Karantinas baigėsi, bet žmonės toliau vejami nuo poliklinikos slenksčio: nepraleidžia nė pro duris Direktorė pateikė savo versiją

Karantinas Lietuvoje baigėsi kartu su liepos pradžia. Bet gyventojai skundžiasi, kad per pandemiją suklestėjusios nuotolinės gydytojų konsultacijos neišnyko. Vieniems taip patogiau, tačiau daugelis bijosi, kad anokia čia paciento apžiūra telefonu. Ką skauda paminėti nespėji, o pokalbis jau baigtas.

Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>lrytas.lt asociatyvių nuotr. koliažas
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>lrytas.lt asociatyvių nuotr. koliažas
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>V. Balkūno asociatyvi foto
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>V. Balkūno asociatyvi foto
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviams dar sunku priprasti, kad ir po karantino į polikliniką šiaip sau neužeisi.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jul 10, 2021, 6:52 PM, atnaujinta Jul 11, 2021, 1:28 PM

Pro duris neįleido

Į naujienų portalą lrytas.lt kreipėsi skaitytoja Miglė (tikrasis vardas redakcijai žinomas, – lrytas.lt) papasakojusi apie keblią situaciją Elektrėnų pirminės sveikatos priežiūros centre (PSPC). Šeimos gydytojo apžiūrai birželio pabaigoje užsiregistravęs jos senelis prie durų turėjo apsigręžti – vyriškį pasiuntė namo.

„Gydytoją telefonu pasiekti sunku, bet jis kryžiaus kelius praėjo ir pagaliau užsiregistravo pas daktarę. Žmogus jau susiruošė važiuoti į polikliniką, bet atėjo SMS žinutė su priminimu, o ten parašyta, kad konsultacija bus nuotolinė“, – apie aštuoniasdešimtmetį vyrą nuvylusį pranešimą pasakojo pašnekovė.

Tačiau Miglė pasitarusi su mama paragino jį vis tiek nuvažiuoti. Ant sveikatos priežiūros įstaigos slenksčio pasirodžiusio senjoro pro duris juk niekas neišstums.

„Nuvažiavo į polikliniką, bet niekas jo ten nepriėmė, nė pro duris neįleido. Viso gero, su jumis susisieks. Gydytojos skambučio diedukas pralaukė beveik pusantros valandos. Galiausiai jam paskambino nežinia kas. Ar tai buvo seselė, ar valytoja. O čia juk senas žmogus, turi savų nusiskundimų, o seselė nieko neišklausė, tik pasakė, kad prieš tai atliktų tyrimų rezultatai buvo geri“, – prisiminė Miglė.

Tačiau toji konsultacija senjoro nenuramino, o širdyje pasėjo tik daugiau nerimo. Jam buvo nurodyta užsirašyti pas gydytoją urologą. „Jeigu tyrimai geri, kodėl reikia specialisto pagalbos?“, – pateiktos informacijos ir nurodymų prieštara stebėjosi pašnekovė.

Liko neišklausytas

Negana to, vyresnio amžiaus vyriškis konsultacijos metu pasijuto visai neišklausytas. Paskambinusioji išbėrė, ką buvo pasiruošusi, o pasimetusiam pacientui nebeliko nė kada išsižioti.

„Paskambino jam, viską greitai susakė, o diedukas pamiršo pasakyti, kad jam šoną skauda. Pasiteirauta nebuvo, nepaklausė, ar žmogus neturi jokių nusiskundimų. Man asmeniškai daktarė paskambinusi pasidomi, ar neturiu klausimų. Mane užveda ant kelio, kad nepamirščiau ko nors galimai svarbaus. O čia senyvo žmogaus visiškai neišklauso“, – pasipiktinimo neslėpė Miglė.

Pašnekovė tikino suprantanti, kad nuotolinį sveikatos priežiūros įstaigos darbą su visais to netobulumais koronaviruso infekcijos siautėjimo akivaizdoje dar buvo galima pateisinti. Tačiau dabar laikas pasikeitė. Juk pasiskiepijo ir medikai ir didelė dalis pacientų. Miglė patikino, kad abi vakcinos dozes gavo ir jos senelis. Todėl sunku suprasti, kodėl negalima gauti kokybiškų sveikatos priežiūros paslaugų.

Užsiregistavusius jau įleidžia

Liepos pirmosiomis dienomis elektroninėje registracijos sistemoje Elektrėnų PSPC registruotis buvo galima beveik tik nuotolinei šeimos gydytojos konsultacijai. Lrytas.lt susisiekė su įstaigos direktore Edita Paberaliene. Šioji paaiškino, kad Eletrėnų PSPC po karantino atsisako nuotolinių konsultacijų. Vizitų aprašymai keičiami ir registracijos sistemoje.

„Nuo liepos 1 d. visi, kas užsiregistravo iš anksto, gali ateiti gyvai konsultacijai. Nėra jokių išimčių“, – patikino E.Paberalienė. Ji paaiškino, kad ne visų „talonėlių“ aprašymai buvo pakeisti iš karto, tačiau dabar jie jau sutvarkyti, visi užregistravę gali atvykti į pačią polikliniką. „Pirmomis liepos dienomis tikrai mergaitės keitė tuos talonus, kad neliktų žodžio „nuotolinis“. Bet jeigu žmogus ateina, jis tikrai nėra išvaromas, jei tik žmogus užsiregistravo iš anksto“, – sakė Elektrėnų PSPC vadovė.

Tačiau ji priminė, kad ir pasibaigus karantinui prašalaičiai laukiami nėra. Pas gydytoją neužsiregistravę žmonės nėra įleidžiami. Jiems siūloma susisiekti su šeimos gydytoju ir ateiti suderinus vizito laiką.

„Pacientų srautui yra tikrai nemaži, todėl prie durų stovi žmogus, kuris kontroliuoja, kad neitų neprisirašę žmonės“, – esamą tvarką aiškino E.Paberalienė.

Tačiau Elektrėnų PSPC vadovė užtikrino, kad staiga sunegalavusiems žmonėms durys užtrenktos nebus. „Jeigu žmogui negerai šiandien, tai šeimos gydytojas jam telefonu ir pasakys, kad jis gali ateiti šiandien“, – paaškino ji.

Ateina orų apkalbėti

E.Paberalienė teigė, kad tokios tvarkos imamasi, nes gyventojai linkę į polikliniką užeiti be rimtos priežasties. O dėl pandeminės situacijos nereikalingų kontaktų verčiau išvengti.

„Žmonės eina „tik paklausti“. Jie sako „aš juk taip seniai buvau“. Žmonės nori tiesiog kontaktuoti. Šiaip pasikalbėti su daktaru. Kad ir apie orą“, – pasakojo Elektrėnų PSPC vadovė.

Anot jos, pacientai apsilankyti mediko kabinete jau nesibaimina – aptarnauti tenka maksimalius žmonių srautus. Tačiau ji patikino, kad apgulčių už durų nėra. Tam ir pasitelkiama tvarka, kai įstaigoje lankosi tik iš anksto užsiregistravę pacientai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.