Nuo gruodžio pradžios dalis autobusų ir troleibusų Kaune važiuos kitaip. Tai – paskutinieji šiemet ir, valdininkų teigimu, būtini viešojo transporto maršrutų pokyčiai.
Sulig elektroninio bilieto atsiradimu padaugėjo galimybių tirti keleivių srautus. Šįkart, be įprastų apklausų, pasitelkti ir miestiečiams nepastebimi transporto srautų tyrimo metodai.
Ir sveria, ir skaičiuoja
Senesnės laidos mieste važinėjantys „Solaris“ autobusai aprūpinti įranga, leidžiančia vežamus keleivius netgi pasverti – prieš kurį laiką šie duomenys būdavo pasitelkiami skaičiuojant, kokiais maršrutais vežama daugiausia keleivių. Taip gauta informacija – ne itin tiksli, todėl ja vadovaujamasi gana retai.
Naujesnės kartos autobusai specialia įranga fiksuoja įlipančių ir išlipančių žmonių skaičių. Tai leidžia gana tiksliai nustatyti, kuriose maršrutų atkarpose ir kada įlipa, persėda daugiausia keleivių.
Kadangi visi elektroniniai bilietai žymimi įlipus, kaupiama informacija apie vežtų keleivių skaičių, stoteles, kuriose žmonės įlipo.
Apie kauniečių keliavimo viešuoju transportu poreikius renkamus duomenis papildė ir pavasarį atlikta 17 tūkst. gyventojų apklausa. Transporto stotelėse keleivių klausinėta, į kokias vietas jie dažniausiai vyksta viešuoju transportu, kuriose jo trūksta.
Autobusai važiuos dažniau
Pagal gautus visų trijų tyrimų duomenis pabandyta patogiau, racionaliau pertvarkyti viešojo miesto transporto judėjimą.
Bene didžiausia permaina – galimybė persėsti ir tęsti kelionę už tą pačią kainą. Per 30 min. persėdus į kitą viešojo transporto priemonę, už tęsiamą kelionę mokėti nereikia.
Persėdimo bilietas leido kitaip organizuoti transportą, nes, naudojantis elektroniniu bilietu, tampa svarbiau, kaip dažnai autobusas važiuoja, o ne galimybė keliauti nepersėdus.
Kauniečiai itin aktyviai siūlo pratęsti ar kitomis gatvėmis paleisti autobusus, renka parašus. Tačiau ar bus atsižvelgta į pasiūlymus, lemia ne surinktų parašų skaičius, o transporto srautų duomenys.
Prašymai neatspindi poreikio
„Prašymai ne visada atspindi daugumos poreikį. Štai apklausa rodė: beveik 90 proc. Šilainių gyventojų reikia troleibusų. Tačiau iš tiesų viešuoju transportu naudojasi tik pusė apklaustųjų“, – teigė savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Petrašiūnų seniūnas Algimantas Vilkevičius prisiminė, kaip, atsižvelgiant į gyventojų apklausas, bandyta organizuoti susisiekimą iš Petrašiūnų iki Onkologijos ligoninės per Hidroelektrinės tiltą. Tikrovė parodė: važiuodavo vos vienas ar du keleiviai.
O štai palemoniškiai, ypač pagyvenę, ligoti ar neįgalūs, nebe pirmus metus renka parašus, kad galėtų ne kopti viaduku per gyvenvietę padalijusį geležinkelį, o apvažiuoti jį pratęstu autobuso maršrutu.
„Iniciatyvos tikrai pagrįstos. Tačiau viena yra žmonių norai, o kita – ekonominė tikrovė. Kita vertus, jei Amalių, Palemono gyventojams būtų iš tiesų nepatogu susisiekti su miesto centru, – žmonės netylėtų. Dabar tokių skundų nesulaukiame“, – pastebėjo seniūnas.
Maršrutų pokyčiai
Nuo gruodžio 1-osios padaugės 2-ojo, 7-ojo, 13-ojo, 14-ojo, 15-ojo, 16-ojo troleibusų maršruto reisų. Bus panaikintas 4-asis troleibusų maršrutas. Panaikinus 27-ąjį autobuso maršrutą, dvigubai padaugės reisų Prancūzų gatvėje. Vietoj jo atsiras 13a ir 34-asis maršrutai. Keisis 43-iojo ir 24-ojo autobusų maršrutų trasos, savaitgaliais ilgesne atkarpa važiuos dalis 38-ojo maršruto ir 23-iojo maršruto autobusai. Sutrumpės 21-asis autobusų maršrutas, bus organizuojama daugiau 10-ojo ir 37-ojo autobusų maršrutų reisų. Savaitgaliais 23-iojo maršruto autobusai užvažiuos į Vytėnus, didesnis skaičius 35-ojo maršruto autobusų iš Fredos iki Vilniaus gatvės.