Dviejų vaikų mama Justina atvira: karantino metu jos verslas šoktelėjo

Vaiko kambarys – tai erdvė, kurioje mažylis praleidžia nemažai laiko, todėl tėveliams norisi, jog ji būtų kuo jaukesnė ir patogesnė.

Justina motinystės išmoką panaudojo verslo kūrimui.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Justina motinystės išmoką panaudojo verslo kūrimui.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Vaikų kambario interjeru besidominti moteris mato,kaip keičiasi mados.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Vaikų kambario interjeru besidominti moteris mato,kaip keičiasi mados.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Sūnums Kajui ir Atui Justina leidžia užsiimti jų mėgstama kūrybine veikla.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Sūnums Kajui ir Atui Justina leidžia užsiimti jų mėgstama kūrybine veikla.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Justinos tikslas buvo įrodyti, kad nereikia didelių investicijų norint atnaujinti vaikų kambario interjerą.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Justinos tikslas buvo įrodyti, kad nereikia didelių investicijų norint atnaujinti vaikų kambario interjerą.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Justina prisipažįsta, kad ateityje galbūt pagalvos apie trečią atžalą.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Justina prisipažįsta, kad ateityje galbūt pagalvos apie trečią atžalą.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

May 1, 2021, 7:49 PM, atnaujinta Aug 16, 2021, 5:20 PM

Vilnietė Justė Šoblinskaitė besilaukdama pirmagimio taip pat susidūrė su klausimais, kaip įrengti mažylio kambarį, o tyliai kirbėjusi mintis imtis savo verslo, paskatino įkurti vaikų interjero prekių parduotuvę „My Happy Place“.

Versli mama savo išaugusią veiklą derina su dviejų sūnų pametinukų, keturmečio Kajaus ir dvejų su puse Ato, auginimu.

– Kaip kilo mintis įkurti elektroninę parduotuvę?

– Visad buvau itin aktyvi, kūrybinga ir versli asmenybė. Išėjus į motinystės atostogas, galva atlaisvėjo nuo einamųjų darbų ir kilo daugybė naujų idėjų. Nenorėjau būti tik mama, norėjau ką nors veikti, mokytis ir tobulėti. Idealioje vizijoje norėjau užsiimti veikla, kurią galėčiau derinti su motinyste. Neneigsiu, norėjau ir papildomų pajamų prie motinystės išmokos.

Laukdamasi sūnaus, svajojau apie jaukų, dailiais baldai apstatytą kambarį. Bet gyvenome nuomojamame bute, todėl nesinorėjo daug investuoti. Ieškojau nebrangių stilingų baldų bei dekoracijų sūnaus kambariui. Po ilgų paieškų supratau, kad pasirinkimo Lietuvoje nėra daug, todėl nusprendžiau atidaryti el. parduotuvę www.myhappyplace.lt, kurioje tėveliai galėtų rasti stilingus ir ekonomiškus daiktus mažylių kambariui.

– Ar tikrinote konkurentus?

– Atlikau SEO konkurentų analizę. Prisipažinsiu, nesitikėjau, kad Lietuvoje yra tiek daug parduotuvių, siūlančių prekes vaikams. Bet neišsigandau. Žinojau, kad mano siūlomų prekių asortimentas bus kitoks, todėl išdrįsau konkuruoti.

– Ar rašėte verslo planą?

– Taip, manau, jog prieš pradedant verslą būtina pasidaryti kuo detalesnį verslo planą. Tai yra viena patogiausių priemonių, leidžiančių sistemiškai apmąstyti savo verslo idėją, pamatyti aiškų verslo vaizdą ir įvertinti verslo ateities perspektyvas. Tiesa, savo verslo planą keičiau ir atnaujinau jau ne kartą – juk verslo aplinka nuolatos keičiasi. Ypač pastaraisiais metais – turiu minty COVID-19 situaciją.

– Ką dirbote prieš tai – kaip tai padėjo?

Darbų būta įvairių ir kiekvienas jų kažko išmokė. Dar būdama 18 metų su drauge užpatentavome išradimą-batų kulnų apsaugą. Tai buvo mano pirmasis verslas. Geriausiai išmokta pamoka – norint sėkmingai vystyti verslą, reikia reikia plano, kuris aiškiai pasakytų, kur šiuo metu įmonė yra, kur ji nori būti ateityje ir kokiomis priemonėmis ji rengiasi ten atsidurti. Mes „verslavome“ tik čia ir dabar, neturėjome nei aiškios vizijos, nei strategijos. Manau, todėl ir nepavyko išplėsti verslo.

Esu dirbusi ir padavėja Dubajaus viešbutyje. Ten išmokau, kad visiškai nesvarbu, kuo tu dirbi. Svarbu darbą atlikti ne 100 proc, o 150 proc.. Visada padaryti daugiau nei tavęs prašo, rodyti iniciatyvą ir nebijoti pademonstruoti savo sugebėjimų. Nepraėjus nė 3 mėnesiams po darbo pradžios ten, man pasiūlė renginių organizatorės poziciją viename naujausių ir prabangiausių viešbučių.

Bene ilgiausiai dirbau „Jaunimo linijojos“ projektų vadove. Tai buvo labai plataus pobūdžio darbas, kur išmokau biudžeto planavimo, valstybinių bei EU projektų rašymo, projektų koordinavimo, pardavimo bei įtikinimo meno. Galėčiau vardyti ir vardyti. Žinoma, kad visa įgyta patirtis dabar padeda vystyti savo verslą.

– Kokių darbų pirmiausia ėmėtės?

– Pirmiausia susiradau tiekėjus, siūlančius man patinkančias prekes. Tada sekė elektroninės parduotuvės kūrimas, reklamos organizavimas. O vėliau pasipylė darbų lavina: siuntiniai, pakuotės, prekių priėmimas, produktų testavimas, sandėliavimas, bendravimas su klientais, naujų tiekėjų, darbuotojų paieška ir t.t.

– Kaip sudarėte asortimentą – iš kur atkeliauja prekės, kaip atsirinkote ko reikės?

– Pradinį asortimento parinkimą lėmė tuometinės verslo sąlygos ir galimybės. Neturėjau patalpų sandėliavimui, tad rinkausi mažesnes, kompaktiškas prekes. Taip pat nežinojau, kuriuos daiktus pirks, todėl užsakinėjau tokius, kuriuos nepardavus galėčiau panaudoti pati ar panaudotų mano draugai.

Be abejo, rinkausi tik tas prekes, kurios man pasirodė gražios ir patrauklios. Vėliau, kai verslas paaugo, atsirado galimybė išsinuomoti patalpas sandėliavimui, asortimentas išsiplėtė ir jame atsirado didesnių daiktų.

Aš asmeniškai manau, kad produkcijos asortimento tobulinimas gali padidinti įmonės pajamas ir pelną. Todėl asortimentą nuolat keičiu. Ką keisti, padiktuoja pirkėjai. Jei matau, kad šiuo metu itin populiari tam tikra prekių grupė, stengiuosi papildyti pasiūlą. Ir priešingai – jei tam tikrų prekių visai neperka, daugiau jų neužsakinėju.

– Žinoma, daugeliui įdomiausia – kiek reikėjo investicijų pradžiai?

– Pačiai pradžiai panaudojau visą motinystės išmoką. Tai suma, sumokama iš karto už visą nėštumo ir gimdymo atostogų laikotarpį. Dabar pagalvojus, gal ir rizikingai pasielgiau (šypsosi).

– Kur reklamuojatės ir kur labiausiai verta?

– Kol kas niekur nesireklamuoju, todėl sakau, kad turiu dar labai daug neišnaudotų galimybių augti. Apskritai, reklamai esu skyrusi labai mažai pinigų. Yra tekę dirbti su keliais mini influenceriais bei pirkti reklamą socialiniuose tinkluose ir žurnale. Manau, jog į tai ir investuosiu netolimoje ateityje.

– Kas sulaukia didžiausio pirkėjų dėmesio?

– Labai įvairiai! Priklauso, kas tuo metu populiaru, kokios spalvos ar tematika madinga . Pavyzdžiui, buvo labai populiarios lovos-nameliai, paskui pinti ir šiaudiniai baldai bei aksesuarai, mediniai žaislai ir panaūs. Daugiau dėmesio taip pat sulaukia inovatyvios prekės arba plačiai reklamuojamos prekės.

– Atrodo, kad tų vaikiškų prekių parduotuvių dabar dešimtys – kaip pavyksta išsiskirti ir rasti savo pirkėją?

– Mane asmeniškai labai stabdo nuo pirkimo tos parduotuvės, kur įeini ir yra kokių 50 puslapių prekių vienoje kategorijoje, o gražus ar įdomus tik kas 20 daiktas. Dažniausiai pavargstu „skrolinti“ ir nieko nebenusiperku.

Todėl daug koncentruojuosi į asortimento atrinkimą. Stengiuosi atrinkti įdomesnes, labiau akį traukiančias prekes, derinti jų išdėstymą pagal kolekcijas, spalvas ir pan. Aišku, pasitaiko, kad ir nepataikau. Man patikusi prekė išguli lentynoje ir kelis mėnesius neparduota.

Taip pat man labai svarbu bendravimas su klientu-visada stengiuosi nuoširdžiai atsakyti ar rekomenduoti, o ne tik parduoti.

– Karantinas sutrukdė, o gal pagerino situaciją?

– Ne paslaptis, kad jog elektroninė prekyba karantino metu augo gana stipriai. Taip nutiko ir man – pardavimų apimtys išties šoktelėjo. Džiaugiuosi, kad internetu prekiavau jau iki karantino ir patyriau mažiau streso nei tie prekybininkai, kurie prekiavo tik fizinėse parduotuvėse. Tiesa, yra ir neigiamų dalykų: atsirado begalė naujų elektroinių parduotuvių, o tai lemia gerokai didesnę konkurenciją. Manau, teks ieškoti įrankių, kaip pritraukti naujus pirkėjus bei išlaikyti senuosius.

– Kaip planuojate plėstis, keistis?

– Pagrindinis planas – plėsti kokybiškų ir stilingų prekių asortimentą, kad tėveliai rastų viską, ko reikia vaikams nuo gimimo iki 7-10 metų: baldų, interjero detalių, tekstilės gaminių, higienos prekių, žaislų ir t.t.. Taip pat norėtųsi didinti pardavimų apimtis užsienyje.

– Gal planuojate įkurti fizinę parduotuvę? Kodėl?

– Prieš karantiną atsidariau fizinę parduotuvę interjero salone. Deja, bet labai greitai prekybos centrai buvo uždaryti, tad padirbome išties trumpai. Be to, teko plėsti asortimentą bei didinti sandėlio atsargas, tad iš planuotos jaukios parduotuvės liko labiau mini ekspozicija-sandėlys.

Vis tik planuoju atnaujinti parduotuvės veiklą po karantino, nes pastebėjau, kad žmonės vis dar mėgsta apžiūrėti gyvai ir pačiupinėti prekes prieš perkant.

– Ar tokia parduotuvė gali būti kaip pagrindinis pajamų šaltinis ar tik papildomas?

– Prieš pradedant verslą, norėjau tiesiog papildomos veiklos bei pajamų būnant vaiko priežiūros atostogose. Pasibaigus atostogoms, planavau grįžti ir grįžau į savo seną darbą. Buvo laikas, kai vienu metu dirbau per du darbus, bet pajaučiau, kad mintimis ir visa širdimi esu savo versle, todėl nusprendžiau visą energiją ir laiką skirti „My happy Place“vystymui. Turiu labai daug įdomių idėjų bei planų, kuriuos mėginsiu įgyvendinti ir nustebinti savo klientus.

– Kaip derinate darbus su vaikų priežiūra?

– Suderinti darbą ir mamystę man tikrai nelengva. Svarbu atrasti balansą tarp laiko skiriamo vaikams, vyrui, namams bei darbų. Kartais manau, jog tobulas balansas čia neegzstuoja. Kai būnu su vaikais, dažnai galvoju apie neatsakytus laiškus, planuojamus darbus ir pan. Kai užsibūnu darbe ilgiau, ar dirbu savaitgalį, griaužiu save, kad neskiriu laiko vaikams.

Aš suprantu, kad visur vienu metu nebūsiu ir visko nesuspėsiu, todėl stengiuosi mokytis planuoti bei nusistatyti aiškius prioritetus. Tai priklauso nuo situacijos, kartais prioritetu tampa vaikai, bet būna situacijų, kad prioritetu tenka rinktis ir darbą.

Derinant verslą ir motinystę, paaukoti tenka nemažai – savo poilsį, energiją, kartais ramų miegą ar gerą nuotaiką. Ne visada spėju pagaminti skanią vakarienę, pasirūpinti namų jaukumu ar atlikti buities darbus. Dažnai tenka dirbti naktimis ar ankstyvais rytais, kai šeima miega. Deja, para turi tik 24 valandas, o darbų, idėjų ir norų yra tiek daug!

– Minėjote, kad vaikai pagrindiniai prekių testuotojai – kas sulaukia daugiausiai jų susižavėjimo, o gal yra tokių prekių, kurias jie išbrokavo?

– Mano vaikams labiausiai patinka purvini žaidimai: smėlis, žemės, vanduo, klijai, dažai, košės ir makalošės. Jie mėgsta kūrybines veiklas, kur galima susitepti, pilstyti, barstyti, klijuoti ir pan. Puikiai juos suprantu, nes ir pati mėgdavau vaikystėje žaidimus be rėmų – kur fantazija gali lietis per kraštus.

Močiutė leisdavo man perdažyti baldus ar nupiešti paveikslą ant šiltamio durų. Tikrai nedaugelis galėtų tuo pasigirti! Todėl dabar, nors ir be proto nemėgstu kelias valandas po tokių žaidimų visko plauti, siurbti ir rankioti iš pakampių, dažnai leidžiu vaikams taip pramogauti. Šiais laikais juk yra tiek daug puikių kūrybinių priemonių.

Sūnūs jau išbandė begales žaislų, todėl nusprendėme pasidalinti su kitais tėveliais savo patirtimi. Savo soc. tinkluose ruošiame naują projektą: „Kajaus ir Ato žaislų apžvalgos“. Pristatysime žaislus, smagiausias jų savybes, kurie žaislai mums patiko, o kurie nelabai. Vertinsime, ar žaislas yra vienam kartui, ar smagu žaisti ir pakartotinai. Būtinai pabrėšime ne tik teigiamus, bet ir neigiamus atsiliepimus.

– Auginate pametinukus – pagąsdinkite arba paneikite mitus – ar tikrai labai sunku juos auginti.

– Aš manau, kad broliai ar sesės yra pati didžiausia dovana savo vaikams. Juokaudama sakydavau, kad gimdau antrą vaikelį ne sau, o Kajui. Pati augau ir artimai sutariu su panašaus amžiaus broliu, tad visad labai norėjau, kad tarp vaikų būtų nedidelis amžiaus skirtumas.

Ar sunkiau auginti du nei vieną? Faktas. Bent jau tam tikrais tarpsniais tikrai buvo sunkių etapų, ypač pradžioje. Pirmasis vaikelis gan ūmiai sureagavo į brolio atsiradimą ir faktą, kad mamos dėmesiu reikia dalintis: pyko, maištavo, nenorėjo su manimi bendrauti. Tuomet tikrai buvo skaudu ir sunku psichologiškai.

Kaip sunkumas įstrigo skirtingi fiziniai bei kiti poreikiai. Pvz. miego režimas. Vienas vaikas nubunda, kitas dar tik eina miegot. Labai sunku buvo suderinti miego grafikus, kad pavyktų bent valandėlę pailsėti. Dažniausiai kažkuris vaikas dienos metu nemiegodavo.

Taip pat skirtingi maisto poreikiai. Vienam gamini tyreles, kitas jau nori suaugusiųjų maisto. Tai išgarini daržoves ir eini kepti varškėčių. O dar ir pati su vyru vakarienės noriu. Gerai, kad šiais laikais taip lengva užsakyti maistą į namus ar paruoštus maisto davinius, nes patenkinti visus šeimos mitybos poreikius man pasirodė išties sunkiai įmanomas darba

Labai džiaugiuosi, kad vyras visada buvo šalia. Tiesa, kad įveiktume kai kurias užduotis, dažnai pasidalindavome vaikais. Pavyzdžiui vienas migdydavo vieną vaiką, kitas kitą. Taip pat būdavo ir su kitomis veiklomis: mityba, žaidimu, maudynėmis ir kitomis užduotimis.

Pirmuosius metus tikrai buvo daug iššūkių. Bet paskui situacija ima gerėti. Mažylis paauga, sustiprėja, tampa nebe toks „trapus“, vaikai pradeda užsiimti bendromis veiklomis, bendrauti, dažniau leidžia laiką dviese. Dabar aš nebesijaučiu kalta, jei nespėju kartu pažaisti, nes žinau, kad jie turi vienas kitą ir nenuobodžiauja.

– Ar net ir vaikams paaugus liksite šioje veikloje?

– Šis klausimas verčia susimąstyti ilgiau. Tai, kad prekes iš esamo asortimento galiu pritaikyti savo vaikams, man labai patinka ir laikau tai privalumu ir papildoma motyvacija. Galiu aprengti, sukurti jaukias kambarių erdves, užimti žaidimais.

Negana to, vaikai padeda daiktus išbandyti, nufotografuoti ir pan. Man atrodo, kad ir pirkėjui tai suteikia papildomo pasitikėjimo įsigyjant produktą.

Kadangi pačiai aktualu, seku įvairias tendencjas, kas naujo, kas madinga ir pan. Jei matysiu, kad vaikams paaugus, man nebeįdomu, ar „nebepataikau“, tuomet galvosiu ką daryti... Tačiau kol kas man taip patinka tai, ką darau, kad nė neįsivaizdiuoju kitos pagrindinės veiklos. Be to, kas gali žinoti, gal šiems vaikams paaugus, atsiras dar vienas mažylis – niekada neatmečiau galimybės susilaukti trečio vaikelio (šypsosi).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.