Kaip keitės moterų požiūris į grožį?

Per pastaruosius penketą metų spėjo užplūsti ir atsitraukti natūralios kosmetikos banga, moterys ėmė daugiau naudoti dekoratyvinės kosmetikos, bet atrodė natūraliau. Į šiukšlių dėžes iškeliavo priauginti plaukai ir nagai, o grožio etalonu tapo santūriosios japonės.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 12, 2014, 7:36 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 9:51 AM

Šiandien moterys kaip niekad gerai nusimano apie kosmetiką. Žurnalai, tinklaraščiai, „YouTube“ filmukai pateikia gausybę informacijos, kaip tinkamai naudoti priemones ir gražiai pasidažyti.

„Nors moterys ir merginos dabar naudoja daugiau kosmetikos priemonių, makiažo rezultatas natūralesnis nei anksčiau. Jau keletą metų madingas „nude look“ – natūraliai atrodantis makiažas“, – pasakoja „Fragrances International“ rinkodaros vadovė Izolda Gudelis.

– Kokie esminiai pokyčiai įvyko moters kosmetinėje per pastaruosius penkerius metus?

– Moterys trokšta gražios, lygios, švytinčios odos, sveiko švytėjimo įspūdžio. Tai paaiškina tokių prekių kaip makiažo pagrindas populiarumą. Anksčiau tik profesionalų naudota priemonė dabar tapo daugelio moterų kasdieninio makiažo ritualo dalimi. Gaivios, gražios odos įspūdis, makiažo be kaukės efektas išgaunami dabar ypač moterų mėgstamais BB kremais. Savo BB kremo versijas dabar siūlo beveik visi dekoratyvinės kosmetikos gamintojai. Tai drėkinantis, apsaugantis, odą puoselėjantis, sulyginantis ir švytėjimą suteikiantis grožio balzamas ir kreminė pudra vienoje priemonėje. Ji skirta skubančioms, keliaujančioms moterims (ir vyrams), norinčioms ryte sutaupyti laiko naudojant vieną priemonę. Dabar jau kuriamos net ir CC kremo versijos, suteikiančios spalvos korekciją.

Atsiradus naujoms technologijoms, visiškai pakito kreminės pudros tekstūra ir sudėtis. Ji tapo kur kas lengvesnė, veidas neatrodo kaip kaukė. Ji paslepia odos trūkumus, veido spalvą padaro tolygią ir suteikia jai sveiką švytėjimą.

Vėl madingi lūpų dažai. Raudoni lūpų dažai tapo ne vakarine, o kasdiene makiažo priemone, liudijančia gerą skonį, eleganciją ir nepriekaištingą stilių.

Kalbant apie makiažą, nederėtų užmiršti ir vyrų. Nebešokiruoja vakarėliuose pasidarę makiažą ir kasdien spalvinį kremą naudojantys metroseksualai.

– Ar prasidėjus sunkmečiui moterys pakeitė savo pirkimo įpročius?

– Moteris galima suskirstyti į dvi grupes – yra moterų, kurios nuolat domisi naujienomis ir vos pabaigusios kremo indelį ar kvepalų buteliuką niekada neperka tų pačių, o keičia juos tuo metu rinkoje pasirodžiusia naujiena. Kita grupė moterų kruopščiai ir ilgai renkasi tinkančias priemones. Radusios patinkančius kvepalus kvepinasi jais daugelį metų ir labai nenoriai keičia pamėgtą kremą – nebent kinta odos poreikiai ar nejunta jo poveikio.

Tos moterys, kurios pirkdavo brangią kosmetiką, naudojo ją ir sunkiu ekonomikos laikotarpiu. Anksčiau leisdavo sau įsigyti visą gamintojo siūlomą liniją (veido toniką, valomąjį pienelį, šveitiklį, kaukes, kūno priežiūros priemones), o sunkmečiu apsiribodavo tik brangiu veido kremu, kitas priemones rinkdavosi pigesnes.

– Kokios technologinės ir mokslo naujovės pritaikytos kosmetikos pramonėje?

– Kosmetikos, o ypač odos priežiūros, segmentas yra nepaprastai dinamiškas ir konkurencingas. Daugelis kompanijų kurdamos savo produkciją naudoja pačius naujausius mokslo, medicinos ir technologinius išradimus. Jų pastarąjį penkmetį būta ne vieno ir ne dviejų. Tačiau kaip svarbiausius paminėčiau kamieninių ląstelių stimuliavimą ir telomerų veiklos atradimą odoje.

Didžiausią įtaką apsaugant, stimuliuojant ir aprūpinant gyvybiškai būtina energija kamienines ląsteles padarė tokios kompanijos kaip „Dior“ („R60/80 XP“ kremų linija) „La Prairie“ priemonės, „Juvena“ („Juvedical“ linija), „Chanel“ („UV Essentiel“) ir „Guerlain“ („Orchidée Impériale“ kremas).

2009 metais trys mokslininkai buvo apdovanoti Nobelio premija už tai, kad atrado, kaip telomeros, esančios chromosomų grandinės galuose, apsaugo jas nuo pažeidimų. Po kiekvieno ląstelės dalijimosi telomeros trumpėja, o kartu trumpėja ir ląstelės gyvavimo laikas. Telomeros lemia ląstelės senėjimą ir galiausiai sunykimą. Tad anksčiau dauguma kosmetikos gaminių skatindavo kuo greitesnį ląstelių atsinaujinimą, dabar suprantama, kad tai tik priartina neišvengiamą ląstelių senėjimą. Todėl dabartinėmis odos priežiūros priemonėmis stengiamasi palaikyti natūralų, genetiškai nulemtą ląstelių atsinaujinimo ir gyvavimo ciklą.

Kosmetologijoje imta naudoti šviesos terapiją, jonoų terapiją ar ultragarsą. Kompanija „Talika“ sukūrė namie naudojamus aparatus, skleidžiančius šviesos dažnį ir įveikiančius tam tikras odos problemas, pavyzdžiui, didinantį odos stangrumą ar šviesinantį pigmentines dėmes aparatą. O kompanija „Carita“ savo procedūrose naudoja ultragarsą.

„Marlies Möller“ naujiena – keraminis plaukų formavimo šepetys su specialia jonų technologija, kuri pagreitina plaukų džiovinimą nepažeisdama plaukų, pašalina įsielektrinimą ir papildomai drėkina, todėl plaukai tampa žvilgūs ir švelnūs.

– Prieš kurį laiką buvo užplūdusi natūralios kosmetikos banga. Ar natūralūs kremai vis dar madingi?

– Per pastaruosius penketą metų natūralios kosmetikos mada spėjo ir ateiti, ir išeiti. Išbandžiusios natūralius kremus moterys netruko grįžti prie patikrintų, veiksmingų ir malonių naudoti odos priežiūros priemonių.

Tačiau dabar kosmetikoje vyrauja nauja kryptis, kuriai įtaką daro Tolimieji Rytai. Tai nenuostabu, nes japonės savo tobulai prižiūrima oda kelia viso pasaulio moterų susižavėjimą. Niekam ne paslaptis, kad jos savo oda rūpinasi kur kas labiau nei europietės. Iš japonių pasiskolintas trijų etapų odos valymo ritualas, aliejinės odos valymo priemonės. Jau 20 metų „Annayake“ su Vakarų pasauliu dalijasi sudėtingomis japonų kosmetikos paslaptimis. Dabar ir daugelis kitų gamintojų atsigręžė į tradicinę kinų, japonų, indų, Tibeto mediciną ir pradėjo naudoti šių kraštų gydomuosius augalus. Dėl vis didėjančio didmiesčių oro užterštumo, intensyvaus mūsų gyvenimo būdo tapo populiarūs odą detoksikuojantys veido kremai. Čia naudojami augaliniai ekstraktai, kurie Rytų šalyse nuo seno pasitelkiami organizmui valyti, toksinams šalinti.

– Jei jau semiamės grožio paslapčių iš japonių, galbūt nebesikepiname saulėje?

– Iš tiesų, per pastarąjį penkmetį galiausiai įsisąmoninome saulės žalą odai. Žmonės ėmė mažiau leisti laiko saulėje, ypač jos didžiausio aktyvumo valandomis, saugoti nuo tiesioginių saulės spindulių vaikus ir naudoti apsauginius saulės kremus. Pastaruosius dešimt metų apsauginių saulės kremų populiarumas sparčiai augo ir vis dar auga. Prie saulės priemonių populiarumo neabejotinai prisidėjo ir tai, kad gamintojai per pastaruosius 5 metus visiškai atnaujino savo priemonių tekstūrą ir asortimentą, papildė jas drėkinamuoju, senėjimą stabdančiu, liekninamuoju ar įdegį skatinančiu poveikiu. Todėl dabar siekiant gražaus įdegio nebereikia dienų dienas gulėti paplūdimyje. O ir tekstūra tapo lengvesnė, nelipni, nepaliekanti baltų pėdsakų, todėl kur kas malonesnė naudoti. Dabar galima rinktis iš kremo, pienelio, aliejaus, želė ar visiškai neriebios purškiamosios dulksnos. Pastarąją ypač pamėgo vyrai, tačiau reikia pripažinti, kad jie į apsauginius saulės kremus vis dar žiūri kaip į grožio, o ne sveikatos priežiūros priemonę.

Reikia paminėti, kad kasmet auga vis didesnio apsaugos faktoriaus skaičius. Prieš penkerius metus būdavo paklausiausi SPF 6 ir SPF 15, o šiuo metu moterys dažniausiai renkasi SPF 20 ir SPF 30. Vaikų ir jautrią saulei odą rekomenduojama saugoti SPF 50 ir didesne apsauga.

Pirmaujančios kompanijos kuriant saulės priežiūros priemones, pavyzdžiui, „Lancaster“, nuolat siūlo įdomių pažangių naujienų ir šiuo metu šios kompanijos kremai saugo odą ne tik nuo UVA bei UVB spindulių, bet ir atspindi infraraudonuosius spindulius.

Tiesa, taip pat padidėjo savaiminio įdegio ir rusvinamųjų priemonių paklausa. Kompanijos, pirmosios pristačiusios rusvinamąją pudrą (pavyzdžiui, „Guerlain Terracotta“), dabar turi visą priemonių liniją: nuo rusvinamosios kojų dulksnos iki įdegį skatinančio serumo ir įdegio efektą suteikiančios kreminės pudros.

– Ar moterys prieš penketą metų ir dabar taip pat rūpinasi savimi: taip pat dažnai darosi pedikiūrą, manikiūrą, masažą, veido procedūras?

– Manikiūras ir pedikiūras, vizitai pas kosmetologą, masažas per pastarąjį penkmetį moterims tapo kasdienybe, o ne prabanga. Padidėjo ir kosmetikos salonuose siūlomų paslaugų pasiūla. Be įprastų veido ir kūno puoselėjimo procedūrų, išpopuliarėjo blakstienų priauginimo, rietimo procedūros. Kita vertus, prieš penketą metų populiari plaukų priauginimo procedūra tapo nebemadinga, moterys trokšta natūralių, žvilgančių ir išpuoselėtų plaukų. Dėl to nenuostabu, kad pastaruoju metu jos vis dažniau renkasi neseniai salonų pradėtą siūlyti plaukų SPA procedūrą, kurios metu atliekamas plaukų šveitimas, kaukė ir galvos, kaklo bei pečių masažas. Neabejotinai viena populiariausių plaukų procedūrų yra braziliškas plaukų tiesinimas keratinu.

Kita populiari procedūra yra gelinis nagų lakavimas. Ši nauja technologija leido skubančioms, daug keliaujančioms moterims ilgai džiaugtis išpuoselėtais nagais. Apskritai nagų lako kategoriją reikėtų paminėti atskirai. Nagų lako segmentas pastaruosius keletą metų labai kyla, pardavimas per metus išaugo net 60 procentų. Tai sparčiausiai auganti kategorija grožio industrijoje. Nagų lakas tampa nauju indeksu sunkios ekonomikos laikotarpiu – pakeičia plačiai žinomą „lūpų dažų efektą“. Lakas padeda moterims greitai ir, palyginti su kitomis kosmetikos priemonėmis, už nedidelę kainą ilgam pasijusti gražioms, suteikia gerą savijautą ir prabangos įspūdį.

Dabar dominuoja ryškios, drąsios, įspūdingos spalvos, po truputį išstumiančios natūralius kūno spalvos atspalvius. Taip pat su trenksmu grįžta visiškai naujai atgimusi nagų dailė, kurios spalvas ir raštus inspiruoja kolekcijų pristatymai. Dabar madingi geometrinių formų piešiniai, kontrastuojančios spalvos, nieko nebestebina keliomis skirtingomis spalvomis nulakuoti nagai. Anksčiau nagų dailė būdavo atliekama salone ir atspindėdavo lakią manikiūrininkių fantaziją, o dabar nagų dailę be vargo gali atlikti pačios moterys namie, nes parduotuvėse apstu šablonų ir kitų reikalingų priemonių.

Nagų lako populiarumą lėmė, be abejonės, ne tik mados industrija, bet ir naujosios technologijos. Per pastarąjį penkmetį atsirado daugybė naujų lako formulių: gelinis lakas, magnetinis lakas, nagų lako juostelės. Atnaujinta ir klasikinio nagų lakų sudėtis, jis tapo natūralesnis, saugesnis, be kenksmingų medžiagų tolueno, formaldehido ir dibutilo ftalato, pasiūlyti ir naujos plokščios formos šepetėliai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.