Mados istorikai pabrėžia, kad XXI amžiaus mados ypatybė – įvairių krypčių gausa, jų greita kaita, tad tenka dažnai keisti ir mus puošiančias spalvas bei marginimus.
Juk kiekvieno mados kūrėjo vizija vis kitokia, skiriasi įkvėpimo šaltiniai, kultūrinė patirtis, tad bandant įsigilinti į bendrą moderniosios mados kontekstą žvilgsnį trikdo vizualusis triukšmas. Todėl šį pavasario ir vasaros sezoną daugelis garsių dizainerių pasiūlė atsisakyti spalvų chaoso ir grįžti prie klasikos – naują pradžią reiškiančios baltos spalvos.
Tiesa, nederėtų manyti, kad balti atspalviai tapo vestuvių simboliu ar būtinai reiškia ramybę, tylą, minimalizmą. Šiltuoju metų laiku šviesius drabužius lengva pagyvinti spalvingais aksesuarais, jie puikiai pabrėžia įdegį ir tinka tiek dieną, tiek vakare.
Mados kūrėjai baltos spalvos universalumu pasinaudojo ją taikydami egzotiškiems audiniams, drąsiai sluoksniuodami, karpydami. Kai kurie ant podiumo pasirodę drabužiai net atrodė marginti, nes išmoningai iškarpyto balto audinio šešėliai ant odos sukūrė originalų raštą.
Angliško nėrinių taikymo metodu itin susižavėjo „Valentino” mados namai, kurių dizainerius Marią Grazią Chiuri bei Pierpaolo Piccioli įkvėpė subtili erotika bei moters kūno grožis – jis atskleidžiamas parodant vos vieną kitą lopinėlį odos. Minimų dizainerių baltos odinės bei nėrinių suknelės pasižymi gana kukliais penktojo dešimtmečio stiliaus siluetais, kuriems modernumo suteikia drąsus iškarpymas.
Britų mados kūrėja Stella McCartney, kolekcijas pristatanti Paryžiuje, baltos spalvos grožį bei tyrumą atskleidė naudodama itin daug modernaus stiklą primenančio balto perregimo audinio. Jį sluoksniuodama dizainerė kūrė naujas drabužio formas, daugiau modelių kūno parodė tik ten, kur labiausiai norėjo. Perregimus marškinius papuošė taip pat perregimas susiaučiamas baltas sijonas, ant podiumo pristatytas šiek tiek per didelis vyriško kirpimo baltas kelnių kostiumas.
Įkvėpta Rytų šalių tradicijų „Prada” mados namų dizainerė Miuccia Prada irgi itin išmoningai naudojo baltą audinį, ypač – spindintį baltą šilką. Itin minimalistiškoje baltoje kolekcijoje buvo galima pastebėti ne vieną dailią paprasto liemenuoto modelio baltą suknelę, puoštą raudonomis ir juodomis gėlėmis. Audinio šviesumą dar labiau paryškino raudonos modelių lūpos bei spalvingi aksesuarai.
Minimalizmo idėjomis susižavėjo ir „Celine” mados namų dizainerė Phoebe Philo – ją sudomino jaukios namų aprangos idėja. „Celine” modeliai podiumu Paryžiuje žingsniavo dėvėdami patogias platėjančias balto šilko kelnes bei berankoves baltas palaidines.
Baltą spalvą paskutinėje savo kolekcijoje „Balenciaga” mados namams naudojo ir buvęs jų dizaineris Nicolas Ghesquière’as. Pristatymo metu daugelis manekenių atrodė tarsi tvirtos, šių laikų sunkumus lengvai įveikiančios betono džiunglių amazonės, kurios prie tamsių vyriškų kelnių derina moteriškumo suteikiančias trumpas iškarpytas baltas palaidinukes, o jų juodų sijonų pakraščius papuošia balto pamušalo akcentai.