Karantininės „Mamų mugės“ realijos: pardavimai liūdina, o pirkėjai laukia išpardavimų

Tūkstančiai mamų pavasarį ir rudenį vaikų garderobą atnaujina bei išaugtus drabužius parduoda aštuntus metus vykstančioje „Mamų mugėje“. Karantinas pakeitė planus ir vietoj planuotos tradicinės mugės kovo mėnesį, ji vyksta dabar, birželio pradžioje.

„Mamų mugė“ Gariūnuose šiais metais vyksta net tris savaites.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Mamų mugė“ Gariūnuose šiais metais vyksta net tris savaites.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mugės organizatorė Jurgita Barbora Jauniškienė tikisi, kad rezultatai bus tokie patys kaip ir ankstesniais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mugės organizatorė Jurgita Barbora Jauniškienė tikisi, kad rezultatai bus tokie patys kaip ir ankstesniais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiais metais „Mamų mugėje“ siūlomi visų sezonų drabužiai ir batai.<br>D.Umbraso nuotr.
Šiais metais „Mamų mugėje“ siūlomi visų sezonų drabužiai ir batai.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugelis mamų laukė nuolaidų ir tuomet prekyba suaktyvėjo.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugelis mamų laukė nuolaidų ir tuomet prekyba suaktyvėjo.<br>D.Umbraso nuotr.
Mama Laura spėja, kad daugelis nėščiųjų bijo lankytis mugėje dėl koranaviruso.<br>D.Umbraso nuotr.
Mama Laura spėja, kad daugelis nėščiųjų bijo lankytis mugėje dėl koranaviruso.<br>D.Umbraso nuotr.
„Mamų mugėje“ Vilniuje siūloma per 170 tūkstančių prekių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Mamų mugėje“ Vilniuje siūloma per 170 tūkstančių prekių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jun 5, 2020, 6:48 PM, atnaujinta Jun 8, 2020, 7:59 AM

„Jau buvome viską paruošę daiktų iš partnerių priėmimui, kuris turėjo vykti kitą dieną, ir tada atėjo žinia dėl karantino. Teko viską palikti čia ir dabar, o gegužės pabaigoje valyti susikaupusias dulkes ir planuoti darbus iš naujo“, – pasakoja mugės organizatorė Jurgita Barbora Jauniškienė.

Tūkstančiai prekių

Mugės skirstomos į pavasarinę ir rudeninę, kuriose siūlomi būsimo sezono daiktai. Kadangi data pasikeitė, šįkart renginys skirtas visiems keturiems sezonams.

„Nors žieminius drabužius pristatinėjo nedaug partnerių, juos išpirko pirmiausiai“, – teigia idėjos autorė.

Vilniuje mugė vyksta net tris savaites, joje 1800 mamų pristatė per 170 tūkstančių daiktų iš kurių 60 tūkstančiai mergaitiškų ir 30 tūkstančiai berniukiškų drabužių.

„Bijojome, kad partnerės sužinojusios apie pasikeitusią datą atsisakys dalyvauti, bet galime pasidžiaugti, kad 85 procentai jų liko ištikimos mums. Karantino metu sugriežtintas ir apsilankymas prekybos zonoje – parodos plotas yra 8000 kvadratinių metrų, todėl vienu metu gali apsipirkinėti 500 šeimų, bet lankytojų netrūksta ir prekyba vyksta“, – džiaugiasi J.B.Jauniškienė.

Nusivylė rezultatais

Dviejų vaikų mama Laura save vadina ištikima „Mamų mugės“ gerbėja ir lankosi čia beveik penkerius metus: „Tai man metų renginys, jame ir pati perku, ir parduodu vaikų išaugtus drabužius, nes nesinori kaupti, o perduoti neturiu kam“.

Dažniausiai iš pristatytų daiktų moteris parduoda apie 70-80 procentų prekių, kurias stengiasi įkainoti kuo draugiškesnėmis kainomis.

Šiemet moteris taip pat suruošė parduodamų prekių rinkinį, kurį sudarė 80 vienetų prekių ir stebisi, kad kol kas pardavė tik nedidelę jų dalį – 18 daiktų.

„Tokiais prastais rezultatais skundžiasi daugelis mugėje dalyvaujančių mamų… Kas dėl to kaltas? Aišku, kad pirkėjus gąsdina karantinas, juk nėščiosios tikrai neskuba lankytis tokiose viešose vietose ir aš jas suprantu. Taip pat, mamos, kurios ruošėsi mugėje apsipirkti vasarai, ją nukėlus tai padarė kitur. Keistos ir darbo valandos – dažniausiai mugė dirba iki 15 valandos išskyrus keletą išimčių“, – savo nuomone dalijasi Laura.

Jurgita Barbora tikina, kad mugei užsitęsus net tris savaites tokios darbo valandos pasirinktos neatsitiktinai – popiet sumažėja srautai Gariūnų prekybos centre ir užsukančių būna tik vienas kitas.

„Pastebėjome, jog pirkėjų daugiau penktadieniais, išvažiuojant iš miesto, todėl tiek šį, tiek kitą penktadienį pratęsėme darbo laiką iki 19 valandos. O jei pirkėjų būna ir po trečios valandos, tikrai jų nevarome, dirbame ilgiau“, – tikina mugės vadovė.

Išaugusios renginio išlaidos

Šios savaitės viduryje baigėsi „Mamų mugė“ vykusi Kaune. Lyginant su praėjusių metų pardavimais šiame mieste, jie pasmuko tik 5 procentais.

„Skaičiuojame vienetus daiktų ir drabužių, kurie buvo parduoti, nes sumos, žinoma, yra mažesnės lyginant su rudenine muge, kurios pagrindė prekė žieminiai kombinezonai, batai, o dabar – marškinėliai, suknelės.

Vilniuje prasidėjus mugei pardavimai buvo mažesni 10 procentų kasdieninių pardavimų, bet dabar, paskelbus nuolaidas jie staigiai šoktelėjo – vietoj parduodamų 2-4 tūkstančių daiktų per dieną, vakar pardavėme net 12 tūkstančių. Vadinasi, nuolaidos kaip niekad aktualios, žmonės ypač skaičiuoja. Manome, kad pardavimai bus panašūs, kaip ir ankstesnėse mugėse“, – džiaugiasi rezultatais J.B. Jauniškienė.

Laura taip pat pastebėjo, jog šįkart net paskelbus nuolaidas prekių pasirinkimas didesnis, jos kokybiškesnės: „Sportiniai bateliai dar su etikete kainuoja 6 eurus, smėlio, lauko žaislai po kelis eurus. Paskelbus nuolaidas apsipirkau už 430 eurų ir daiktai net netilpo į automobilį.“

Tiesa, šios karantininės mugės pelno organizatoriai neskaičiuoja, nes labai daug papildomų išlaidų atsirado vykdant karantino sąlygas: „Taip atrodo, kad tai kainuoja nedaug, bet kai dezinfekcinio skysčio mums reikia šimtais litrų, taip pat daugybės kaukių, pirštinių, papildomų apsauginių skydų kasose, sumos sudaro tūkstančius eurų. Bandysime atsigriebti po karantino“, – viliasi organizatorė ir prasitaria, kad rudeninę mugę planuoja perkelti į spalį, vietoje įprasto rugsėjo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.