Jums atostogos, bet vis tiek jaučiatės pavargę? Patarė, ką daryti

Vasara – tai atostogų metas. Nors daugeliui atostogos asocijuojasi su poilsiu ir atsipalaidavimu, tačiau kai kuriems jų metu nuovargis gali netgi padidėti. „Eurovaistinės“ vaistininkas Mindaugas Rutalė pasakoja, kad tai gali signalizuoti apie nusilpusią nervų sistemą, bei pataria, ką tuomet reikėtų daryti.

Atostogos<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Atostogos<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Mindaugas Rutalė<br>Pranešimo siuntėjų nuotr.
Mindaugas Rutalė<br>Pranešimo siuntėjų nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2024-07-10 10:47

Kodėl per atostogas jaučiamės pavargę?

„Vasaros sezonu vaistinėse neretai sulaukiame žmonių, kurie atvirauja, jog net ir per atostogas jaučiasi itin pavargę. Tai gali nulemti aktyvesnis gyvenimo būdas vasarą, kai daugiau laiko praleidžiame užsiimdami aktyviomis veiklomis, o ypatingai esant karščiams.

Ir, žinoma, vasarą gali išsibalansuoti daugelio mūsų miego režimas dėl ilgesnių dienų ir pagausėjusių pramogų. Visa tai yra veiksniai, galintys neigiamai paveikti mūsų nervų sistemą, apie kurios nusilpimą išduoda tokie simptomai kaip nuovargis, dirglumas, koncentracijos ir miego sutrikimai bei galvos skausmų“, – pasakoja vaistininkas M. Rutalė.

Vaistininkas priduria, kad nuovargiui per atostogas įtakos gali turėti pakeista rutina, ilgos kelionės ir laiko juostų pokyčiai. Dėl to jis pataria atostogų metu nepamiršti skirti laiko kokybiškam poilsiui.

Pataria, ko nepamiršti atostogų metu

„Norint išvengti nuovargio ir pasirūpinti savo nervų sistema, svarbu rūpintis tiek savo kūnu, tiek protu. Net ir per atostogas pasistenkite išlaikyti reguliarų miego režimą, kad kūnas pakankamai pailsėtų. Reguliariai sportuokite, nes tai padeda sumažinti stresą ir pagerina bendrą savijautą.

Jeigu per atostogas itin karšta, išgerkite daugiau vandens nei įprastai, ir, žinoma, ne tik mėgaukitės savo mėgstamais patiekalais ir desertais, bet ir pasistenkite į mitybą įtraukti daugiau naudingų medžiagų turinčių maisto produktų“, – pataria vaistininkas M. Rutalė.

Omega-3 riebalų rūgštys

Omega-3 rūgštys padeda palaikyti smegenų veiklą. Jų galima pasisavinti iš žuvies, linų ir ispaninio šalavijo sėklų bei graikinių riešutų.

B grupės vitaminai

B grupės vitaminai, ypatingai B1, B6 ir B12, yra svarbūs nervų sistemai. Jų gausu raudonoje mėsoje, kiaušiniuose, pieno produktuose ir grūduose.

Antioksidantai

Tokie antioksidantai kaip vitaminai C ir E yra randami vaisiuose ir daržovėse. Jie gali padėti apsaugoti nervų sistemą nuo oksidacinio streso.

Magnis

Magnis labai svarbus raumenų ir nervų sistemai. Jo galima pasisavinti iš riešutų, sėklų, žalumynų ir avižų.

Baltymai

Baltymai yra būtini smegenų funkcijai palaikyti, o jų rasti galima mėsoje, pupelėse, lęšiuose ir riešutuose.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.