Dvi mamos Justė ir Eglė įkūrė virtualią lituanistinę mokyklą mažiausiems pasaulio lietuviams

Lietuvos moksleiviai jau apsiprato su nuotoliniu mokymu, tačiau ar galima tokiu būdu ugdyti ir ikimokyklinukus? Jeigu tik pedagogai kūrybiškai pasiruošia – tikrai galima, teigia tokius užsiėmimus vedantys specialistai. Kaip išlaikyti mažųjų dėmesį, ar tikrai mokymui užtenka tik išmanaus įrenginio ir interneto, pasakoja virtualios mokyklėlės bendraįkūrėja Eglė Adlienė.

Įkurti virtualią lituanistinę mokyklėlę „Pasaka“ Eglę Adlienę (dešinėje) ir Justę Grigalauskienę paskatino asmeninė patirtis gyvenant užsienyje.<br>  Asmeninio albumo nuotr.
Įkurti virtualią lituanistinę mokyklėlę „Pasaka“ Eglę Adlienę (dešinėje) ir Justę Grigalauskienę paskatino asmeninė patirtis gyvenant užsienyje.<br>  Asmeninio albumo nuotr.
 Virtualioms lietuviškoms pamokoms užtenka tik išmanaus įrenginio ir gero interneto ryšio.<br> Pasaka.com nuotr.
 Virtualioms lietuviškoms pamokoms užtenka tik išmanaus įrenginio ir gero interneto ryšio.<br> Pasaka.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 10, 2020, 11:02 AM

Norėjo, kad vaikai kalbėtų lietuviškai

Įkurti virtualią lituanistinę mokyklėlę „Pasaka“ Eglę Adlienę ir Justę Grigalauskienę paskatino asmeninė patirtis gyvenant užsienyje.

„Abi auginome vaikus Londone ir susidūrėme su ta pačia problema, kaip ir daugelis užsienyje gyvenančių lietuvių – neradome patrauklaus būdo, kaip sudominti ir paskatinti vaikus mokytis kalbėti lietuviškai“, – sako E.Adlienė.

„Išbandžiusios tradicines mokyklėles pamatėme, kiek daug galima nuveikti pasitelkus šiuolaikines technologijas ir pateikiant kokybišką, aktualų turinį apie Lietuvą. Taip ir kilo mintis įkurti mokyklėle, kurioje galėtų susitikti mažieji pasaulio lietuviai ir formuoti savo kultūrinę tapatybę“, – pasakoja virtualios mokyklos bendraautorė.

Prieš grįžtant į Lietuvą E.Adlienė Jungtinėje Karalystėje gyveno dešimt metų. Londono universiteto koledže ir Jorko universitete baigusi lingvistikos studijas dirbo anglų kalbos mokytoja, vėliau vadovavo vienai iš studijų programų Londono kalbų mokykloje.

„Mokyklėlė tapo puikia erdve pritaikyti kalbotyros žinias apie dvikalbystę bei užsienio ir gimtosios kalbos įsisavinimo teorijas, kurias analizavau studijuodama. Ruošdami kurso programas, mes atsižvelgiame į esminį dalyką – lietuvių kalba mūsų mokiniams yra ne užsienio, bet gimtoji kalba, kuri nėra pakankamai praktikuojama ir dėl to kartais pamiršta. Todėl, mokydami lietuvių kalbos, žvelgiame į ją per dvikalbystės prizmę“, – pasakoja Eglė.

Dalyvauja mokiniai iš visų pasaulių kampelių

Šiuo metu mokyklėlę lanko jau daugiau nei 100 mokinių gyvenančių įvairiose pasaulio šalyse. Didžioji dalis moksleivių į pamokas jungiasi iš Jungtinės karalystės, kiti iš JAV, Prancūzijos, Šveicarijos ir net Honkongo.

„Mokinių amžius svyruoja nuo 2 iki 13 metų, tačiau grupes skirstome ne tik pagal amžių, bet ir pagal kalbos mokėjimo lygį. Labai smagu, kai vienoje grupėje susitinka vaikai iš skirtingų pasaulio kraštų ir kalba lietuvių kalba“, – sako E.Adlienė.

Mažiausieji mokyklėlėje kalbą lavina per patirtinį mokymąsi: dainuodami, klausydami pasakų, žaisdami, šokdami ir judėdami. Vyresni mokiniai lavina rašymą bei kalbėjimą žaisdami viktorinas internetinėse platformose, skaitydami lietuvių literatūrą.

Užtenka išmanaus įrenginio ir interneto

Virtualios pamokos moksleiviams vyksta vaizdo konferencijų platformoje, o jose dalyvauti vaikai gali naudodami kompiuterius, planšetes ar išmaniuosius telefonus. Nors kitų specialių priemonių pamokoms nereikia, mokyklėlės įkūrėja pabrėžia, kad svarbu yra pasirūpinti ir tinkama aplinka, kurioje vaikas mokysis.

„Mūsų mokyklėlėje buvo atvejų, kai tėvai tiesiog prisijungia į pamoką per telefoną, vaiką pastato ten, kur visa šeima pietauja, ir liepia jam dalyvauti pamokoje. Tačiau tokioje aplinkoje vaikas tikrai negalės susikaupti“, – teigia E.Adlienė.

Pasak jos, labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kur jis būna pamokų metu. „Vaiko reiktų tiesiog pasiklausti kur jam būtų patogiau sėdėti – prie stalo, ant sofos, o gal ant grindų? Kuo patogiau vaikas sėdi, tuo jis efektyviau dalyvauja pamokoje. Taip pat vertėtų patraukti daiktus, kurie gali blaškyti vaiko dėmesį. Pavyzdžiui, mokytojai pastebėjo, kad dažnai laikrodis trukdo vaikui susikaupti“, – pataria mokyklėlės įkūrėja.

Karantinas netapo stabdžiu augimui

Mokyklėlę Eglė bei Justė įkūrė gegužės mėnesį, kai pastebėjo, kad nuotoliniu būdu mokytis gali net patys mažiausi, jei pedagogai tinkamai pasiruošia pamokoms.

„Kaip ir normalioje mokykloje, pedagogai čia ruošia pamokų planus, galvoja apie tikslus ir uždavinius. Tačiau ruošdamiesi virtualioms pamokoms jie taip pat turi apgalvoti, kaip pamokas pagyvinti ir lavinti ne tik klausos ir regos pojūčius“, – teigia E. Adlienė.

Be pamokų mokyklėlėje taip pat organizuojami susitikimai su įvairiais Lietuvos kūrėjais. Vaikai jau turėjo galimybę susitikti su fotografu bei gamtininku Mariumi Čepuliu, knygų autorėmis Evelina Daciūte ir Kotryna Zyle, rašytoju Tomu Dirgėla. Taip pat, kartą per mėnesį, vaikai turi galimybę kurti pasakas kartu su aktore Simona Jasiškyte.

„Prieš Kalėdas vaikai dalyvaus žaidimų naktyje, kuriuos ves mūsų mokytoja Kotryna. Paruošėme ir ypatingą siurprizą – netrukus vaikai galės individualiai susiskambinti su Kalėdų seneliu ir pasidalinti su juo savo Kalėdų džiaugsmais! Tikim, kad tai padės sukurti šventinę nuotaiką, kurios mažiausiems galbūt šiais metais šiek tiek trūksta“, – apie būsimas planus pasakoja E. Adlienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.