Lyg į balą dingusio COVID-19 testo detektyvas: tyrimo rezultato negavusi vilnietė išgirdo netikėtą prašymą

Į lrytas.lt redakciją besikreipusi Eglė pasakoja praėjusią savaitę pajutusi aiškius COVID-19 ligos simptomus. Moteris užsiregistravo testui mobiliajame punkte Trakuose. E.sveikata sistemoje nurodyta, kad Eglės tyrimo mėginys buvo paimtas. Tačiau testo atsakymo ji taip ir negavo.

Koronavirusas, testavimas.<br>lrytas.lt montažas
Koronavirusas, testavimas.<br>lrytas.lt montažas
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>R.Danisevičiaus asociatyvinė nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas, testavimas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Lrytas.lt

2021-10-21 20:06, atnaujinta 2021-10-22 10:22

Galiausiai moteriai telefonu buvo pasiūlyta ilgiau nebelaukti – pasidaryti naują tyrimą. 

„Bet man labai įdomu, kur dingo tada mano mėginys? Nejau utilizavo?“, – retoriškai klausė Eglė.

Už COVID-19 tyrimų punkto veiklą atsakingi savivaldos atstovai teigia, kad paimtas mėginys tvarkingai nukeliavo į laboratoriją. Tačiau tyrimo rezultatas į sistemą negalėjo būti įvestas dėl techninės klaidos.

Dukrai ligą nustatė, o mamos rezultatas „dingo“

Eglė testavosi kartu su dukra. Teigiamas atžalos testo atsakymas atkeliavo jau kitą rytą, o Eglės tyrimo rezultatai kažkur „užstrigo“. Moteris ėmė domėtis, kas galėjo nutikti, kol po dviejų dienų nuo testo atlikimo išgirdo aiškų atsakymą – tyrimo rezultatų nebus.

„Buvau informuota, kad testo atsakymo aš taip ir negausiu. Neva užsakymas blogai susiformavo. Sakau: tai pataisykit, o jie man, kad negali. Absurdas visiškas!“, – piktinosi moteris.

Keistoje situacijoje atsidūrusiai pašnekovei buvo pasiūlyta užsiregistruoti naujam COVID-19 tyrimui. Tačiau moteris nuogąstavo, kad šįkart liga jai jau gali būti nenustatyta. „Uoslę jau atgavinėjau. Bijojau, kad testas susirgimo gali nebeparodyti. Šalia to, nežinau, kokia reakcija bus dėl saviizoliacijos, nes bus praėjusios jau keturios dienos, tai bijojau, kad nepratęstų.“, – sakė Eglė.

Moteriai savaitgalį teko atlikti pakartotinį testą. Galimybės pasitikrinti Trakuose būtų tekę laukti per ilgai, tad šįkart Eglei testas atliktas Vilniaus mobiliajame testavimo punkte. Ligos nustatymas dėl klaidos truko net 4 dienas, arba daugiau nei pusę darbo savaitės.

Vos tik pajutusi ligos simptomus Eglė gavo nedarbingumo pažymėjimą. Tačiau kėlė klausimą, kas būtų, jei ligos ženklai nebūtų buvę tokie stiprūs. Juk eidama į darbą ir laukdama lyg į balą prapuolusio tyrimo rezultatų ji būtų galėjusi užkrėsti savo kolegas.

„Kadangi jaučiausi prastai, tai iškart ėmiau nedarbingumą. O jei galėčiau dirbti? Vaikščiočiau į darbą ir toliau platinčiau, kai jie taip dirba? Man kažkoks kosmosas. Tai tas testas su kažkokiu numeriu kažkur yra. Tai viena. Antra, kad gydytojas biologas vakare irgi e.sveikatoj žymėjo, kad testas priimtas, tai kaip gali būti, kad užsakymas nesusiformavo? Kosmosas“, – piktinosi moteris.

Patyrė piniginį nuostolį

Su šeima užmiestyje gyvenanti moteris skaičiavo, kad papildomios kelionės ji patyrė finansinių nuostolių. Iki Vilniaus testavimo punkto jai – apie 30 km. kelio automobiliu, iki Trakų – apie 20 km.

„Pirmyn ir atgal iki Vilniaus gaunaso 60 kilometrų. Tai – papildomos išlaidos ir laiko gaišimas. Turint galvoje, kad jaučiuosi ne super gerai, dar – ir nesaugu vairuoti. Niekas kitas nuvežti negali, nes vyras turi izoliuotis, o ką nors kviesti yra nesaugu“, – skundėsi moteris.

Eglė turėjo ir daugiau priekaištų dėl to, kaip veikia, o tiksliau neveikia sistema. Antai, COVID-19 ligą patvirtinus jos duktei, moteris tučtuojau užpildė anketą dėl saviizoliacijos.

Tačiau kitą dieną moteris sulaukė skambučio ir turėjo iš naujo išvardinti dukros duomenis, kokią mokyklą ji lanko.

„Aš anketą užpildžiau, o jie nieko nemato. Per pusantrų metų jie nieko nesusitvarko. Man čia visiškas kosmosas“, – apmaudą liejo Eglė.

Mėginys į laboratoriją nukeliavo

Kur pasiklydo Trakuose atliktas COVID-19 tyrimas? Trakų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktorė Zita Norkienė aiškino, kad Trakų mobilus COVID-19 patikros punkto darbuotojai suklysti negalėjo, nes jie neregistruoja žmonių tyrimui ir neišregistruoja. Punktams nesuteikta tokia funkcija. Tai daro tik Kauno GMP 1808 telefonu arba internetu.

„Atsakymus pateikia, suveda į E-sveikatos sistemą tyrimus atliekanti laboratorija. Mobilaus punkto budinti komanda tik pažymi duomenų bazėje, kad tyrimą paėmė ir laiką bei tyrimo numerį užklijuoja ant tyrimo mėgintuvėlio“, – lrytas.lt teigė Z.Norkienė.

Pasak jos, būtent tai buvo padaryta ir konkrečiai šiuo atveju.

„Mėginys į laboratoriją pateko teisingai pažymėtas, atsekamas. Tuo Trakų Mobilaus punkto pareigos buvo įvykdytos ir baigtos. Punktas negali turėti įtakos tolesniam sistemos veikimui“, – aiškino Z.Norkienė.

Pasak jos, mobilaus punkto koordinatorei paskambino iš laboratorijos ir pranešė, kad šiam tyrimui negali pateikti atsakymo E-sveikatoje, nes įvyko sistemos klaida, nesusiformavo E-200 forma.

Būtų pakakę pabandyti antrą kartą?

E.sveikatos sistemą tvarko Registrų centras. Šio atstovas Mindaugas Samkus lrytas.lt teigė, negalintis pasakyti, kodėl sistemoje atsirado klaida. Pasak jo, problemų galėjo kilti laboratorijos naudojamoje sistemoje, turinčioje integraciją su e.sveikata.

„Laboratorija gali dirbti tiesiogiai jungdamosis prie portalo esveikata.lt arba per savo turimas informacines sistemas, su e.sveikata susietas integracijomis. Kai kuriais atvejais problemos būna būtent įstaigų naudojamų informacinių sistemų pusėje.

Todėl nežinodami visų aplinkybių negalime tiksliai pakomentuoti priežasčių. Kita vertus, įstaigų darbuotojai, jeigu iš pirmo karto nepavyksta suformuoti tam tikrų dokumentų, tiesiog pabando antrą kartą ir viskas pavyksta“, – aiškino M.Samkus.

Pasak jo, su panašia problema susidūrę laboratorijos darbuotojai turėtų kreiptis į e.sveikatos konsultantus arba, jei naudojasi kitomis sistemomis, į savo tiekėjus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.