Gimus sūnui šeima sugalvojo verslo idėją: padeda kitoms šeimoms neapsikrauti vaikų žaislais

Tėvai žino, kaip visi vaikai svajoja apie vis naujus ir naujus žaislus, o namuose kaupiasi tie, kurie jau nusibodę. Šią problemą ėmėsi spręsti vilniečiai Aistė ir Laurynas Pamparai kurie susilaukę sūnaus Leonardo sugalvojo naują verslą – mėnesinę žaislų prenumeratą vaikams nuo 6 mėnesių iki 6 metų „Žaislų klubas“.

Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br>Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br>Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Verslo idėją pametėjo prieš pusantrų metų Aistei ir Laurynui gimęs sūnus Leonardas.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Apr 10, 2021, 8:33 PM, atnaujinta Apr 10, 2021, 8:33 PM

– Kaip kilo mintis pradėti šią veiklą?

– Mus paskatino daugiau negu prieš pusantrų metų pasaulį išvydęs mūsų sūnus Leonardas.

Tuomet susidūrėme su svarbiais apsisprendimais: ar žaislai gali džiuginti ir lavinti vienu metu; kokius žaislus rinktis skirtinguose vaiko raidos etapuose; kaip neapsikrauti per dideliu kiekiu netinkamų žaislų; kaip stiprinti vaiko gabumus, kaip sumažinti ekonominį vartojimą ir kaip neišleisti didžiulio kiekio pinigų žaislams.

Gimus sūnui iš pradžių pametėme galvas, nes pirkdavome po kelis žaislus kiekvieną mėnesį. Deja, namie ėmė darytis ankšta, sąžinę kirbino ekologinis, vartojimo aspektas, o galiausiai, žaislų pirkimą ėmėme gretinti su atsakingumu.

Tuomet kilo idėja įkurti „Žaislų klubą“, kuris suteikia galimybę kas mėnesį vaikams patirti atradimo, smalsumo džiaugsmą, o tėvai jaučiasi ramūs, kad, neišleidžiant daug pinigų skirtingiems žaislams, vaikas lavina įgūdžius. Po mėnesio kurjeris žaislų dėžę paima ir pristato naują, o kartu su ja – naujus atradimus ir įgūdžius.

– Kiek ir kaip viskas vyko nusprendus tai daryti?

– Prenumeratos tikslas yra išspręsti tėvus varginančius rūpesčius, susijusius su žaislų pirkimu, todėl rūpėjo suprasti problemos mastą.

Pirmiausia, sukūrėme apklausą, kurios rezultatai parodė, kad tėvai su entuziazmu sutiktų tokią paslaugą. Toliau gilinomės į niuansus, kurie atskleidė, kad žaislai vaikams per greita pabosta, o šeima skiria neįtikėtinai daug lėšų naujiems.

Pasirodo, Lietuvoje vieno vaiko žaislams vidutiniškai tėvai išleidžia apie 360 EUR per metus, o jeigu priskaičiuotumėme senelių, giminaičių, draugų išleidžiamas lėšas, gautųsi neįtikėtini skaičiai.

Sukūrėme tokią paslaugą, kuri leidžia sutaupyti išties nemažus pinigus. Norėjome, kad paslauga būtų prieinama šeimoms visoje Lietuvoje, o artimiesiems tai išspręstų dovanos rinkimo klausimą.

– Kuo išsiskiria jūsų siūlomi žaislų rinkiniai?

– Vadovaujamės principu – žaidžiu, mąstau, atrandu. Tai reiškia, kad „Žaislų klubo“ dėžėje atkeliavę žaislai ne tik teikia atradimo džiaugsmą, bet yra lavinantys įvairiose amžiaus kategorijose. Juk pasaulio ir savęs pažinimas prasideda nuo gerų žaidimų.

– Rinkinius skirstote pagal amžių – pagal ką rinkote žaislus?

– Žaislų kokybė ir įgūdžiai, kurie žaidžiant formuojasi, buvo pagrindinis kriterijus, komplektuojant prenumeratos asortimentą. Pasirinkome pripažintą Vokietijos žaislų gamintoją, kuris kiekvienam žaislui priskiria amžiaus kategoriją.

Visi žaislai yra orientuoti į skirtingų gebėjimų atradimą, jų tobulinimą. Smulkioji ir stambioji motorika, koncentracija, klausa, kalba, loginis bei strateginis mąstymas, vaizduotė ir kūrybiškumas – tai yra gebėjimai, kurie vystosi ir stiprėja, žaidžiant su mūsų žaislais.

– Kokiam amžiui dažniausiai užsako rinkinius?

– Šiandien matome tokią tendenciją: 1-2 m. ir 5-6 m. kategorijos. Žinoma, kitos amžiaus kategorijos taip yra labai aktualios.

– Skatinate ne vienkartinius užsakymus, bet prenumeratą – kaip tai veikia?

– Tėvai, pasirinkę, prenumeratą, orientuojasi ne tik į vienkartinį džiaugsmą, bet į visapusišką vaiko lavinimą. Sulaukiame pastebėjimų, kad ši prenumerata šeimoms primena vaikų būrelį, kuriame vaikas kiekviena mėnesį lavina naujus įgūdžius: muzikinius, skaitymo, kūrybiškumo, logikos, o mažesnieji – ypatingai smulkiosios ir stambiosios motorikos.

Manome, kad vienkartinė paslauga turi ir vienkartinį efektą, todėl siekiame, kad lavinantys žaislai ir žaidimai pasiektų klubo narius reguliariai. Juo labiau, kad vaikai yra individualūs, o dėžių turiniai skirtingi.

Pirmiausia kviečiame tapti „Žaislų klubo“ nariais, įsigyjant narystę, kuri veikia visoje Lietuvoje. Per 2-5 d. d. kurjeris pristato dėžę su 3-5 žaislais tiesiai į namus. Visą mėnesį vaikai žaidžia, atranda, tobulėja.

Po mėnesio atvyksta kurjeris, paima anksčiau įteiktus žaislus bei pristato naujus. Grąžinti žaislai keliauja į dezinfekciją, o vėliau – į naujus namus dovanoti atradimus kitiems vaikams.

– Kaip žaislai yra prižiūrimi kai grįžta pas jus?

– Šiam klausimui skyrėme daug dėmesio. Pirmiausia, grįžę pas mus žaislai yra valomi specialiai tiems paviršiams skirtais saugiais valikliais. Tada dezinfekuojami šalto rūko generatoriumi. Naudojami tik licencijuoti ketvirtiniais amono junginiais pagrįsti biocidiniai produktai, pagaminti Prancūzijoje.

Mums patiems, kaip tėvams, ši tema buvo svarbi, todėl skyrėme ypatingą dėmesį, kad žaislai būtų saugūs ir tėvams nereikėtų dėl to nerimauti.

– Papasakokite apie savo sūnų! Kaip jam patinka jūsų darbas?

– Turime sūnų Leonardą, kuriam jau daugiau nei pusantrų metų. Galime patikinti, kad mūsų darbas jam tikrai patinka, nes jis yra pagrindinis jaunesniems klubo nariams skirtų žaislų testuotojas ir ekspertas.

– Ar ieškojote informacijos apie panašų verslą užsienyje – ką radote?

– Prieš pradedant veiklą, ieškojome informacijos apie tokias paslaugas užsienio rinkoje. Jos egzistuoja ir veikia itin sėkmingai. Dominuoja du modeliai. Pirmasis, kuomet žaislai paliekami – paslauga brangesnė, žaislų kokybė prastesnė, o tai taip pat nesprendžia mūsų iškeltų problemų, su kuriomis susiduria tėvai.

Antrasis modelis – kas mėnesį pristatomi žaislai pagal vaiko amžių, gebėjimus ir grąžinami anksčiau gauti.

Abi šios kategorijos turi savo auditoriją ir pasauliniu mastu šiuo metu patiria stiprų augimą bei susidomėjimą.

Baltijos rinkoje – tai visiškai nauja paslauga. Tikime, kad tėvai nori vis labiau priimti sąmoningus sprendimus, sumažinti vartojimą, bet kartu užtikrinti įvairiapusį vaiko lavinimą.

– Ar jau svarstote, kaip plėsitės ar ką papildomo pasiūlysite?

– Įsteigus „Žaislų klubą“ per antrąją veikimo savaitę augimas šoktelėjo netgi 300 proc. Kol kas augimas yra kartais kas savaitę. Be abejonės, išaugus vaikų skaičiui, jis turėtų sulėtėti.

Matome, kad ši paslauga ne tik reikalinga, tačiau ir prasminga. Toliau stengsimės palengvinti tėvų kasdienybę, ne tik tiekiant kokybiškus žaislus, kurie edukuoja, lavina ir suteikia atradimo džiaugsmą, tačiau ir padeda išlaikyti namų tvarką bei minimalizuoja šeimos biudžetą, skirtą vaikų žaislams.

– Ką veikėte/dirbote prieš šią veiklą – kaip tai padėjo?

– Aistė dirbo viešųjų ryšių agentūroje, o Laurynas sukasi privačiame sektoriuje. Abu turėjome progą išsamiai susipažinti su žiedinės ekonomikos principais bei šio klausimo svarba mūsų visuomenėje. Tai padėjo suformuoti mūsų pasaulėžiūrą: didžiąją dalį gyvenimo pasirinkimų grindžiant žiedinės ekonomikos principais, auga mūsų, kaip vartotojų, sąmoningumas. Būtent tokiu principu ir yra pagrįsta šios veiklos idėja.

– Ar yra kas jus nustebino vystant šią veiklą – vieno tikėjotės, o realybėje visai kitaip buvo?

– Nustebino Lietuvos tėvų sąmoningumas, noras ieškoti alternatyvų mūsų rinkoje prieinamiems žaislams, kurie būtų edukaciniai ir lavinantys įgūdžius. Akivaizdu, kad tvarumas mūsų visuomenėje įgauna vis didesnę svarbą. Tapdami nariais, tėvai rodo pavyzdį bei autoritetą savo vaikams, kad vartoti galima sąmoningai ir atsakingai.

Taip pat, buvome labai nudžiuginti išgirdę, jog vaikai bei tėvai atranda naujus pomėgius, gebėjimus, apie kuriuos anksčiau net nebuvo pagalvoję. Kas mėnesį gaunami vis nauji žaislai suteikia galimybę išbandyti vaiko neatrastus gebėjimus bei imlumą įvairiose srityse bei patirti netikėtų atradimų.

Pastebėjome, jog kiekvienas naujas žaislas vaikui jau nuo pat mažų dienų suteikia ne tik atradimo džiaugsmą, tačiau uždega jo akis smalsumu, kuris veda į naujų įgūdžių tobulinimą ir tyrinėjimus.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.