„Wizz Air“ išeis iš Lietuvos, jei pigius skrydžius bus bandoma perkelti į Kauną

Vilniaus tarptautinio oro uosto vadovo paslaugų atsisakiusi Susisiekimo ministerija nesirengia sustoti. Kitu žingsniu gali tapti žemų sąnaudų aviakompanijų „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skrydžių perkėlimas į Kauno oro uostą. Jų nelikus iš Vilniaus tiesiogiai bus galima nuskristi į vienuoliką Europos miestų.

Susisiekimo ministerijai gali nepavykti iškelti žemų sąnaudų kompanijas į Kauno oro uostą.<br>G. Šiupario nuotrauka iš archyvo
Susisiekimo ministerijai gali nepavykti iškelti žemų sąnaudų kompanijas į Kauno oro uostą.<br>G. Šiupario nuotrauka iš archyvo
Daugiau nuotraukų (1)

Martynas Čerkauskas

Jan 11, 2013, 7:17 AM, atnaujinta Mar 13, 2018, 9:52 PM

Tokiomis kalbomis nesidžiaugia maitinimo įstaigų ir ekonominės klasės sostinės viešbučių savininkai. Jie įsitikinę, kad dėl tokių sprendimų turistų Lietuvos sostinėje gerokai sumažės.

Aviakompanija „Wizz Air“ portalui lrytas.lt pranešė, jog ji apskritai paliks Lietuvą, jei bus verčiama keltis į Kauną.

Grąžins skrydžius į Kauną

Tapęs susisiekimo ministru, Rimantas Sinkevičius ne kartą neigiamai atsiliepė apie buvusios ministerijos vadovybės sprendimą įsileisti „Ryanair“ ir „Wizz Air“ į Vilnių, nes steigiant „Ryanair“ bazę Kaune buvo akcentuojama, jog šis oro uostas turi tapti pagrindinis žemų sąnaudų kompanijoms. R.  Sinkevičius įsitikinęs, kad oro uostai turėtų laikytis šios strategijos ir žemų sąnaudų bendrovės turėtų skraidyti ne iš Vilniaus, o iš Kauno.

Dalį skrydžių iš Kauno į Vilniaus oro uostą „Ryanair“ perkėlė, kai Vilniuje savo bazę įkūrė pagrindinis konkurentas „Wizz Air“.

Šios dvi kompanijos Vilniaus oro uoste pernai aptarnavo apie 40 proc. keleivių. Per Vilniaus oro uostą pernai skrido apie 2,2 mln. žmonių – daugiausiai istorijoje.

Kauno oro uostas pernai aptarnavo kiek daugiau nei 800 tūkst. keleivių. Šį žiemos sezoną „Ryanair“ iš Kauno skraido vos keturiomis kryptimis, tačiau pavasarį jų turėtų būti apie 15.

Konkretaus plano dar neturi

Paprasčiausias būdas iškrapštyti „Ryanair“ ir „Wizz Air“ iš Vilniaus būtų padidinti oro uosto mokesčius. Tiesa, tai pasiekti gali būti ne taip lengva, nes Vilniaus oro uostas su „Ryanair“ ir „Wizz Air“ yra pasirašęs ilgalaikes sutartis.

Susisiekimo viceministras, buvęs Kauno oro uosto vadovas, Arijandas Šliupas šiandien portalui lrytas.lt dar negalėjo pasakyti, kokiu būdu rengiamasi mažinti žemų sąnaudų aviakompanijų įtaką Vilniaus oro uoste. Esą ministerija dar analizuoja situaciją.

A. Šliupas situaciją komentuoja kur kas atsargiau nei ministras.

„Tikrai nesame tie, kurie ateina kažką sugriauti“, - kalbėjo viceministras. Jis dar negali pasakyti, kaip neskausmingai perkelti žemų sąnaudų aviakompanijas į Kauną nepabloginus joms veiklos sąlygų Vilniuje.

Jis taip pat neatsakė, ar skatinant „Ryanair“ ir „Wizz Air“ perkelti veiklą į Kauną joms bus leista vykdyti dalį skrydžių iš Vilniaus.

Grasina išeiti

Tačiau gali atsitikti ir taip, kad varomos į Kauną žemų skrydžių kompanijos nueis kitu keliu – gerokai sumažins skrydžių geografiją.

„Wizz Air“ praėjusiais metais Lietuvoje aptarnavusi apie pusę milijono keleivių nusiteikusi nepasiduoti. Kompanijos komunikacijos vadovas Danielis de Carvalho portalui lrytas.lt teigė, kad „Wizz Air“ neplanuoja perkelti skrydžių į Kauną.

„Jeigu mes būsime verčiami kraustytis į Kauną, „Wizz Air“ iškels savo lėktuvus iš Lietuvos į kitą šalį“, - portalui lrytas.lt sakė D. Carvalho.

Verslininkams jau neramu

„Jei „Wizz Air“ ir „Ryanair“ bus išvaryti iš Vilniaus vėl tapsime užkampiu, kas atsitiko, kai bankrutavo nacionalinės avialinijos „FlyLAL“, - įsitikinusi Vilniaus senamiestyje įsikūrusio viešbučio „Apia“ vadovė Rita Misevičienė.

Verslininkė sako, kad su „Ryanair“ ir „Wizz Air“ atskrendantys turistai sudaro didžiąją dalį viešbučio klientų.

„Lietuva nėra turizmui išvystyta šalis. Ką gali sudominti apleistas Vilniaus senamiestis? Džiaukimės, kad bent kažkas pas mus skrenda. Žmones Vilnių renkasi kaip egzotinį miestą, negalime varžytis su Paryžiumi ar kitais didmiesčiais, kurie vilioja turtingus turistus“, - teigė verslininkė.

„Pilies kepyklėlės“ vadovė Laima Padleckienė sako, kad praėję metai buvo kur kas geresni nei 2011 -ieji ir būtų liūdna, jei turistų Vilniuje sumažėtų.

„Kuo daugiau lėktuvų atskrenda į Vilnių, tuo mums geriau“, - teigė verslininkė.

Kalbas, kad žemų sąnaudų kompanijų gali nelikti Vilniuje neigiamai vertino ir restoranų grupės „Fortas“ marketingo vadovas Kęstutis Markevičius.

„Jei miestas praras dalį turistų, mes prarasime klientus. Nemanau, kad pigios aviakompanijos turėtų būti varomos iš Vilniaus. Geriau ieškoti būdų, kaip pritraukti naujų bendrovių į Kauną“, - svarstė „Forto“ atstovas.

Kiek optimistiškiau nusiteikę verslininkus apgyvendinančių viešbučių savininkai.

„Jei Vilniuje neliktų pigių skrydžių, galbūt čia pradėtų skraidyti daugiau turtingesnius klientus turinčių tradicinių aviakompanijų“, - spėliojo tris viešbučius valdančios bendrovės „Centrum“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Artūras Vainora.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.