„Jūsų vaikas – jūsų problemos ir jei galite, pasilaikykite jas kuo toliau nuo mūsų“, – tokiais žodžiais diskusiją pradėjo Smiltė, kuri kadaise mėgino savo vaiką leisti į bendrojo ugdymo darželį. Pašnekovė pastebi, kad šiose ugdymo įstaigose emocinis klimatas, išties, yra labai nepalankus kitokiems vaikams. Šiuo metu savo sūnų moteris leidžia į vieną iš nedaugelio įstaigų, kuriose gali mokytis autizmo spektro sutrikimą turintys vaikai ir yra įsitikinusi – progresą gali užtikrinti tik specialių poreikių vaikams pritaikytos ugdymo įstaigos.
Panašu, kad vos po trijų metų įsigaliosiančiam įstatymo pakeitimui, švietimo sektorius dar nėra pasiruošęs. Norint užtikrinti tinkamą pagalbą bendrojo lavinimo mokyklose besimokantiems vaikams, reikia papildomai bent šešių tūkstančių ugdymo specialistų. Tačiau, kaip pastebėjo laidos vedėjas Dalius Stankevičius, kasmet jų paruošiama vos kelios dešimtys. Visgi Švietimo, mokslo ir sporto ministrės patarėja Agnė Andriuškevičienė į situaciją žvelgia optimistiškai: „Kvalifikacijos tobulinimas, naujų specialistų pritraukimas, sąlygų jauniems žmonėms ateiti į švietimo sektorių sukūrimas – tokie yra pirmieji žingsniai ir juos žengiame nuosekliai.“
Nors po šio įstatymo pakeitimo visos specialiojo ugdymo mokyklos tikrai nebus uždarytos, pokalbyje dalyvavusi Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“ valdybos narė Kristina Košel-Patil pabrėžė, jog galimybė leisti autistiškus vaikus į bendrojo lavinimo mokyklas yra būtina: „Kaip galima išmokti gyventi visuomenėje, jei nesi jos dalis?“.
Kristina pripažįsta, kad švietimo sistemos laukia daug iššūkių – juk didžioji dalis šiuo metu dirbančių pedagogų savo studijų laikais net nenutuokė, kaip ugdyti vaikus su autizmo spektro sutrikimu. Tačiau pašnekovė net neabejoja, jog šiuos iššūkius galime įveikti drauge.
Iniciatyva „Skirtingos Spalvos“ primena, kad „Facebook“ paskyroje galite įsigyti specialiai autizmo spektro sutrikimo temai sukurtus marškinėlius. Taip palaikysite autistiškų žmonių bendruomenę ir skleisite žinią apie visuomenę be socialinės atskirties.