Klaipėdietė pasibaisėjo medikų bendravimu: „Elgėsi kaip su šiukšle“

„Išvykusi iš ligoninės jaučiausi suglumusi, pažeminta. Su manimi elgėsi kaip su gyvuliu, gal net prasčiau. Priėmimo skyriaus personalas šaipėsi iš manęs, neleido net papasakoti, neišklausė, išsijuokė“, – atskleidė klaipėdietė (vardas ir pavardė redakcijai žinoma – aut. past.)

 Reikiama pagalba buvo suteikta, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi g​ydytoja – nepriimtina.<br> A.Barzdžiaus ir 123rf asociatyvi nuotr. 
 Reikiama pagalba buvo suteikta, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi g​ydytoja – nepriimtina.<br> A.Barzdžiaus ir 123rf asociatyvi nuotr. 
 Reikiama pagalba buvo suteikta, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi g​ydytoja – nepriimtina.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
 Reikiama pagalba buvo suteikta, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi g​ydytoja – nepriimtina.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
 Reikiama pagalba buvo suteikta, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi g​ydytoja – nepriimtina.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
 Reikiama pagalba buvo suteikta, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi g​ydytoja – nepriimtina.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
 Reikiama pagalba buvo suteikta, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi g​ydytoja – nepriimtina.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
 Reikiama pagalba buvo suteikta, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi g​ydytoja – nepriimtina.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Feb 22, 2019, 5:57 PM

Portalo lrytas.lt redakcijai moteris papasakojo, kad sunkiai susirgus sūnui, teko kreiptis į medikus pagalbos. Ji jaučiasi dėkinga, kad reikiama pagalba buvo suteikta ir dėl to priekaištų neturi, tačiau tai, kaip apžiūros metu elgėsi gydytoja, – nepriimtina.

Priėmimo skyriuje apžiūrėti vaiko niekas nepanoro

Vasario 3 d. šeima atvyko į Klaipėdos vaikų ligoninės priėmimo skyrių. Moters teigimu, žinant, kad siaučia gripo epidemija, šis sprendimas buvo pasirinktas apgalvotai, mat vaikas (1,5 m.) karščiavo tris dienas, o nukritus temperatūrai pradėjo stipriai kosėti, atsirado dusulys.

„Penktadienį (vasario 1 d.) vaiką apžiūrėjo pediatrė, buvo atlikti kraujo tyrimai. Vaikas iš prigimties ramus, nekaprizingas, neverkia be priežasties, tačiau kitas kelias dienas jis buvo ypač neramus, verkė be paliovos, nenoriai valgė. Nors ir nebebuvo temperatūros ir akivaizdžiai sveiko, jo savijauta ir elgesys buvo kitoks negu įprastai.

Pakalbėjus su gydytoja telefonu, ji patarė nuvykti į ligoninę, kad vaiką apžiūrėtų Ausų, nosies ir gerklės ligų (LOR) gydytojas, nes gali būti, kad kilo komplikacija ausytėse“, – sakė klaipėdietė.

Anot jos, ligoninėje su sūnumi galėjo būti atskirame kambaryje atokiau nuo kitų karščiuojančių ligonių. Tačiau paklausus medikų, ar galėtų gauti LOR gydytojos konsultaciją, viena gydytoja atrėžė, kad vien dėl vaiko neramumo pas LOR gydytoją niekas nesiųs.

„Paprašiau, kad gal tada galėtų apžiūrėti ausytes ir man tikrai nemandagiu tonu buvo atšauta, kad vaikas nuo ausų verkti negali. Net nepažiūrėjusi į mus ir neapžiūrėjusi vaiko, nusprendė, kad jam nieko nėra ir aš tik išsigalvoju.

Tuo metu atėjo dar viena gydytoja ir ji patikino, kad dėl ausų vaikas vis dėlto gali verkti, nes ilgiau sirgo ir ligi šiol kosėjo, tad gal kilo komplikacija. Pradėjus klausinėti, kaip ir kada vaikas susirgo, ėmiau pasakoti, bet man neleisdavo pabaigti kalbėti, vis pertraukdavo ir replikuodavo mano pasakymus, kad neva čia tik vaiko nervai, kad neturiu su juo kantrybės ir kreipčiausi į neurologą geriau, nes po ligos vaikai pasikeičia.

Nei viena iš tuo metu priėmime dirbusių gydytojų nepanoro apžiūrėti vaiko, bet mano prašymas patekti pas LOR gydytoją buvo patenkintas ir buvau palydėta į skyrių“, – sakė paciento mama.

Elgėsi kaip su šiukšle

Deja, čia taip pat bendravimas nebuvo mandagus. Kaip teigė klaipėdietė, gydytoja pasitiko be žodžių ir tik mostu parodė, kur atsisėsti.

„Atsisėdus vaikas nučiuožė nuo kelių, priėjo prie stalo ir palietė kėdę. Tada gavau komandą paimti vaiką ir neleisti jam vaikščioti, gydytojos pastaba buvo pasakyta tokiu tonu, kad sunku paaiškinti, kuo turėjau prasikalsti, jog su manimi šitaip bendrautų. Paaiškinau gydytojai, kodėl atvykome, kad vaikas neramus ir nuolat verkia. Buvau apšaukta melage, nes kol koridoriuje laukėme, vaikas neverkė, vadinasi, kad verkia ne nuolatos“, – su apmaudu prisiminė vizitą pas gydytoją moteris.

Pasak jos, gydytoja ir toliau įsakmiu tonu nurodinėjo, kaip vaiką pasodinti ar laikyti.

„Buvau šoke, nežinojau ką pasakyti, nemanau, kad gydytojas turi taip bendrauti su pacientu, su mama, kuri atvedė vaiką. Niekas neturi teisės taip bendrauti su bet kuriuo žmogumi.

Išvykusi iš ligoninės jaučiausi suglumusi, pažeminta. Su manimi elgėsi kaip su gyvuliu, gal net prasčiau. Priėmimo skyriaus personalas šaipėsi iš manęs, neleido net papasakoti, neišklausė, išsijuokė. LOR gydytoja kalbėjo tokiu tonu, kad atrodo, jog kažką blogo padariau, o tik rūpinuosi vaiko sveikata. Ji žemino ir niekino savo tonu, elgėsi su manimi kaip su šiukšle.

Gydytojo darbas – tai pašaukimas, tai mokėjimas dirbti ekstremaliomis sąlygomis, sugebėjimas išspręsti sunkias problemas, „išlaviruoti“ įvairiose situacijose, neprarasti budrumo ir sveiko proto kritinėse situacijose.

Kaip tokie žmonės, kurie negerbia kito žmogaus gali dirbti gydytojais ir dar vaikų gydytojais? Aš dėkinga, kad man buvo suteikta pagalba, dėl kurios kreipiausi, bet kodėl buvo pamintas žmogiškumas gydytojų bendravime?“, – retoriškai paklausė paciento mama.

Didelis fizinis krūvis – didelė atsakomybė

Klaipėdos vaikų ligoninės Vyriausiojo gydytojo Virginijaus Žalimo teigimu, kitą dieną po apsilankymo buvo susisiekta su paciento mama, situacija aptarta ir mama pretenzijų daugiau neturėjo.

„Apžiūrint pacientą LOR skyriuje procedūrų kabinete, kur sudėti instrumentai, medikamentai, gydytoja dėl vaiko saugumo prašė laikyti vaiką ant rankų. Taip pat, kad saugiai apžiūrėtų paciento ausis, gydytoja privalėjo nurodyti, kaip saugiai laikyti vaiką.

Gripo epidemijos metu Priėmimo skyriuje ypač dideli krūviai, didelė atsakomybė personalui, įtampa ir personalo tonas ar išsprūdęs komentaras nebūna dėl piktumo ar nepasitenkinimo, tiesiog dėl nepagalvojimo ar nuovargio.

Paciento sveikata tądien rūpinosi aukštos kvalifikacijos gydytojos. Jis buvo priimtas atskirai nuo karščiuojančių vaikų“, – paaiškino jis.

Skyriaus darbuotojus konsultuoja psichologai

Anot Vyriausiojo gydytojo, ligonių antplūdis per gripo epidemiją be abejonių kelia įtampą medikams, jie sutelkia dėmesį dalykiškai medicinos pagalbai, todėl lieka mažau laiko psichologiniam bendravimui su mažuosius pacientus lydinčiais tėveliais.

„Nuoširdžiai apgailestauju, kad gydytojų ir mamos bendravimo maniera paliko kartėlį ir šiuo atveju. Į tai atsižvelgęs ir išnagrinėjęs vasario 3 d. ligonio priėmimo aplinkybes, ėmiausi padėtį gerinančių priemonių. Skyriaus darbuotojus apie elgseną per mažųjų pacientų su mamomis priėmimus konsultavo psichologas.

Priėmimo skyriaus personalą nuolat konsultuoja psichologai, kurie padeda spręsti konfliktines situacijas, moko jų išvengti, nesukelti nepasitenkinimo. Išmokti bendrauti taip pat reikia laiko, dirbančių žmonių daug, visi skirtingi, skirtingai vertina situaciją, tačiau visi tikrai stengiasi nuoširdžiai padėti.

Buvusi situacija parodė, kad psichologo pagalba tikrai reikalinga ir darbuotojų mokymus tęsime. Tikimės, kad ateityje nemalonių situacijų bus išvengta“, – pridūrė V.Žalimas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.