ir daugiau centimetrų aukščio kulnu batelius, nepaliks abejingų jos drąsai. Tai, be konkurencijos, įdomiausias moters tipas. Pasak Roberto Cavalli, ji įkvepia kūrėjus, nes tokią moterį lengva perkalbėti, įtikinti. Ji rizikuoja, jos baimė – gundo kūrėją, sukelia aistrą. Ir žinoma, verčia stipriąją lytį pasijusti stipria.

Juk dizaineriai – taip pat stiprioji lytis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.