„Norint laiku atlikti reikalingus SGD terminalui infrastruktūros statybos darbus (dujotiekio, krantinės), kurie leis priimti uostamiestyje laivą-saugyklą, tenka pripažinti, jog Lietuvoje dėl įvairių procedūrinių niuansų šio projekto įgyvendinime privalome laikytis tvirtai ir nenuleisti rankų vykdant šią mūsų bendrovei patikėtą užduotį“, - sakė įmonės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Šiandien Pietų Korėjoje esančioje gamykloje jau iš supjautų plieno lakštų renkami laivo blokai, kurių darbų baigtumas sudaro 93,3 proc. Taip pat vykdomas blokų dažymas, korpuso surinkimas. Net 80,3 proc. vamzdynų sistemų jau yra sumontuota laivo blokuose.
Iš įvairios ir skirtingos laivui reikalingos vidaus įrangos jau pagaminti 58 komplektai: aukšto slėgio apsaugos sistema, varytuvo distancinio valdymo sistema, IAS - programinės įrangos/Krovos avarinio išjungimo sistema. Iš viso turės būti pagaminti 103 vidaus įrangos komplektai. Visa įranga yra patikrinama ir atliekami testavimo darbai.
Netrukus bus atliekamas paskutinis patikrinimas vieno iš svarbiausių laivo-saugyklos technologinių įrenginių – dujinimo įrenginio. Pastarojo įrenginio svoris sudarys apie 400 tonų, o tokių įrenginių laive bus 4 vnt.
Sutartis dėl suskystintųjų gamtinių dujų plaukiojančio laivo - saugyklos su dujinimo įrenginiu pagaminimo buvo sudaryta tarp įmonės „Klaipėdos nafta“ ir Norvegijos bendrovės „Höegh LNG“. Tiekėjas pateiks laivą, teiks priežiūros ir operavimo paslaugas, užtikrins kompetentingą laivo įgulą.
Laivas - saugykla į Klaipėdos uostą turėtų atplaukti 2014 metų II pusėje.
Valstybei priklauso 72,32 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų.