Mokslininkai turi gerą žinią moterims: valgykite šį vaisių kasdien ir atsikratysite pilvo riebalų

„Suvalgyk po obuolį kasdien ir gydytojo neprireiks“ – turbūt daugeliui girdėtas posakis. O štai amerikiečių mokslininkai siūlo dar vieną: „Suvalgyk po avokadą kasdien ir pilvo riebalų neliks“. Taip, avokadai gali padėti moterims padailinti figūrą ir atsikratyti pilvo riebalų, rodo Ilinojaus universitete atliktas tyrimas.

Taip, avokadai gali padėti moterims padailinti figūrą ir atsikratyti pilvo riebalų.<br>123rf nuotr.
Taip, avokadai gali padėti moterims padailinti figūrą ir atsikratyti pilvo riebalų.<br>123rf nuotr.
Taip, avokadai gali padėti moterims padailinti figūrą ir atsikratyti pilvo riebalų.<br>123rf nuotr.
Taip, avokadai gali padėti moterims padailinti figūrą ir atsikratyti pilvo riebalų.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 18, 2021, 8:41 AM

Mokslininkai stebėjo 105 suaugusius vyrus ir moteris. Nei vienas iš jų negalėjo pasigirti tradicine modelio figūra. Visi tyrimo dalyviai turėjo antsvorio ar net sirgo nutukimu. Tyrėjai, žinoma, ne kulinarai, bet kiekvienam iš 105 savanorių suruošė pietus. Ir taip 12 savaičių, kasdien.

Visų pietūs buvo daugmaž panašūs, tie patys produktai, apylygis kalorijų kiekis. Skirtumas tik vienas. Dalies bandymo dalyvių kasdieniuose pietuose buvo avokadas, o kiti šio vaisiaus negavo.

Bandymo pabaigoje visi savanoriai vėl buvo nuodugniai ištirti. Paaiškėjo, kad avokadą kasdien valgiusios moterys sulieknėjo. Ne šiaip svorio numetė. Sumažėjo giliai užsislėpusių visceralinių pilvo riebalų.

Tyrimui vadovavo Ilinojaus universiteto kineziologijos ir visuomenės sveikatos fakulteto profesorius Naimanas Khanas. Rezultatus paskelbė mokslo leidinys „The Journal of Nutrition“.

„Tikslas nebuvo svorio metimas. Mums buvo įdomu suprasti, kokios įtakos avokado valgymas turi tam, kur ir kaip kaupiasi kūno riebalai. Nuo riebalų pasiskirstymo organizme priklauso ir žmogaus sveikata“, – pabrėžė N.Khanas.

„Pilvo srityje yra dviejų rūšių riebalai: tie, kurie kaupiasi tiesiai po oda, vadinami poodiniais riebalais, o riebalai, kurie kaupiasi giliau pilvo srityje, žinomi kaip visceraliniai riebalai, supa vidinius organus. Visceralinių riebalų turintys žmonės turi didesnę riziką susirgti diabetu. Mums buvo įdomu nustatyti, ar vartojant avokadus pasikeitė poodinių ir visceralinių riebalų santykis“, – sakė jis.

Kasdien avokadą valgiusios motetis galėjo pasidžiaugti sumažėjusiu visceralinių riebalų kiekiu. Tačiau vyrai panašių pokyčių nepatyrė. Tyrėjai taip pat nusivylė, kad avokadų valgymas nepagerino nei vyrų, nei moterų gliukozės tolerancijos.

„Nors kasdienis avokadų vartojimas nepakeitė gliukozės tolerancijos, mes sužinojome, kad toks mitybos įprotis turėjo teigiamos įtakos sveikatai, tam, kaip žmonės saugo kūno riebalus. Tačiau akivaizdžią naudą pirmiausia pajuto moterys“. – sakė N.Khanas.

„Svarbu parodyti, kad mitybos pokyčiai gali pakeisti riebalų pasiskirstymą. Tyrimas taip pat parodė, kad organizmo atsakas į mitybos pokyčius gali priklausyti nuo žmogaus lyties“, – pridūrė profesorius.

Mokslininkai teigė besitikintys atlikti dar vieną tyrimą, kurio metu dalyviams būtų teikiami ne tik pietūs, bet ir visi dienos valgiai. Tuomet tyrėjai atsižvelgtų į papildomus žarnyno ir fizinės sveikatos žymenis, kad gautų išsamesnį vaizdą apie avokado vartojimo poveikį medžiagų apykaitai. Toliau būtų analizuojama, kaip organizmo atsakas į mitybos pokyčius priklauso nuo lyties.

Tyrimo bendraautorius žmogaus metabolizmo profesorius iš Roehamptono universiteto Londone Richardas Mackenzie tikino, kad tęstinė studija padės išsiaiškinti, kuriems žmonėms būtų tikrai naudinga įtraukti avokadus į savo valgiaraštį. Tai būtų naudinga informacija sveikatos priežiūros specialistams, padėtų žmonėms sumažinti žalingų riebalų kaupimąsi ir sumažinti diabeto riziką.

Parengta pagal Medical Xpress

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.