Veiklos su šiuolaikinėmis technologijomis, kurios padės pažadinti vaikų kūrybiškumą

Jei norite, kad jūsų vaikas laiką prie išmaniųjų įrenginių ekranų praleistų kokybiškai, jei bijote, kad išmaniosios technologijos jūsų vaiką tik gadina, leiskite jam pačiam kažką sukurti.

Medijų raštingumo pedagogė Asta Borusevičiūtė pataria, kaip leisti jam tapti medijų kūrėju, o ne tik būti jų vartotoju.<br> lrytas.lt koliažas
Medijų raštingumo pedagogė Asta Borusevičiūtė pataria, kaip leisti jam tapti medijų kūrėju, o ne tik būti jų vartotoju.<br> lrytas.lt koliažas
Asta siūlo patiems vaikams pasidaryti smagų žaidimą – nufotografuoti dvi nuotraukas su mažais pakeitimais ir pasiūlyti draugui, broliui ar sesei rasti skirtumus.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Asta siūlo patiems vaikams pasidaryti smagų žaidimą – nufotografuoti dvi nuotraukas su mažais pakeitimais ir pasiūlyti draugui, broliui ar sesei rasti skirtumus.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Asta siūlo patiems vaikams pasidaryti smagų žaidimą – nufotografuoti dvi nuotraukas su mažais pakeitimais ir pasiūlyti draugui, broliui ar sesei rasti skirtumus.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Asta siūlo patiems vaikams pasidaryti smagų žaidimą – nufotografuoti dvi nuotraukas su mažais pakeitimais ir pasiūlyti draugui, broliui ar sesei rasti skirtumus.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Medijų raštingumo pedagogė A.Borusevičiūtė siūlo tėvams leisti vaikams naudotis technologijomis, tik pasiūlyti, ką su jomis veikti.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Medijų raštingumo pedagogė A.Borusevičiūtė siūlo tėvams leisti vaikams naudotis technologijomis, tik pasiūlyti, ką su jomis veikti.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Asta Borusevičiūtė

Aug 15, 2020, 12:06 PM, atnaujinta Aug 19, 2020, 12:23 PM

Tuo įsitikinusi Medijų raštingumo pedagogė Vokietijoje, žurnalistė, lietuviškų naujienų vaikams svetainės „Klausia vaikai“ redaktorė Asta Borusevičiūtė, kuri lrytas.lt projekte „Rugsėjo 1-osios Akademija“ pataria, kaip leisti jam tapti medijų kūrėju, o ne tik būti jų vartotoju. Pradėti galima nuo paprasčiausių užduočių.

Pavyzdžiai Lietuvoje

Lietuvoje jau turime labai gražių pavyzdžių. „Robotikos mokykla“, „Robotikos akademija“ ar „Bit&Byte“ vaikus moko programuoti, kurti internetinius puslapius, projektuoti trimačius objektus virtualioje aplinkoje ar kurti animaciją.

Programa „Dideli maži ekranai“ moko suprasti kiną, televiziją, reklamą, socialinius tinklus. Ne tik suprasti, bet ir kurti jų produktus. Ši programa skirta paaugliams. Ir prašau, turime pirmuosius pavyzdžius išmaniąsias technologijas naudoti kaip priemones kūrybinėms galioms pažadinti.

Kurti namie

Bet jeigu nei vienas pavyzdys nedomina, per brangus ar dėl kitų priežasčių netinka jūsų atžaloms? Kurti galite ir namie su turimomis išmaniosiomis priemonėmis.

Pradėkime nuo fotografavimo džiaugsmų. Fotoaparatu gali tapti telefonas, planšete ar nebenaudojamas skaitmeninis telefonas, kuris, spėju, tik dulka daugelio stalčiuose. Mano veikloje matau, ypač darbe su pradinukais, fotografuoti jiems labai patinka.

Dažnai kur kas mieliau jie fotografuoja ne planšetėmis, o skaitmeniniais telefonais. Bet dažniausiai tada, kai yra duodamos konkrečios užduotys. Pateiksiu keletą pavyzdžių, kokios jos galėtų būti.

Fotografavimo užduotys

1. Ant lapukų surašykite, ką būtų galima fotografuoti. Pavyzdžiui, fotografuoti viską, kas yra raudona arba mėlyna. Arba fotografuoti viską, kas yra trikampio arba kvadrato, arba ovalo formos. Arba fotografuoti viską, kas yra iš plastiko, medžio ar kas yra valgoma. Man viena smagiausių užduočių yra raidės užduotis.

Pavyzdžiui, nufotografuoti viską, kas prasideda pirmąja vardo raide (pačio vaiko, brolio, mamos ir pan.). Tokiais atvejais kūrybiškumas labai dažnai tiesiog kunkuliuote kunkuliuoja. Ir labai dažnai būna tokių originalių nuotraukų – atsakymų, kad net nesitiki.

Mano patarimas: būtinai nustatykite nuotraukų skaičių – 10, 15 ar 20. Priklausomai nuo to, lengviau ar sunkiau vaikas ieško reikalingų objektų. Būtinai prašykite, kad nuotraukos būtų ryškios. Jei nepavyko, tegul fotografuoja dar kartą. Juk tai – ne juostinis fotoaparatas.

Už kiekvieną gerą nuotrauką galima skaičiuoti taškus. Bet iš pradžių pabandykite be to – turėtų ši užduotis ir be taškų skaičiavimo džiuginti.

2. Atpėk, kas tai. Dar viena užduotis, kurią ypač pradinių klasių vaikai labai mėgsta. Nufotografuoti vieno daikto ar objekto kažkokią detalę ir liepti atspėti, kas tai ar kur tai yra (orientuokitės namų aplinkoje). O tuomet leiskite tai padaryti vaikui. Bet ir čia reikalaukite, kad nuotrauka būtų ryški, o detalė aiškiai atpažįstama.

3. Rask 5 skirtumus – šią užduotį visi žinome. Bet ją gali sukurti ir patys vaikai. Nufotografuoti pasirinktus 6-8 daiktus, o kitoje nuotraukoje pakeisti poziciją. Na, o tuomet tegul draugai, broliai, seserys, mamos, tėvai ar kaimynai ieško skirtumų. Džiaugsmas garantuotas.

Užduotys su planšete

Žinoma, užduotis, kurias pateiksiu kaip pavyzdžius, galima kurti ir išmaniuoju telefonu. Bet, mano manymu, kur kas geriau planšete.

1. Kiekviename telefone ar planšetėje yra instaliuotas diktofonas. Pasinaudokite juo. Pavyzdžiui, įgarsinkite pasakas su vaikais. Jau žinomas ar mėgstamas. Arba dar įdomiau – įgarsinkite bežodę knygą, kurioje istorija sukurta tik iš paveikslėlių. Tokių jau Lietuvoje yra.

2. Diktofonas puikiai tinka kurti radijo laidai arba tinklalaidei. Jei dėl koronos viruso apribojimų nepavyko pasimatyti su giminaičiais ar su artimaisiais, esančiais užsienyje, sukurkite laidą, kurioje būtų interviu ar trumpi reportažai.

3. Kurkite sustabdyto kadro animaciją arba kitaip tariant „stop motion“ filmukus. Seniau mes juos kurdavome užrašų knygučių kampučiuose, dabar galime parsisiųsti tam skirtas programėles. Pavyzdžiui, „Stop Motion Studio“ arba „Stop-Motion Movie Creator“ (naudojantiems Android telefonus) arba „iMotion“ (naudojantiems iPhone telefonus). Filmukui galite naudoti skirtingas figūrėles. Bet istorijos personažus galima ir išsikirpti.

Čia tik keletas pavyzdžių, ką galite su vaikais daryti namie. Gal iš jų jums gims naujos idėjos. Ir nenustebkite, jei šias užduotis jums lygiai taip pat patiks atlikti kaip ir vaikams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.