Pilaitėje ir Lazdynuose – kelininkų lenktynės su laiku

Vaizdas Vilniaus vakarinėje dalyje keičiasi ne dienomis, o valandomis. Vakarinį aplinkkelį tiesiantys kelininkai skuba užbaigti darbus, kad ketvirtadienį, rugpjūčio 30 dieną, po atostogų į miestą grįžtantys vilniečiai galėtų važiuoti per Gariūnų tiltą ir Gariūnų gatve. Sparčiai statomi trys transporto ir vienas pėsčiųjų viadukas. Vakarinio aplinkkelio II-ojo etapo statybą planuojama užbaigti trečdaliu laiko anksčiau, bei numatyta – jeigu nesutrukdys oro sąlygos.

Kelininkai skuba tiesti Vilniaus vakarinį aplinkkelį.<br>J. Stacevičius.
Kelininkai skuba tiesti Vilniaus vakarinį aplinkkelį.<br>J. Stacevičius.
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

Aug 30, 2012, 1:24 AM, atnaujinta Mar 17, 2018, 1:47 AM

Paskutinėmis vasaros dienomis kelininkai pasiraitoję rankoves triūsia Pilaitėje, lenktyniaudami su laiku. Aplinkkelio, sujungsiančio Oslo gatvę Lazdynuose su Ukmergės plentu, trasoje tiesiama 2,84 kilometrų atkarpa nuo L. Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės. II-jo etapo darbai turėtų būti užbaigti iki 2013 metų pradžios.

Pažadėjo atidaryti eismą

Vilniaus savivaldybės vicemeras Romas Adomavičius teigė, jog pagal dabartinę spartą galima tikėtis, jog II-jo etapo darbai bus baigti anksčiau numatyto laiko. Bet yra viena kliūtis: šiuo metu išmontuojama 110 kW galingumo elektros kabelio oro linija, reikės kabelį kloti po žeme.

„Įrengti požeminį elektros kabelį reikalinga tam tikra oro temperatūra, tad jeigu ji bus netinkama, galime užgaišti iki kitų metų balandžio ar gegužės. Bet mes jau tariamės su elektros tiekėjais, ieškome būdų atlikti montavimo darbus ir neatsižvelgiant į oro temperatūrą“, tikino R. Adomavičius.

Svarbiausia, ką nori žinoti vilniečiai – ar įvažiuojant į Vilnių arba iš miesto pro Lazdynus nebus eismo komplikacijų.

„Kelininkai mane užtikrino, jog iki rugsėjo 1 dienos eismas Gariūnų gatve ir tiltu bus atidarytas, o Pilaitės prospekto apvažiavimais abiem kryptimis veikia jau nuo rugpjūčio 23 dienos“, – paaiškino vicemeras R. Adomavičius.

Statomi 4 viadukai

Vakarinis aplinkkelis tiesiamas mikrorajonuose (Lazdynuose, Karoliniškėse ir Pilaitėje) link Ukmergės plento. Šiuo metu aplinkkelio tiesimui panaudota 73 mln. Lt. iš II-ojam etapui numatytos 168 mln. Lt. sumos.

Taip pat šiuo metu statomi trys transporto viadukai – L. Asanavičiūtės, D. Gerbutavičiaus gatvėse, Pilaitės prospekte ir vienas pėsčiųjų viadukas – V. Maciulevičiaus gatvėje.

Aplinkkelis numatytas kaip integruoto transporto koridorius, kuriuo patogiau, išvengdami spūsčių vilniečiai važinėtų tarp centro ir miegamųjų rajonų, čia bus palankios sąlygos šiuolaikiškam, greitam viešajam transportui.

Tikisi sumažinti spūstis

Vakarinis lankstas ypač patogus važiuojantiems iš Kauno, nes nebereikės gaišti riedant į miestą ar atgal Savanorių prospektu. Nuo Panevėžio pusės Minsko link judantiems vilkikams nebereikės važiuoti per Vilnių, taigi jie nebeužkimš eismo sostinėje.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ Bendrojo planavimo skyriaus vyresnysis specialistas Vidualdas Valeika perspėjo, kad vien Vakarinis apvažiavimas transporto grūsties problemų neišspręs, jei į aplinkkelių sistemą nebus įjungtos pagrindinės Vilniaus miesto transporto arterijos.

Jo teigimu, aplinkkelis gali nusiurbti nuo sostinės centrinės dalies 3-4 tūkst. transporto priemonių per dieną, išvaduoti nuo grūsčių Geležinio vilko, T. Narbuto, Ozo, Kalvarijų gatves.

Svarbu, kad su aplinkkeliu būtų sujungtos skersinės gatvės, tokiu būdu atlaisvinamos labiausiai apkrautos transporto arterijos. Vakarinis lankstas pats savaime bus patogus važinėjantiems tarp Kauno ir Vilniaus, nuo mieto nukreips sunkvežimių srautą, bet patys vilniečiai, važinėjantys iš vienos miesto dalies į kitą, didelio pagerėjimo nepajus.

Pinigų bus arba nebus

Brangaus integruoto transporto koridoriaus finansavimas ir yra viena opiausių sostinės valdžios problemų. Vicemeras R. Adomavičius pripažino, jog III-jo etapo finansavimas dar nėra iki galo aiškus, bet savivaldybė jau rengia reikiamus dokumentus paimti žemę visuomeninėms reikmėms.

Koją kiša įtempti Vilniaus mero Artūro Zuoko santykiai su dabartine Vyriausybe, o be jos paramos aplinkkelį įtraukti į visą Vilniaus eismo infrastruktūrą neįmanoma.

Vis tik yra vilčių, kad lėšų problema bus išspręsta – metų pradžioje ES patvirtino suteiksianti paramą Vakarinio lanksto statybos projektui, kurį planuojama baigti iki 2014 metų gegužės mėnesio, kai bus nutiesta atkarpa nuo Ozo iki Ukmergės gatvės. Jam įgyvendinti iš viso skirta 154 mln. litų, iš kurių 141 mln. litų – ES lėšos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.